Sosyoloji Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
82811113 | Demokrasi Tartışmaları | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 7,5 | 7,5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Hatice BUDAK |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Modern demokrasi kuramlarının öncüleri olan Aristoteles'in demokrasi kuramı, Montesquieu'nun siyasal düşüncesi ve "Ilımlı Demokrasi"kuramı; J.J. Rousseau'nun "Halk Egemenliği"kuramı; A. De Tocquevellie ve Amerika'da demokrasi tarihi. Max Weber'in seçkinci demokrasi kuramı; ekonomik demokrasi kuramı ve J. Schumpeter; çoğulcu demokrasi kuramı, sosyal demokrasi kuramı; katılımcı demokrasi kuramı; Türkiye'de çok partili sisteme geçiş, muhalefet-iktidar ilişkisi, siyasi rejim ve siyasal partiler.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; tarihsel olarak demokrasi kavramını açıklamak, Aristoteles'ten başlayarak son döneme kadar süregelen demokrasi kuramlarını analiz ederek geçmişten bu yana hem Türkiye'de hem dünyada toplumların demokrasiye olan bakış açısı ve demokrasi bağlamında sorunlarını tartışarak değerlendirmelerde bulunmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Modern Demokrasi Kuramlarının Öncüleri: Aristoteles: Demokrasi Kuramı. Montesquieu:Siyasal Düşüncesi Ve "Ilımlı Demokrasi"Kuramı .J. J. Rousseau: "Halk Egemenliği"Kuramı A. De Tocquevellie Ve Amerika'da Demokrasi |
2 | Liberal Temsili Demokrasi J. S. Mill Modern Demokrasi Kuramları Max Weber'in Seçkinci Demokrasi Kuramı Ekonomik Demokrasi Kuramı J. Schumpeter Çoğulcu Demokrasi Kuramı Sosyal Demokrasi Kuramı |
3 | Katılımcı Demokrasi Kuramı Eleştirel Demokrasi Kuramı Bütüncü Demokrasi Kuramı Karşılaştırmalı Demokrasi Araştırmaları |
4 | Parlementer Demokrasi Ve Başkanlık Demokrasisi Yarışmacı Ve Ortaklaşma Demokrasi |
5 | Çoğunlukçu Ve Oydaşmacı Demokrasi Doğrudan Demokrasi Demokratik Yönetimlerin Demokrasilerinin Ölçümü |
6 | Demokrasilerin İşleyişi İle İlgili Sosyo-Ekonomik Kuram Otoriter Devletten Demokrasiye Geçiş Sorunları. |
7 | Türkiye'de Çok Partili Sistemin Kuruluş Mücadelesi Muhalefet Partilerin Kuruluşu |
8 | Muhalefet İktidar İlişkisi, Anlaşmazlıklar |
9 | Milliyetçililk, Irkçılık Ve Pan-Türkçülük |
10 | Laiklik, Din Ve Politika |
11 | Devletçilik Ve İktisadi Gelişme |
12 | Halkçılık, Devrimcilik, Batılılaşma, Komünizm Ve Etkileri |
13 | Siyasi Rejim Ve Siyasi Partiler |
14 | Özet Ve Geleceğe Bakış |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Türkiye'de demokrasi tarihi, Kemal Karpat, Timaş, İstanbul, 2010. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |