İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
82811108 Türkiye'de Din, Toplum, Siyaset 1 Güz 1 3+0+0 7,5 7,5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Hatice BUDAK
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Türk siyasal tarihinin batılılaşma ve modernleşmesinde aktif olan dinamikler ve bu dinamiklerin Türk toplum yapısında ne tür etkileyip, değiştirmeye yol açtığını, kurumsal ve toplumsal yapılar üzerinde ne. tür farklılaşmalara yol açtığını kültürel, siyasi ve fikri açıdan ele alıp, değerlendirmeye çalışmaktadır.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; tarihsel olarak Osmanlı'da başlayan modernleşmenin Cumhuriyet dönemine de uzanan ve devrimlerle birlikte yeni bir model olan ulus devlet yapısının hangi dinamikler doğrultusunda değiştiğini ve ne tür değer ve fikirler üzerine inşa edildiğini öğrenmek, laiklik ve din ilişkisinin ideolojik değişimlerle birlikte toplumun nasıl değişip dönüştüğünü anlamak ve Türk siyasetinin sosyolojik yorumlamalarını yapmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 "Türk siyasal modernleşmesi"kavramı ve kurucu dinamikleri
2 Osmanlı modernleşmesinden Kemalizm'e din, siyaset olgusu
3 Tanzimat dönemi İslamcılık
4 Cumhuriyet dönemi İslamcılık
5 Atatürk ve Türk devrimi
6 Atatürk dönemi laiklik, bürokrasi ve rasyonellik
7 Türk modernleşmesinin dinamikleri olarak Emprisist bilgi ve pozitivist düşünce
8 Ulus-devlet: din ve siyaset
9 Kırılmalar ve dönemler: merkez-çevre etkileşimi
10 Modern Türkiye'de din, ideoloji ve siyaset
11 Türkiye'de dini sembollerin dönüşümü
12 Aktif modernleşme-pasif modernleşme
13 2000'lere doğru kültür ve din
14 Özet Ve Geleceğe Bakış
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Şerif Mardin, Türkiye'de Toplum Ve Siyaset, iletişim yayınları, 2011
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 0 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 0
Toplam Yük / 30 0
Dersin AKTS Kredisi: 0