Sosyoloji Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
82811116 | Birlikte Yaşama ve Çok Kültürlülük | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 7,5 | 7,5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Döne AYHAN |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Ulus-devletlerin getirdiği homojenleştirme sonucu farklılıkların sorun olması, buna çözüm olarak Kanada Çok kültürlülüğünün anlaşılması, Amerika'nın erime potası anlayışını, Kanada'nın salata kasesi metaforuyla anlatılan sistemi önemlidir. Türkiye'de bu sorunu yaşayan ülkelerden biri olarak geçirdiği değişim ve dönüşüm dikkat çekicidir.
Dersin Amacı
Türk Toplumu, tarihinin önemli bir bölümünde farklı etnik görüşlere ait insan ve gruplarla birlikte yaşama tecrübesine sahip bir toplumdur. Bugün birlikte yaşama konusu, önemli bir problem olarak önümüzde durmaktadır. Bu problemleri etraflıca tanımak, tartışmak gerekmektedir. Birlikte yaşama sorunu için nelerin çözüm olabileceğini bulabilmeye çalışmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Türkiye'nin siyasi tarihi ve kimlik çeşitliliği |
2 | Vatandaşlık ve kimlik sorunu |
3 | Farklılıkları tanıma ve ötekileştirme sorunu |
4 | Birlikte yaşama sorunu |
5 | Çok kültürlülük nedir? |
6 | Amerika ve Kanada'da kimlik çeşitliliği |
7 | ARA SINAV |
8 | Erime potası ve salata kasesi metaforları |
9 | Ulus devletlerin çözüm arayışları ve politikaları |
10 | Asimilasyon, ötekileştirme sorunları |
11 | Türkiye'de farklılıklara olan bakış açısı |
12 | Türkiye'de birlikte yaşama sorunu |
13 | Kültür ve kimlik ilişkisi |
14 | Ders Değerlendirmesi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Çokkültürlü yurttaşlık, Will Kymlicka, çev. Abdullah Yılmaz, Ayrıntı yay. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |