İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
82420103 Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği 1 Bahar 2 3+8+0 7,5 7,5
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Uzaktan
Ön Koşullar Ruh Sağlığı Hemşireliğinde Modeller
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Ayşe ÖZCAN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Ayşe ÖZCAN - [email protected]
Dersin İçeriği
Bu derste; her yaştaki bireyde gözlenen psikopatolojinin ve ruhsal sağlığın değerlendirilmesi, psikiyatrik rehabilitasyon, danışmanlık, psikoeğitim, sağlığı geliştirme programları, toplum ruh sağlığı sorunları, hastada gözlenen davranış ve duygu-durum sorunları vb konularda uygulanan psikososyal hemşirelik yaklaşımları üzerine yoğunlaşılır. Öğrenciler, haftada en az sekiz saat klinikte danışan (hasta) ile çalışır ve süpervizyon alır. Klinikte toplanan veriler doğrultusunda teori ve uygulamanın bütünleştirilmesi için görüş ve öneri geliştirmelerine odaklanılır.
Dersin Amacı
Öğrencilerin; kliniklerde ve/veya toplumda birey ve ailelerle çalışırken ruh sağlığı hemşireliği kapsamında ileri hemşirelik becerileri geliştirerek uygulamalarını sağlar. Danışanla kurulan terapötik ilişkilerin desteklenmesi (iyileşme, olgunlaşma ve güçlenme üzerine olan etkilerini) gözlemleme ve değerlendirme becerisi kazandırır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P 5
P 5
P 5
P 5
P 5
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Kendini Tanıma ve kendiliğin (Benliğin) Terapötik Kullanımı
2 Terapötik Ortam, Veri Toplama ve Kayıt Tutma
3 Danışma Kuramları (Counseling Theories) ve Süreci
4 İyileştirici/Terapötik Grupları Yönetme
5 Irvin D. Yalom: Aşkın Celladı "Yanlış Çocuk Öldü"/ Uzamış Yas (Matem)
6 Irvin D. Yalom: Aşkın Celladı "Şişman bir Hanım"/ (Transferans/ Kontr-transferans
7 Ara Sınav
8 Irvin D. Yalom: Aşkın Celladı "Tecavüz Yasal Olsaydı "(Kaygı/Korku/ Regresyon)
9 Psikoeğitim /Yetişkin Eğitimi
10 İletişim Sürecinde Zorlayıcı Davranışların Yönetimi
11 Ağır Kişilik Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımları
12 Ağır Kişilik Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımları
13 Sunum: Psikoeğitim konuları
14 Sunum: Psikoeğitim konuları
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Kum N. (1996) Psikiyatri Hemşireliği Klinik El Kitabı. Vehbi Koç Yayınları:13, İstanbul
Özcan A. (2006) "Hemşire-Hasta İlişkisi ve İletişim"Ankara: Sistem Ofset Bas. Yay.San Tic. Ltd. Şti ISBN:975-7074-10-1 (Genişletilmiş 4. Basım)
Öztürk O., Uluşahin A. (2008). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Nobel Tıp Kitabevleri
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) 1 20 (%)
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar 1 35 (%)
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 45 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 5 70
Ara Sınav 1 2 2
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 14 8 112
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 1 11 11
Dönem Sonu Sınavı 1 2 2
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 225
Toplam Yük / 30 7,50
Dersin AKTS Kredisi: 8