Sosyoloji Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
82811107 | Sosyal Bilimlerde Yöntem Tartışmaları | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 7,5 | 7,5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi İlknur EKİZ ATAŞER |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bilimsel yöntem ve bilim felsefesi, araştırma süreci ve sorunsalını belirleme, araştırma desen ve yöntemlerinin sınıflandırılması, veri toplama teknikleri ele alınacaktır. Teori ve araştırma arasındaki bağlantılar, veri analizinden teori geliştirme konuları ve pozitivist yöntemin ilkeleri eleştirel metinlerle tartışılacaktır.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; nicel araştırma yöntemleri hakkında genel bilgileri vermek, nicel ve nitel yöntemleri arasında farkı ortaya koyabilmek. Uygulamalı bir araştırma sürecinin nasıl yürütüleceğinin usüllerini ortaya koymak. Son olarak yöntem konusunda güncel meseleleri tartışmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve giriş |
2 | Bilimsel yöntem ve bilim felsefesi |
3 | Sosyal bilim anlayışları |
4 | Bilimsel araştırma süreci |
5 | Araştırma sorunsalını belirleme |
6 | Araştırmanın kavramsal çerçevesi |
7 | Araştırma desen ve yöntemlerinin sınıflandırılması |
8 | Araştırma evreni ve örnekleme |
9 | Veri toplama teknikleri |
10 | Teori ve araştırma arasındaki bağlantılar |
11 | Veri analizinden hareketle teori geliştirme |
12 | Pozitivist araştırma yöntemlerinin sorunları |
13 | Disiplinler arası perspektifler |
14 | Genel değerlendirme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Layder, Derek (2015). Sosyolojik Araştırma Pratiği. (2.baskı). Ankara: Heretik Yayıncılık |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |