İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
82811110 Türkiye'de Sosyal Değişim 1 Bahar 2 3+0+0 7,5 7,5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi İlknur EKİZ ATAŞER
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Yoksulluk kavramı, yoksulluk ile ilgili çalışmaların sonuçları, sosyal içerme, eşitlik kavramlarının kültürlere göre algılanışı, konu ile ilgili ulusal mevzuatlar, gençlik ve sosyal içerme vb. temalar dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Amacı
Yoksulluğu sosyolojik olarak analiz ederek sebep ve sonuçlarını analiz etme ile sosyal içerme ilkesinin ön planda tutulduğu kültürlere ait genel durumların açıklanması ve gençlik ve sosyal içerme faaliyetlerinin anlaşılması dersin amacını oluşturmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Yoksulluk Kavramı, Biçimleri Ve Sınırları
2 Yoksulluk Ve Sivil Toplum
3 Yoksulluk Politikaları Ve Küreselleşme
4 Yoksulluk İle İlgili Temel Teoriler
5 Yoksulların Şehir Hayatına Uyumlar Ve Dışlanma
6 Türkiye'de Yoksulluğun Sosyo-Kültürel Analizleri
7 Ara Sınav
8 Sosyal İçerme Kavramının Tarihsel Ve Felsefî Temelleri...
9 Sosyal İçerme Kavramı Sosyal İlişkilerde Kültürel Ve Etik Açılardan Nasıl Tecelli Etmektedir? ..
10 Sosyal İçerme, Çeşitlilik Ve Eşitlik İlkelerine İlişkin Mevzuat
11 Sosyal İçerme, Çeşitlilik Ve Eşitlik İlkelerine İlişkin Mevzuat
12 Gençlik Ve Sosyal İçerme Faaliyetleri
13 Gençlik Örgütlerinde Sosyal İçerme Faaliyetlerine İlişkin Resmi Belgeler, Stratejiler Ve Destekler
14 Gençlik Çalışmalarında Sosyal İçerme Özelliklerinin Değerlendirilmesi.
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Oktik, Nurgün (2008). Türkiye'de Yoksulluk Çalışmaları. Yakın Kitapevi: İstanbul.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 0 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 0
Toplam Yük / 30 0
Dersin AKTS Kredisi: 0