İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
82411106 Hemşireliğin Meta Paradigması 1 Güz 1 3+0+0 7,5 7,5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Nurgün PLATİN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Nurgün PLATİN - [email protected]
Dersin İçeriği
Hemşireliğin Metaparadigması, uygulamada insana yönelik en sık karşılaşılan kavramların irdelenmesi, riskli grupların ve hemşirelik girişimlerinin belirlenmesini içerilir.
Dersin Amacı
Hemşireliğin temel ilgi odağı olan insanın her yönüyle anlaşılması
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P1 Hemşireliğin kuramsal çerçevesi ve modellerini analiz eder ve bu bilgileri hemşirelik bakım süreçlerine uygular. 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Hemşireliğin metaparadigmasının işlevini kavramak P.1.1 1
Ö2 Hemşirelik literatüründe yer alan teorisyenlerin insan, sağlık, çevre ve hemşirelik tanımlarını bilmek P.1.2 1
Ö3 Hemşirelik literatüründe yer alan teorisyenlerin insan, sağlık, çevre ve hemşirelik tanımlarını yorumlamak P.1.3 1
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Sistem kuramı
2 sistem kuramı
3 güç-güçsüzlük
4 güç-güçsüzlük
5 yalnızlık
6 yalnızlık
7 uzay sınırları
8 uzay sınırları
9 duyusal yoksunluk
10 duyusal yoksunluk
11 kayıp
12 kayıp
13 umut-umutsuzluk
14 umut-umutsuzluk
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Leddy. S., Pepper, J. Mae, (4th Ed.) Conceptual Bases of Professional Nursing, Lippincott-Raven Publishers, 1998.
Smitherman, C., Nursing Actions for Health Promotion, F.A. Davis Company, Philadelphia.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj (Varsa) - -
Ödev 2 25 (%)
Sunum - -
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Dinleme - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 50 (%)
Toplam 75 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 10 10 100
Ara Sınav 2 4 8
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 4 2 8
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 8 8 64
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 2 4 8
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 230
Toplam Yük / 30 7,67
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P1
Ö1 Hemşireliğin metaparadigmasının işlevini kavramak 5
Ö2 Hemşirelik literatüründe yer alan teorisyenlerin insan, sağlık, çevre ve hemşirelik tanımlarını bilmek 5
Ö3 Hemşirelik literatüründe yer alan teorisyenlerin insan, sağlık, çevre ve hemşirelik tanımlarını yorumlamak 5