İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
82811116 Birlikte Yaşama ve Çok Kültürlülük 1 Bahar 2 3+0+0 7,5 7,5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Döne AYHAN
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Ulus-devletlerin getirdiği homojenleştirme sonucu farklılıkların sorun olması, buna çözüm olarak Kanada Çok kültürlülüğünün anlaşılması, Amerika'nın erime potası anlayışını, Kanada'nın salata kasesi metaforuyla anlatılan sistemi önemlidir. Türkiye'de bu sorunu yaşayan ülkelerden biri olarak geçirdiği değişim ve dönüşüm dikkat çekicidir.
Dersin Amacı
Türk Toplumu, tarihinin önemli bir bölümünde farklı etnik görüşlere ait insan ve gruplarla birlikte yaşama tecrübesine sahip bir toplumdur. Bugün birlikte yaşama konusu, önemli bir problem olarak önümüzde durmaktadır. Bu problemleri etraflıca tanımak, tartışmak gerekmektedir. Birlikte yaşama sorunu için nelerin çözüm olabileceğini bulabilmeye çalışmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Türkiye'nin siyasi tarihi ve kimlik çeşitliliği
2 Vatandaşlık ve kimlik sorunu
3 Farklılıkları tanıma ve ötekileştirme sorunu
4 Birlikte yaşama sorunu
5 Çok kültürlülük nedir?
6 Amerika ve Kanada'da kimlik çeşitliliği
7 ARA SINAV
8 Erime potası ve salata kasesi metaforları
9 Ulus devletlerin çözüm arayışları ve politikaları
10 Asimilasyon, ötekileştirme sorunları
11 Türkiye'de farklılıklara olan bakış açısı
12 Türkiye'de birlikte yaşama sorunu
13 Kültür ve kimlik ilişkisi
14 Ders Değerlendirmesi
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Çokkültürlü yurttaşlık, Will Kymlicka, çev. Abdullah Yılmaz, Ayrıntı yay.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 0 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 0
Toplam Yük / 30 0
Dersin AKTS Kredisi: 0