Sosyoloji Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
82811114 | Modernliğin Kaynakları ve Türkiye'de Modernleşme | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 7,5 | 7,5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi İlknur EKİZ ATAŞER |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi İlknur EKİZ ATAŞER | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Modernleşme kavramı, Osmanlı'da modernleşme olgusunun ortaya çıkışı, modernleşme süreciyle birlikte gelişen fikir akımları Türkiye'de modernleşme sürecinin temel dayanakları.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, modernleşme sürecinin ilintili olduğu kavramları öğrenmek; Türkiye'nin modernleşme serüvenin temel dinamiklerini, Türk modernleşmesi ve Batı modernleşmesi arasındaki benzeşen ve farklılaşan yönlerin neler olduğunu anlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Lisans sürecinde edinilen sosyolojik muhayyileyi kullanarak toplumsal gerçeklerin ayrımına varabilmek ve bunu bir makale ya da araştırma konusu haline getirebilmek. | 5 |
P2 | Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara ve modernizm, postmodernizm, küreselleşme gibi dönemselleştirmelere daha üst düzeyde açıklamalar getirebilmek. | 5 |
P3 | Sosyoloji biliminin başlıca dinamik konularından olan sosyal bilimlerde yöntem konusunu geliştirmek ve tez araştırmasında bunu tez konusu üzerinden yapabilmek. | 5 |
P4 | Sosyolojinin edebiyat, sanat, bilgi, kültür, din, iktisat, siyaset, aile sosyolojisi gibi alt disiplinlerini yakından tanımak ve bu disiplinlerle daha derinlemesine çalışabilmek. | 5 |
P5 | Sosyoloji ile ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket etmek. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Makale veya araştırma konusu seçerken farklı perspektifleri analiz etme. | P.1.4 | 6,7 |
Ö2 | Sosyolojik muhayyilenin etkinliğini değerlendirme ve nasıl daha etkili kullanılabileceği üzerine düşünme. | P.1.5 | 6,7 |
Ö3 | Modernizm, postmodernizm, küreselleşme gibi kavramların toplumsal ve kültürel etkilerini değerlendirme. | P.2.5 | 6,7 |
Ö4 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemselleştirmeleri kullanarak yeni ve derinlemesine açıklamalar getirme. | P.2.6 | 6,7 |
Ö5 | Sosyal bilimlerde yöntem konusunu tez araştırması için etkili bir şekilde uygulama. | P.3.3 | 6,7 |
Ö6 | Sosyolojinin alt disiplinlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme. | P.4.5 | 6,7 |
Ö7 | Sosyoloji bilgi ve birikimlerini toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun bir şekilde oluşturabilme yeteneği. | P.5.3 | 6,7 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Modernleşme ve ilintili kavramlar |
2 | Osmanlı'da ıslahat düşüncesi |
3 | Osmanlı modernleşmesinde Lale devri |
4 | Osmanlı modernleşmesinde 3. Selim ve 2. Mahmut dönemi |
5 | Osmanlı modernleşmesinde Tanzimat dönemi |
6 | Tanzimat dönemi fikir akımlarının modernleşme karşısındaki tutumları |
7 | bir araştırma konusu seçilmesi ve makale taslağının hazırlanması |
8 | 1. Meşrutiyet döneminde modernleşme olgusu |
9 | 2. Meşrutiyet döneminde modernleşme olgusu |
10 | Cumhuriyetin ilk döneminde modernleşme olgusu |
11 | 1950 sonrası modernleşme olgusu |
12 | 1960 sonrası modernleşme olgusu |
13 | 1980'den günümüze modernleşme olgusu |
14 | vizelerde hazırlanan taslağın makale olarak teslimi |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Modern Türkiye'de Siyasi Düşünce: Modernleşme ve Batıcılık Cilt 3. İstanbul: İletişim Yayınları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Ödev | 1 | 100 (%) |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 17 | 4 | 68 |
Uygulama | 10 | 4 | 40 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 11 | 7 | 77 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 227 | ||
Toplam Yük / 30 | 7,57 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P3 | P4 | P5 |
---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Makale veya araştırma konusu seçerken farklı perspektifleri analiz etme. | 5 | - | - | - | - |
Ö2 | Sosyolojik muhayyilenin etkinliğini değerlendirme ve nasıl daha etkili kullanılabileceği üzerine düşünme. | 5 | - | - | - | - |
Ö3 | Modernizm, postmodernizm, küreselleşme gibi kavramların toplumsal ve kültürel etkilerini değerlendirme. | - | 5 | - | - | - |
Ö4 | Güncel sosyolojik kavramları ve dönemselleştirmeleri kullanarak yeni ve derinlemesine açıklamalar getirme. | - | 5 | - | - | - |
Ö5 | Sosyal bilimlerde yöntem konusunu tez araştırması için etkili bir şekilde uygulama. | - | - | 5 | - | - |
Ö6 | Sosyolojinin alt disiplinlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme. | - | - | - | 5 | - |
Ö7 | Sosyoloji bilgi ve birikimlerini toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun bir şekilde oluşturabilme yeteneği. | - | - | - | - | 4 |