Sosyoloji Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
82811110 | Türkiye'de Sosyal Değişim | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 7,5 | 7,5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi İlknur EKİZ ATAŞER |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Yoksulluk kavramı, yoksulluk ile ilgili çalışmaların sonuçları, sosyal içerme, eşitlik kavramlarının kültürlere göre algılanışı, konu ile ilgili ulusal mevzuatlar, gençlik ve sosyal içerme vb. temalar dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Amacı
Yoksulluğu sosyolojik olarak analiz ederek sebep ve sonuçlarını analiz etme ile sosyal içerme ilkesinin ön planda tutulduğu kültürlere ait genel durumların açıklanması ve gençlik ve sosyal içerme faaliyetlerinin anlaşılması dersin amacını oluşturmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Yoksulluk Kavramı, Biçimleri Ve Sınırları |
2 | Yoksulluk Ve Sivil Toplum |
3 | Yoksulluk Politikaları Ve Küreselleşme |
4 | Yoksulluk İle İlgili Temel Teoriler |
5 | Yoksulların Şehir Hayatına Uyumlar Ve Dışlanma |
6 | Türkiye'de Yoksulluğun Sosyo-Kültürel Analizleri |
7 | Ara Sınav |
8 | Sosyal İçerme Kavramının Tarihsel Ve Felsefî Temelleri... |
9 | Sosyal İçerme Kavramı Sosyal İlişkilerde Kültürel Ve Etik Açılardan Nasıl Tecelli Etmektedir? .. |
10 | Sosyal İçerme, Çeşitlilik Ve Eşitlik İlkelerine İlişkin Mevzuat |
11 | Sosyal İçerme, Çeşitlilik Ve Eşitlik İlkelerine İlişkin Mevzuat |
12 | Gençlik Ve Sosyal İçerme Faaliyetleri |
13 | Gençlik Örgütlerinde Sosyal İçerme Faaliyetlerine İlişkin Resmi Belgeler, Stratejiler Ve Destekler |
14 | Gençlik Çalışmalarında Sosyal İçerme Özelliklerinin Değerlendirilmesi. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Oktik, Nurgün (2008). Türkiye'de Yoksulluk Çalışmaları. Yakın Kitapevi: İstanbul. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |