İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Sosyoloji Doktora Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
81411121 Suç ve Toplum 1 Güz 1 3+0+0 7 7
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Doktora (TYYÇ: 8. Düzey / QF-EHEA: 3. Düzey / EQF-LLL: 8. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, soru-cevap, tartışma, sunum
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Hatice BUDAK
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Doç. Dr. Hatice BUDAK C BLOK-203 [email protected] 7538 Perşembe
14:00 /16:00
Dersin İçeriği
Suç kavramı ve teorileri, suçu etkileyen değişkenler, suç ve toplum ilişkisi, yeni suç türleri, kadın ve çocuk suçluluğu vd. dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Amacı
Suç olgusunun nedenlerinİ ve görünümlerinİ ilişkin eleştirel bir değerlendirme yapmak, herhangi bir eylemi suç olarak tanımlarken, içinde gerçekleştiği sosyal/kültürel çerçeveyi dikkate almak, suçla ilgili teorilerin temel varsayımlarını analiz etmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Sosyolojik olguları klasik ve çağdaş kuramlar ışığında özgün biçimde kuramlaştırabilme. 5
P5 Sosyolojiyi diğer sosyal bilim disiplinleriyle ilişkilendirebilme. 4
P6 Akademik tartışmaları açık, anlaşılır ve etkili biçimde aktarabilme. 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Temel sosyolojik kuramların kavramlarını tanımlayabilme. P.1.1 1
Ö2 Bir olguyu seçerek ilgili kuramlarla açıklayabilme. P.1.3 1
Ö3 Kuramların güçlü ve zayıf yanlarını eleştirel biçimde tartışabilme. P.1.5 1
Ö4 Sosyolojik bir olguyu başka bir disiplinin kavramlarıyla ele alabilme. P.5.3 1
Ö5 Akademik sunum tekniklerini tanıyabilme. P.6.1 5
Ö6 Akademik bir konuyu sözlü ya da yazılı biçimde aktarabilme. P.6.3 5
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Sapma ve Suç Kavramı
2 Sosyoloji ve Suç Sosyolojisi
3 Sosyolojik Suç Teorileri: E. Durkheim ve Fonksiyonalist Teori
4 Sosyolojik Suç Teorileri: R. Merton ve Gerilim Teorisi
5 Sosyolojik Suç Teorileri: Chicago Ekolü ve Etiketleme Teorileri
6 Sosyolojik Suç Teorileri: Marksist ve Örgütlü Suç Teorileri
7 Ara Sınav
8 Yeni Suç Türleri
9 Suç Korkusu Kavramı ve Teorileri
10 Kadın Suçluluğu: Temel Kavramlar ve Teoriler
11 Kadın Yoksulluğu ve Suçluluk
12 Çocuk Suçluluğu: Temel Kavramlar ve Teoriler
13 Çocukların Yargılanması ve Çocuk Mahkemeleri
14 Türkiye'de Suçluluk
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Bal, Hüseyin (2016). Suç Sosyolojisi. Sentez Yayıncılık
Çalıcı, Can (2019). Türkiye'de Suç Trendleri. Legal Yayıncılık.
İçli, Tülin (2021). Kriminoloji. Seçkin Yayınları.
Solak, Öner (2015). Suç ve Suç Korkusu. Hegem Yayınları.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Sunum - -
Seminer - -
Ara Sınavlar 1 40 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 60 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 13 4 52
Ara Sınav 1 30 30
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 35 35
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 31 31
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 35 35
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 225
Toplam Yük / 30 7,50
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1 P5 P6
Ö1 Temel sosyolojik kuramların kavramlarını tanımlayabilme. 5 - -
Ö2 Bir olguyu seçerek ilgili kuramlarla açıklayabilme. 5 - -
Ö3 Kuramların güçlü ve zayıf yanlarını eleştirel biçimde tartışabilme. 4 - -
Ö4 Sosyolojik bir olguyu başka bir disiplinin kavramlarıyla ele alabilme. - 4 -
Ö5 Akademik sunum tekniklerini tanıyabilme. - 4 -
Ö6 Akademik bir konuyu sözlü ya da yazılı biçimde aktarabilme. - - 4