İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Özel Hukuk Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
82520102 Seminer 1 Bahar 2 2+0+0 7,5 7,5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Yalçın BOSTANCI
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Derste lisansüstü çalışma yapan öğrenciler bilimsel bir çalışmanın temellerinin nasıl inşa edildiğini, bunu somut hale nasıl getireceklerini (tez, rapor, bilimsel makale) ve sunacaklarını öğrenirler Lisansüstü eğitimde gerçekleştirilecek çalışmaların nasıl yapılacağının açıklanması, araştırma konusunun belirlenmesi ve tez formatının öğretilmesi.
Dersin Amacı
Öğrenciler, Lisansüstü eğitimde edindikleri bilgilerin bilimsel çalışmalarda nasıl ortaya koyulacağını öğrenirler.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Araştırma konularının seçimi Tespiti ve Tanımı- (Konu ile ilgili Literatür Taraması) Konunun önemi ve yapılabilirliğin tespiti
2 Problem cümlesinde bulunması gereken nitelikler-Hipotezin Formüle Edilmesi Araştırma probleminin belirlenmesi
3 Bilginin sağlanmasında dikkat edilecek özellikler- Bilimsel Araştırma Çeşitleri
4 Bilginin sağlanmasında dikkat edilecek özellikler- Bilimsel Araştırma Çeşitleri
5 Araştırma yaklaşımları -Araştırma yönteminin tespit edilmesi
6 Araştırma yaklaşımları -Araştırma yönteminin tespit edilmesi
7 Verilerin Toplanması-Araştırmanın veri toplama biçimine göre sınıflandırılması
8 Sonuçlara Ulaşma ve Rapor Yazılması
9 Öğrenci çalışmalarının dinlenmesi ve tartışılması
10 Öğrenci çalışmalarının dinlenmesi ve tartışılması
11 Öğrenci çalışmalarının dinlenmesi ve tartışılması
12 Öğrenci çalışmalarının dinlenmesi ve tartışılması
13 Öğrenci çalışmalarının dinlenmesi ve tartışılması
14 Öğrenci çalışmalarının dinlenmesi ve tartışılması
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar BALCI, A. (2005). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler. Ankara: PegemA Yayıncılık
İslam, Y. (2005). Araştırma-Yazma ve Sunu Teknikleri Yönlendirilmiş Çalışma I-II Seçkin Yayıncılık, Ankara
KARASAR, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Ödev - -
Sunum - -
Seminer - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 0 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 0
Toplam Yük / 30 0
Dersin AKTS Kredisi: 0