Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 82420103 | Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği | 1 | Bahar | 2 | 3+8+0 | 7,5 | 7,5 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Uzaktan |
| Ön Koşullar | Ruh Sağlığı Hemşireliğinde Modeller |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Ayşe ÖZCAN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Ayşe ÖZCAN | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Bu derste; her yaştaki bireyde gözlenen psikopatolojinin ve ruhsal sağlığın değerlendirilmesi, psikiyatrik rehabilitasyon, danışmanlık, psikoeğitim, sağlığı geliştirme programları, toplum ruh sağlığı sorunları, hastada gözlenen davranış ve duygu-durum sorunları vb konularda uygulanan psikososyal hemşirelik yaklaşımları üzerine yoğunlaşılır. Öğrenciler, haftada en az sekiz saat klinikte danışan (hasta) ile çalışır ve süpervizyon alır. Klinikte toplanan veriler doğrultusunda teori ve uygulamanın bütünleştirilmesi için görüş ve öneri geliştirmelerine odaklanılır.
Dersin Amacı
Öğrencilerin; kliniklerde ve/veya toplumda birey ve ailelerle çalışırken ruh sağlığı hemşireliği kapsamında ileri hemşirelik becerileri geliştirerek uygulamalarını sağlar. Danışanla kurulan terapötik ilişkilerin desteklenmesi (iyileşme, olgunlaşma ve güçlenme üzerine olan etkilerini) gözlemleme ve değerlendirme becerisi kazandırır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P | 5 | |
| P | 5 | |
| P | 5 | |
| P | 5 | |
| P | 5 |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Kendini Tanıma ve kendiliğin (Benliğin) Terapötik Kullanımı |
| 2 | Terapötik Ortam, Veri Toplama ve Kayıt Tutma |
| 3 | Danışma Kuramları (Counseling Theories) ve Süreci |
| 4 | İyileştirici/Terapötik Grupları Yönetme |
| 5 | Irvin D. Yalom: Aşkın Celladı "Yanlış Çocuk Öldü"/ Uzamış Yas (Matem) |
| 6 | Irvin D. Yalom: Aşkın Celladı "Şişman bir Hanım"/ (Transferans/ Kontr-transferans |
| 7 | Ara Sınav |
| 8 | Irvin D. Yalom: Aşkın Celladı "Tecavüz Yasal Olsaydı "(Kaygı/Korku/ Regresyon) |
| 9 | Psikoeğitim /Yetişkin Eğitimi |
| 10 | İletişim Sürecinde Zorlayıcı Davranışların Yönetimi |
| 11 | Ağır Kişilik Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımları |
| 12 | Ağır Kişilik Bozuklukları ve Hemşirelik Yaklaşımları |
| 13 | Sunum: Psikoeğitim konuları |
| 14 | Sunum: Psikoeğitim konuları |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Kum N. (1996) Psikiyatri Hemşireliği Klinik El Kitabı. Vehbi Koç Yayınları:13, İstanbul |
| Özcan A. (2006) "Hemşire-Hasta İlişkisi ve İletişim"Ankara: Sistem Ofset Bas. Yay.San Tic. Ltd. Şti ISBN:975-7074-10-1 (Genişletilmiş 4. Basım) | |
| Öztürk O., Uluşahin A. (2008). Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Nobel Tıp Kitabevleri |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | 1 | 20 (%) |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 35 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 45 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 14 | 8 | 112 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 1 | 11 | 11 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 225 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,50 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
