Sosyoloji Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
82811117 | Küreselleşme ve Türkiye'de Kültürel Sorunlar | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 7,5 | 7,5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Anlatı, tartışma, ödev, soru-cevap, sunum |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | yok |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Döne AYHAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Döne AYHAN | CBLOK-231 | [email protected] | 7611 | Çarşamba 14.00 |
Dersin İçeriği
Küreselleşme kavramı, dünyada küreselleşme olgusunun ortaya çıkışı, küreselleşme kavramının boyutları, küreselleşmeye temel yaklaşımlar, küreselleşme sürecinde Türkiye ve Türkiye'deki küresel sorunlar.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencileri küreselleşme söyleminin temel kavramsal araçları ile tanıştırmak ve onları küreselleşme sürecine yönelik teorik analizler ile donatmaktır. Böylece, temel amaç öğrencileri küreselleşmenin siyasi, ekonomik ve sosyal sonuçlarına yönelik olarak eğitmek ve Türkiye özelinde bu küresel sorunları tartışmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Lisans sürecinde edinilen sosyolojik muhayyileyi kullanarak toplumsal gerçeklerin ayrımına varabilmek ve bunu bir makale ya da araştırma konusu haline getirebilmek. | 4 |
P2 | Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara ve modernizm, postmodernizm, küreselleşme gibi dönemselleştirmelere daha üst düzeyde açıklamalar getirebilmek. | 5 |
P3 | Sosyoloji biliminin başlıca dinamik konularından olan sosyal bilimlerde yöntem konusunu geliştirmek ve tez araştırmasında bunu tez konusu üzerinden yapabilmek. | 4 |
P4 | Sosyolojinin edebiyat, sanat, bilgi, kültür, din, iktisat, siyaset, aile sosyolojisi gibi alt disiplinlerini yakından tanımak ve bu disiplinlerle daha derinlemesine çalışabilmek. | 4 |
P5 | Sosyoloji ile ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket etmek. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Sosyoloji ile ilgili temel bilgileri, birikimleri, toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerleri hatırlama. | P.5.1 | 3 |
Ö2 | Sosyoloji ile ilgili bilgi ve birikimleri toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere nasıl uygun bir şekilde oluşturulacağını anlama. | P.5.2 | 6 |
Ö3 | Sosyoloji bilgi ve birikimlerini toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun bir şekilde oluşturabilme yeteneği. | P.5.3 | 6 |
Ö4 | Oluşturulan sosyolojik bilgileri toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik açılardan analiz etme. | P.5.4 | 3 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Dersin amacı, gidişatı ve küreselleşme kavramının anlamı |
2 | Küreselleşme sürecinin tarihsel arka planı |
3 | Teknolojik gelişmelerin küreselleşme ile ilişkisi |
4 | Küreselleşme ve kentleşme |
5 | Küreselleşme ve yerelleşme |
6 | Küreselleşmenin ekonomik boyutları |
7 | Ara sınav |
8 | Küreselleşmenin sosyal ve kültürel boyutları |
9 | Küreselleşmenin siyasi ve askeri boyutları |
10 | Küreselleşme, sivil toplum ve Türkiye |
11 | Küreselleşme, kimlik ve Türkiye |
12 | Türkiye'de küreselleşme olgusu ve farklı coğrafyalarla ilişkisi |
13 | 21. yüzyılda küreselleşmenin boyutları |
14 | Genel Sınav |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Eğribel, E. ve Özcan, U. (2012). Türkiye'de Modernleşme: Batılılaşma Yerine Küreselleşmenin İkamesi. Doğu Kitabevi: İstanbul |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 20 | 40 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 227 | ||
Toplam Yük / 30 | 7,57 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P5 |
---|---|---|
Ö1 | Sosyoloji ile ilgili temel bilgileri, birikimleri, toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerleri hatırlama. | 4 |
Ö2 | Sosyoloji ile ilgili bilgi ve birikimleri toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere nasıl uygun bir şekilde oluşturulacağını anlama. | 5 |
Ö3 | Sosyoloji bilgi ve birikimlerini toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun bir şekilde oluşturabilme yeteneği. | 4 |
Ö4 | Oluşturulan sosyolojik bilgileri toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik açılardan analiz etme. | 5 |