Sosyoloji Doktora
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyoloji Doktora Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyoloji Doktora Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 81411121 | Suç ve Toplum | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 7 | 7 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Doktora (TYYÇ: 8. Düzey / QF-EHEA: 3. Düzey / EQF-LLL: 8. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, soru-cevap, tartışma, sunum |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Hatice BUDAK |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Hatice BUDAK | C BLOK-203 | [email protected] | 7538 | Perşembe 14:00 /16:00 |
Dersin İçeriği
Suç kavramı ve teorileri, suçu etkileyen değişkenler, suç ve toplum ilişkisi, yeni suç türleri, kadın ve çocuk suçluluğu vd. dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Amacı
Suç olgusunun nedenlerinİ ve görünümlerinİ ilişkin eleştirel bir değerlendirme yapmak, herhangi bir eylemi suç olarak tanımlarken, içinde gerçekleştiği sosyal/kültürel çerçeveyi dikkate almak, suçla ilgili teorilerin temel varsayımlarını analiz etmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Sosyolojik olguları klasik ve çağdaş kuramlar ışığında özgün biçimde kuramlaştırabilme. | 5 |
| P5 | Sosyolojiyi diğer sosyal bilim disiplinleriyle ilişkilendirebilme. | 4 |
| P6 | Akademik tartışmaları açık, anlaşılır ve etkili biçimde aktarabilme. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Temel sosyolojik kuramların kavramlarını tanımlayabilme. | P.1.1 | 1 |
| Ö2 | Bir olguyu seçerek ilgili kuramlarla açıklayabilme. | P.1.3 | 1 |
| Ö3 | Kuramların güçlü ve zayıf yanlarını eleştirel biçimde tartışabilme. | P.1.5 | 1 |
| Ö4 | Sosyolojik bir olguyu başka bir disiplinin kavramlarıyla ele alabilme. | P.5.3 | 1 |
| Ö5 | Akademik sunum tekniklerini tanıyabilme. | P.6.1 | 5 |
| Ö6 | Akademik bir konuyu sözlü ya da yazılı biçimde aktarabilme. | P.6.3 | 5 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Sapma ve Suç Kavramı |
| 2 | Sosyoloji ve Suç Sosyolojisi |
| 3 | Sosyolojik Suç Teorileri: E. Durkheim ve Fonksiyonalist Teori |
| 4 | Sosyolojik Suç Teorileri: R. Merton ve Gerilim Teorisi |
| 5 | Sosyolojik Suç Teorileri: Chicago Ekolü ve Etiketleme Teorileri |
| 6 | Sosyolojik Suç Teorileri: Marksist ve Örgütlü Suç Teorileri |
| 7 | Ara Sınav |
| 8 | Yeni Suç Türleri |
| 9 | Suç Korkusu Kavramı ve Teorileri |
| 10 | Kadın Suçluluğu: Temel Kavramlar ve Teoriler |
| 11 | Kadın Yoksulluğu ve Suçluluk |
| 12 | Çocuk Suçluluğu: Temel Kavramlar ve Teoriler |
| 13 | Çocukların Yargılanması ve Çocuk Mahkemeleri |
| 14 | Türkiye'de Suçluluk |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Bal, Hüseyin (2016). Suç Sosyolojisi. Sentez Yayıncılık |
| Çalıcı, Can (2019). Türkiye'de Suç Trendleri. Legal Yayıncılık. | |
| İçli, Tülin (2021). Kriminoloji. Seçkin Yayınları. | |
| Solak, Öner (2015). Suç ve Suç Korkusu. Hegem Yayınları. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 13 | 4 | 52 |
| Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 35 | 35 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 31 | 31 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 35 | 35 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 225 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,50 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P5 | P6 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Temel sosyolojik kuramların kavramlarını tanımlayabilme. | 5 | - | - |
| Ö2 | Bir olguyu seçerek ilgili kuramlarla açıklayabilme. | 5 | - | - |
| Ö3 | Kuramların güçlü ve zayıf yanlarını eleştirel biçimde tartışabilme. | 4 | - | - |
| Ö4 | Sosyolojik bir olguyu başka bir disiplinin kavramlarıyla ele alabilme. | - | 4 | - |
| Ö5 | Akademik sunum tekniklerini tanıyabilme. | - | 4 | - |
| Ö6 | Akademik bir konuyu sözlü ya da yazılı biçimde aktarabilme. | - | - | 4 |
