Sosyoloji Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
82811112 | Sosyal Sapma, Suç ve Hukuk | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 7,5 | 7,5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Hatice BUDAK |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Doç. Dr. Hatice BUDAK | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Kural, sapma, suç ve cezanın tarihsel ve sosyolojik açılımı ve bu kavramlar üzerine geliştirilen kuramlar dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Amacı
Dersin amacı, suçun toplumsal bir olgu olduğunu öğrenmelerini ve suça etki eden sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel faktörleri kavramalarını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Kural(norm), Toplum ve Kültür Etkileşimi |
2 | Normdan Suça Giden Sürecin Sosyolojik Açılımı |
3 | Hukuk kurumunun ve kurallarının Ortaya Çıkış Sürecinde Modernitenin Etkisi |
4 | Modernite ve Modern İnsanın Sosyal İnşası, Ötekilik ve Hukuk |
5 | Modernite ve Suç-Ceza-Beden İlişkisine Eleştirel Bir Bakış: M.Foucault'ta Beden, zap Çektirme ve Ceza Anlayışı |
6 | M. Foucault'ta Modern Hapsetme İlkeleri, Hapishanenin Doğuşu |
7 | Ara Sınav |
8 | J. Bentham ve Panaptikon |
9 | Klasik Sosyoloji ve Suç: Emile Durkheim |
10 | Klasik Sosyoloji ve Suç: Robert Merton |
11 | Suç Olgusu ve Temel Sosyal Değişkenler Bağlantısı |
12 | Suç Olgusu, Çocuk Suçluluğu ve Sosyalizasyon |
13 | Suç Sosyolojisi Kuramları I |
14 | Suç Sosyolojisi Kuramları II |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Wagner, Peter (2005). Modernliğin Sosyolojisi: Özgürlük ve Cezalandırma. Çev: Mehmet Küçük, Ayrıntı Yayınları: İstanbul. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |