Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 82420102 | Seminer | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 7,5 | 7,5 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Berna BAYIR |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Ruh sağlığı psikiyatri hemşireliği alanında; seminer programlarının hazırlanması, alanda yapılan ulusal ve uluslararası araştırma ve yayınların incelenmesi, tartışılması, sunum hazırlama ve sunma yöntem ve tekniklerini geliştirme, araştırma sonuçlarını değerlendirme, tartışma ve yorumlama becerilerini geliştirme.
Dersin Amacı
Ruh sağlığı psikiyatri hemşireliği alanında yüksek lisans eğitimi alan öğrencilerin ilgi duyduğu veya tez yapmayı düşündüğü bir konuda seminer konusu belirlemesi, konuya hazırlık için bilimsel yayınlara ulaşması, kaynak tarama, sunum için ön hazırlık yapması ve sunum becerileri geliştirmesi.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P | 5 | |
| P | 5 | |
| P | 5 |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Seminer konularının, seçimi ve sunum tarihlerinin belirlenmesi |
| 2 | Seminer konusu ve sunum ile ilgili çalışma |
| 3 | Seminer konusu ve sunum ile ilgili çalışma |
| 4 | Seminer konusu ve sunum ile ilgili çalışma |
| 5 | Seminer konusu ve sunum ile ilgili çalışma |
| 6 | Seminer konusu ve sunum ile ilgili çalışma |
| 7 | Seminer konusu ve sunum ile ilgili çalışma |
| 8 | Arasınav |
| 9 | Alanında uzman misafir öğretim üyesi sunumu, konunun tartışılması ve değerlendirilmesi |
| 10 | Seminer sunum |
| 11 | Seminer sunum |
| 12 | Seminer sunum |
| 13 | Seminer sunum |
| 14 | Seminer sunum |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Arnold, E.C., Underman Boggs, K. (2016) Interpersonal relationship: professional communication skills for nurses. Elsevier, USA. |
| Dökmen, Ü. (2005) İletişim Çatışmaları ve Empati (31.Basım). İstanbul: Sistem Yayıncılık | |
| Fortinash, KM, Holoday Worret, PA. (2007) Psychiatric Nursing Care Plans. Fifth. Ed. St Louis, Mosby Elsevier | |
| Kum N. (1996) Psikiyatri Hemşireliği Klinik El Kitabı. Vehbi Koç Yayınları:13, İstanbul | |
| Öztürk O.ve Uluşahin A. Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. Nobel Tıp Kitabevleri, 2008. | |
| Psikiyatri Hemşireliği Sertifika Konuları (2020) Editörler: Oflaz, F., Yıldırım, N. Ankara: Nobel Tıp Kitabevleri. Psikiyatri Hemşireleri Derneği Yayınları No.1, ISBN: 978-605-7578-79-2 | |
| Sağlık Profesyonelleri için İletişim (2020) Editör: Yılmaz, M. Ankara: Akademisyen Kitabevi AŞ. ISBN: 978-625-7795-5 | |
| Stuart GW., Laraia MT. (2001) Psychiatric Nursing. Mosby a Harcourt Health Sciences Company, Toronto. | |
| Üstün,B., Akgün,E., Partlak,N., (2005). Hemşirelikte İletişim Becerileri Öğretimi, Okullar Yayınevi, İzmir | |
| Varcarolis EM. Manual of Psychiatric Nursing Care Planning, Saunders, 2011 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | 1 | 100 (%) |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 10 | 140 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 14 | 3 | 42 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 10 | 2 | 20 |
| Toplam İş Yükü: | 230 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,67 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
