İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
82811117 Küreselleşme ve Türkiye'de Kültürel Sorunlar 1 Bahar 2 3+0+0 7,5 7,5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatı, tartışma, ödev, soru-cevap, sunum
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar yok
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Döne AYHAN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi Döne AYHAN CBLOK-231 [email protected] 7611 Çarşamba
14.00
Dersin İçeriği
Küreselleşme kavramı, dünyada küreselleşme olgusunun ortaya çıkışı, küreselleşme kavramının boyutları, küreselleşmeye temel yaklaşımlar, küreselleşme sürecinde Türkiye ve Türkiye'deki küresel sorunlar.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencileri küreselleşme söyleminin temel kavramsal araçları ile tanıştırmak ve onları küreselleşme sürecine yönelik teorik analizler ile donatmaktır. Böylece, temel amaç öğrencileri küreselleşmenin siyasi, ekonomik ve sosyal sonuçlarına yönelik olarak eğitmek ve Türkiye özelinde bu küresel sorunları tartışmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Lisans sürecinde edinilen sosyolojik muhayyileyi kullanarak toplumsal gerçeklerin ayrımına varabilmek ve bunu bir makale ya da araştırma konusu haline getirebilmek. 4
P2 Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara ve modernizm, postmodernizm, küreselleşme gibi dönemselleştirmelere daha üst düzeyde açıklamalar getirebilmek. 5
P3 Sosyoloji biliminin başlıca dinamik konularından olan sosyal bilimlerde yöntem konusunu geliştirmek ve tez araştırmasında bunu tez konusu üzerinden yapabilmek. 4
P4 Sosyolojinin edebiyat, sanat, bilgi, kültür, din, iktisat, siyaset, aile sosyolojisi gibi alt disiplinlerini yakından tanımak ve bu disiplinlerle daha derinlemesine çalışabilmek. 4
P5 Sosyoloji ile ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket etmek. 3
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Sosyoloji ile ilgili temel bilgileri, birikimleri, toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerleri hatırlama. P.5.1 3
Ö2 Sosyoloji ile ilgili bilgi ve birikimleri toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere nasıl uygun bir şekilde oluşturulacağını anlama. P.5.2 6
Ö3 Sosyoloji bilgi ve birikimlerini toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun bir şekilde oluşturabilme yeteneği. P.5.3 6
Ö4 Oluşturulan sosyolojik bilgileri toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik açılardan analiz etme. P.5.4 3
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Dersin amacı, gidişatı ve küreselleşme kavramının anlamı
2 Küreselleşme sürecinin tarihsel arka planı
3 Teknolojik gelişmelerin küreselleşme ile ilişkisi
4 Küreselleşme ve kentleşme
5 Küreselleşme ve yerelleşme
6 Küreselleşmenin ekonomik boyutları
7 Ara sınav
8 Küreselleşmenin sosyal ve kültürel boyutları
9 Küreselleşmenin siyasi ve askeri boyutları
10 Küreselleşme, sivil toplum ve Türkiye
11 Küreselleşme, kimlik ve Türkiye
12 Türkiye'de küreselleşme olgusu ve farklı coğrafyalarla ilişkisi
13 21. yüzyılda küreselleşmenin boyutları
14 Genel Sınav
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Eğribel, E. ve Özcan, U. (2012). Türkiye'de Modernleşme: Batılılaşma Yerine Küreselleşmenin İkamesi. Doğu Kitabevi: İstanbul
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 5 70
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 2 20 40
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 2 20 40
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 20 20
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 227
Toplam Yük / 30 7,57
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P5
Ö1 Sosyoloji ile ilgili temel bilgileri, birikimleri, toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerleri hatırlama. 4
Ö2 Sosyoloji ile ilgili bilgi ve birikimleri toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere nasıl uygun bir şekilde oluşturulacağını anlama. 5
Ö3 Sosyoloji bilgi ve birikimlerini toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun bir şekilde oluşturabilme yeteneği. 4
Ö4 Oluşturulan sosyolojik bilgileri toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik açılardan analiz etme. 5