Sosyoloji Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
82811108 | Türkiye'de Din, Toplum, Siyaset | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 7,5 | 7,5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Hatice BUDAK |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Türk siyasal tarihinin batılılaşma ve modernleşmesinde aktif olan dinamikler ve bu dinamiklerin Türk toplum yapısında ne tür etkileyip, değiştirmeye yol açtığını, kurumsal ve toplumsal yapılar üzerinde ne. tür farklılaşmalara yol açtığını kültürel, siyasi ve fikri açıdan ele alıp, değerlendirmeye çalışmaktadır.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; tarihsel olarak Osmanlı'da başlayan modernleşmenin Cumhuriyet dönemine de uzanan ve devrimlerle birlikte yeni bir model olan ulus devlet yapısının hangi dinamikler doğrultusunda değiştiğini ve ne tür değer ve fikirler üzerine inşa edildiğini öğrenmek, laiklik ve din ilişkisinin ideolojik değişimlerle birlikte toplumun nasıl değişip dönüştüğünü anlamak ve Türk siyasetinin sosyolojik yorumlamalarını yapmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | "Türk siyasal modernleşmesi"kavramı ve kurucu dinamikleri |
2 | Osmanlı modernleşmesinden Kemalizm'e din, siyaset olgusu |
3 | Tanzimat dönemi İslamcılık |
4 | Cumhuriyet dönemi İslamcılık |
5 | Atatürk ve Türk devrimi |
6 | Atatürk dönemi laiklik, bürokrasi ve rasyonellik |
7 | Türk modernleşmesinin dinamikleri olarak Emprisist bilgi ve pozitivist düşünce |
8 | Ulus-devlet: din ve siyaset |
9 | Kırılmalar ve dönemler: merkez-çevre etkileşimi |
10 | Modern Türkiye'de din, ideoloji ve siyaset |
11 | Türkiye'de dini sembollerin dönüşümü |
12 | Aktif modernleşme-pasif modernleşme |
13 | 2000'lere doğru kültür ve din |
14 | Özet Ve Geleceğe Bakış |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Şerif Mardin, Türkiye'de Toplum Ve Siyaset, iletişim yayınları, 2011 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |