Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 82411106 | Hemşireliğin Meta Paradigması | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 7,5 | 7,5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Nurgün PLATİN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Nurgün PLATİN | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Hemşireliğin Metaparadigması, uygulamada insana yönelik en sık karşılaşılan kavramların irdelenmesi, riskli grupların ve hemşirelik girişimlerinin belirlenmesini içerilir.
Dersin Amacı
Hemşireliğin temel ilgi odağı olan insanın her yönüyle anlaşılması
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Hemşireliğin kuramsal çerçevesi ve modellerini analiz eder ve bu bilgileri hemşirelik bakım süreçlerine uygular. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Hemşireliğin metaparadigmasının işlevini kavramak | P.1.1 | 1 |
| Ö2 | Hemşirelik literatüründe yer alan teorisyenlerin insan, sağlık, çevre ve hemşirelik tanımlarını bilmek | P.1.2 | 1 |
| Ö3 | Hemşirelik literatüründe yer alan teorisyenlerin insan, sağlık, çevre ve hemşirelik tanımlarını yorumlamak | P.1.3 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Sistem kuramı |
| 2 | sistem kuramı |
| 3 | güç-güçsüzlük |
| 4 | güç-güçsüzlük |
| 5 | yalnızlık |
| 6 | yalnızlık |
| 7 | uzay sınırları |
| 8 | uzay sınırları |
| 9 | duyusal yoksunluk |
| 10 | duyusal yoksunluk |
| 11 | kayıp |
| 12 | kayıp |
| 13 | umut-umutsuzluk |
| 14 | umut-umutsuzluk |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Leddy. S., Pepper, J. Mae, (4th Ed.) Conceptual Bases of Professional Nursing, Lippincott-Raven Publishers, 1998. |
| Smitherman, C., Nursing Actions for Health Promotion, F.A. Davis Company, Philadelphia. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | 2 | 25 (%) |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 50 (%) |
| Toplam | 75 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 10 | 10 | 100 |
| Ara Sınav | 2 | 4 | 8 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 4 | 2 | 8 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 8 | 8 | 64 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 2 | 4 | 8 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 230 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,67 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 |
|---|---|---|
| Ö1 | Hemşireliğin metaparadigmasının işlevini kavramak | 5 |
| Ö2 | Hemşirelik literatüründe yer alan teorisyenlerin insan, sağlık, çevre ve hemşirelik tanımlarını bilmek | 5 |
| Ö3 | Hemşirelik literatüründe yer alan teorisyenlerin insan, sağlık, çevre ve hemşirelik tanımlarını yorumlamak | 5 |
