İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
82811109 Toplumsal Cinsiyet Problemi 1 Güz 1 3+0+0 7,5 7,5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Hatice BUDAK
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Hatice BUDAK C-130 [email protected] 7538 Perşembe
13:30 / 16:30
Dersin İçeriği
Dersin içeriğini; toplumsal yapıda kadının konumu, din, medya, siyaset, iktisat gibi temel alanlarda kadının varoluş biçimi, sosyal bilim literatüründe geliştirilen temel feminist teorileri, modern toplumlarda toplumsal cinsiyet problemlerinin yeni tezahürlerinin ayrıntılı değerlendirilmesi konuları oluşturmaktadır.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; kadın ve toplumsal cinsiyet çalışmaları ile ilgili bilgi, beceri ve yeterliliklerle donanmış, toplum yararını gözeten, yaratıcı ve eleştirel düşünebilen, etik ilkelere duyarlı, çalıştıkları, faaliyet gösterdikleri alanlarda toplumsal cinsiyet yapılanmalarından ve eşitsizliklerinden kaynaklanan sorunların giderilmesine katkı sağlayacak, toplumsal politika önerileri geliştirme ve uygulamalara katılmada etkin rol alacak araştırmacı ve uzman yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Lisans sürecinde edinilen sosyolojik muhayyileyi kullanarak toplumsal gerçeklerin ayrımına varabilmek ve bunu bir makale ya da araştırma konusu haline getirebilmek. 3
P2 Güncel sosyolojik kavramsallaştırmalara ve modernizm, postmodernizm, küreselleşme gibi dönemselleştirmelere daha üst düzeyde açıklamalar getirebilmek. 4
P5 Sosyoloji ile ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket etmek. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Temel sosyolojik kavramları ve teorileri hatırlama. P.1.1 1
Ö2 Güncel sosyolojik kavramları ve dönemselleştirmeleri araştırmalarda ve açıklamalarda etkili bir şekilde kullanabilme. P.2.3 1
Ö3 Güncel sosyolojik kavramları ve dönemselleştirmeleri kullanarak yeni ve derinlemesine açıklamalar getirme. P.2.6 1
Ö4 Sosyoloji ile ilgili bilgi ve birikimleri toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere nasıl uygun bir şekilde oluşturulacağını anlama. P.5.2 1
Ö5 Oluşturulan sosyolojik bilgileri toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik açılardan analiz etme. P.5.4 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Feminizm Kavramı
2 Feminizmin Tarihsel Gelişimi
3 Feminist Akımlar ve Söylemleri (Liberal ve Sosyalist Feminizm)
4 Feminist Akımlar ve Söylemleri (Radikal ve İslami Feminizm)
5 Toplumsal Cinsiyet ve Temel Kavramlar
6 Toplumsal Cinsiyeti Açıklayan Kuramlar
7 Ara Sınav
8 Toplumsal Cinsiyet Kalıpyargıları, Önyargıları ve Cinsiyet Ayrımcılığı
9 Toplumsal Cinsiyet ve Beden
10 Toplumsal Cinsiyet ve Şiddet
11 Kadın Cinayetlerini Açıklayan Kuramlar
12 Sporun Cinsiyeti Var mı? Spor ve Kadın
13 Edebiyat ve Kadın
14 Queer Teori ve "Cinsiyet Tarafsızlık Ebeveynlik" Tartışmaları
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Judith, Butler (2014). Cinsiyet Belası. Çev: Başak Ertür, Metis Yayınları: İstanbul.
Nancy Fraser , Seyla Benhabıb , Judith Butler (2017). Çatışan Feminizmler. İstanbul: Metis Yayınları
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 13 4 52
Ara Sınav 1 30 30
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 3 17 51
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 35 35
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 210
Toplam Yük / 30 7
Dersin AKTS Kredisi: 7
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P2 P5
Ö1 Temel sosyolojik kavramları ve teorileri hatırlama. 3 - -
Ö2 Güncel sosyolojik kavramları ve dönemselleştirmeleri araştırmalarda ve açıklamalarda etkili bir şekilde kullanabilme. - 4 -
Ö3 Güncel sosyolojik kavramları ve dönemselleştirmeleri kullanarak yeni ve derinlemesine açıklamalar getirme. - 4 -
Ö4 Sosyoloji ile ilgili bilgi ve birikimleri toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere nasıl uygun bir şekilde oluşturulacağını anlama. - - 4
Ö5 Oluşturulan sosyolojik bilgileri toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik açılardan analiz etme. - - 4