İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
82811114 Modernliğin Kaynakları ve Türkiye'de Modernleşme 1 Bahar 2 3+0+0 7,5 7,5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi İlknur EKİZ ATAŞER
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Dr. Öğr. Üyesi İlknur EKİZ ATAŞER - [email protected]
Dersin İçeriği
Modernleşme kavramı, Osmanlı'da modernleşme olgusunun ortaya çıkışı, modernleşme süreciyle birlikte gelişen fikir akımları Türkiye'de modernleşme sürecinin temel dayanakları.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, modernleşme sürecinin ilintili olduğu kavramları öğrenmek; Türkiye'nin modernleşme serüvenin temel dinamiklerini, Türk modernleşmesi ve Batı modernleşmesi arasındaki benzeşen ve farklılaşan yönlerin neler olduğunu anlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Lisans sürecinde edinilen sosyolojik muhayyileyi kullanarak toplumsal gerçeklerin ayrımına varabilmek ve bunu bir makale ya da araştırma konusu haline getirebilmek. 5
P2 Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara ve modernizm, postmodernizm, küreselleşme gibi dönemselleştirmelere daha üst düzeyde açıklamalar getirebilmek. 5
P3 Sosyoloji biliminin başlıca dinamik konularından olan sosyal bilimlerde yöntem konusunu geliştirmek ve tez araştırmasında bunu tez konusu üzerinden yapabilmek. 5
P4 Sosyolojinin edebiyat, sanat, bilgi, kültür, din, iktisat, siyaset, aile sosyolojisi gibi alt disiplinlerini yakından tanımak ve bu disiplinlerle daha derinlemesine çalışabilmek. 5
P5 Sosyoloji ile ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket etmek. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Makale veya araştırma konusu seçerken farklı perspektifleri analiz etme. P.1.4 6,7
Ö2 Sosyolojik muhayyilenin etkinliğini değerlendirme ve nasıl daha etkili kullanılabileceği üzerine düşünme. P.1.5 6,7
Ö3 Modernizm, postmodernizm, küreselleşme gibi kavramların toplumsal ve kültürel etkilerini değerlendirme. P.2.5 6,7
Ö4 Güncel sosyolojik kavramları ve dönemselleştirmeleri kullanarak yeni ve derinlemesine açıklamalar getirme. P.2.6 6,7
Ö5 Sosyal bilimlerde yöntem konusunu tez araştırması için etkili bir şekilde uygulama. P.3.3 6,7
Ö6 Sosyolojinin alt disiplinlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme. P.4.5 6,7
Ö7 Sosyoloji bilgi ve birikimlerini toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun bir şekilde oluşturabilme yeteneği. P.5.3 6,7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Modernleşme ve ilintili kavramlar
2 Osmanlı'da ıslahat düşüncesi
3 Osmanlı modernleşmesinde Lale devri
4 Osmanlı modernleşmesinde 3. Selim ve 2. Mahmut dönemi
5 Osmanlı modernleşmesinde Tanzimat dönemi
6 Tanzimat dönemi fikir akımlarının modernleşme karşısındaki tutumları
7 bir araştırma konusu seçilmesi ve makale taslağının hazırlanması
8 1. Meşrutiyet döneminde modernleşme olgusu
9 2. Meşrutiyet döneminde modernleşme olgusu
10 Cumhuriyetin ilk döneminde modernleşme olgusu
11 1950 sonrası modernleşme olgusu
12 1960 sonrası modernleşme olgusu
13 1980'den günümüze modernleşme olgusu
14 vizelerde hazırlanan taslağın makale olarak teslimi
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Modern Türkiye'de Siyasi Düşünce: Modernleşme ve Batıcılık Cilt 3. İstanbul: İletişim Yayınları
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Ödev 1 100 (%)
Sunum - -
Seminer - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 17 4 68
Uygulama 10 4 40
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 11 7 77
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 227
Toplam Yük / 30 7,57
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P3 P4 P5
Ö1 Makale veya araştırma konusu seçerken farklı perspektifleri analiz etme. 5 - - - -
Ö2 Sosyolojik muhayyilenin etkinliğini değerlendirme ve nasıl daha etkili kullanılabileceği üzerine düşünme. 5 - - - -
Ö3 Modernizm, postmodernizm, küreselleşme gibi kavramların toplumsal ve kültürel etkilerini değerlendirme. - 5 - - -
Ö4 Güncel sosyolojik kavramları ve dönemselleştirmeleri kullanarak yeni ve derinlemesine açıklamalar getirme. - 5 - - -
Ö5 Sosyal bilimlerde yöntem konusunu tez araştırması için etkili bir şekilde uygulama. - - 5 - -
Ö6 Sosyolojinin alt disiplinlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme. - - - 5 -
Ö7 Sosyoloji bilgi ve birikimlerini toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun bir şekilde oluşturabilme yeteneği. - - - - 4