Özel Hukuk Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Özel Hukuk Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Özel Hukuk Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 82520102 | Seminer | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 7 | 7 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, Değerlendirme |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Bulunmamaktadır |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Yalçın BOSTANCI |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Yalçın BOSTANCI |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Derste lisansüstü çalışma yapan öğrenciler bilimsel bir çalışmanın temellerinin nasıl inşa edildiğini, bunu somut hale nasıl getireceklerini (tez, rapor, bilimsel makale) ve sunacaklarını öğrenirler Lisansüstü eğitimde gerçekleştirilecek çalışmaların nasıl yapılacağının açıklanması, araştırma konusunun belirlenmesi ve tez formatının öğretilmesi.
Dersin Amacı
Öğrenciler, Lisansüstü eğitimde edindikleri bilgilerin bilimsel çalışmalarda nasıl ortaya koyulacağını öğrenirler.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Hukukun temel kavramlarına hakim olmak ve güncel hayata ilişkin temel sorunlara hukuki bakış açıyla yaklaşmak | 5 |
| P2 | Özel hukuka ilişkin güncel mevzuat bilgisine uzmanlık düzeyinde ve uygulanması hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olmak | 4 |
| P5 | Teori ve uygulamayı birleştirebilmenin yanı sıra mesleki, toplumsal ve etik değerlere sahip olmak | 3 |
| P10 | Özel hukuk uygulama alanına giren temel ilişkiler ve doğabilecek uyuşmazlıklar hakkında bilgi sahibi olmak ve çözüm yollarına ilişkin temel bilgiye hakim olmak | 4 |
| P11 | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim becerisine sahip olmak. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Hukuki terimlere ait kullanma, karşılaştırma, yorumlama, sonuç çıkarma ve uygulayabilme becerisini kazanır. | P.1.1 | 5 |
| Ö2 | Özel hukuka ilişkin ulusal ve uluslararası boyutları, mahkeme içtihatları ve uygulamaları takip etmek suretiyle anlama ve işleme yeteneğini kazanır. | P.2.1 | 5 |
| Ö3 | Gelişmiş bir adalet anlayışı çerçevesinde karşılıklı hak ve menfaatlerin dengelenmesini sağlama yeteneğini kazanır. | P.5.1 | 5 |
| Ö4 | Özel Hukuka ilişkin sorunlara analitik çözümler üretebilme yeteneğini geliştirir. | P.10.1 | 5 |
| Ö5 | Öğrenci, bireysel başarının yanı sıra sınıf içi etkinlikler, varsayımsal vaka çalışmaları, adliye çalışmaları ve diğer mesleki ve akademik ziyaretler aracılığıyla kolektif çalışma becerisi kazanır. | P.11.1 | 5 |
| Ö6 | Teknik hukuk bilgisine sahip olma bunu sürekli olarak geliştirme ve güncelleme ve bunla birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | P.14.1 | 5 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Araştırma konularının seçimi Tespiti ve Tanımı- (Konu ile ilgili Literatür Taraması) Konunun önemi ve yapılabilirliğin tespiti |
| 2 | Problem cümlesinde bulunması gereken nitelikler-Hipotezin Formüle Edilmesi Araştırma probleminin belirlenmesi |
| 3 | Bilginin sağlanmasında dikkat edilecek özellikler- Bilimsel Araştırma Çeşitleri |
| 4 | Bilginin sağlanmasında dikkat edilecek özellikler- Bilimsel Araştırma Çeşitleri |
| 5 | Araştırma yaklaşımları -Araştırma yönteminin tespit edilmesi |
| 6 | Araştırma yaklaşımları -Araştırma yönteminin tespit edilmesi |
| 7 | Verilerin Toplanması-Araştırmanın veri toplama biçimine göre sınıflandırılması |
| 8 | Sonuçlara Ulaşma ve Rapor Yazılması |
| 9 | Öğrenci çalışmalarının dinlenmesi ve tartışılması |
| 10 | Öğrenci çalışmalarının dinlenmesi ve tartışılması |
| 11 | Öğrenci çalışmalarının dinlenmesi ve tartışılması |
| 12 | Öğrenci çalışmalarının dinlenmesi ve tartışılması |
| 13 | Öğrenci çalışmalarının dinlenmesi ve tartışılması |
| 14 | Öğrenci çalışmalarının dinlenmesi ve tartışılması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | BALCI, A. (2005). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler. Ankara: PegemA Yayıncılık |
| İslam, Y. (2005). Araştırma-Yazma ve Sunu Teknikleri Yönlendirilmiş Çalışma I-II Seçkin Yayıncılık, Ankara | |
| KARASAR, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | 1 | 100 (%) |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 30 | 5 | 150 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 40 | 40 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 1 | 7 | 7 |
| Toplam İş Yükü: | 225 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,50 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P5 | P10 | P11 | P14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Hukuki terimlere ait kullanma, karşılaştırma, yorumlama, sonuç çıkarma ve uygulayabilme becerisini kazanır. | 5 | - | - | - | - | - |
| Ö2 | Özel hukuka ilişkin ulusal ve uluslararası boyutları, mahkeme içtihatları ve uygulamaları takip etmek suretiyle anlama ve işleme yeteneğini kazanır. | - | 4 | - | - | - | - |
| Ö3 | Gelişmiş bir adalet anlayışı çerçevesinde karşılıklı hak ve menfaatlerin dengelenmesini sağlama yeteneğini kazanır. | - | - | 3 | - | - | - |
| Ö4 | Özel Hukuka ilişkin sorunlara analitik çözümler üretebilme yeteneğini geliştirir. | - | - | - | 4 | - | - |
| Ö5 | Öğrenci, bireysel başarının yanı sıra sınıf içi etkinlikler, varsayımsal vaka çalışmaları, adliye çalışmaları ve diğer mesleki ve akademik ziyaretler aracılığıyla kolektif çalışma becerisi kazanır. | - | - | - | - | 5 | - |
| Ö6 | Teknik hukuk bilgisine sahip olma bunu sürekli olarak geliştirme ve güncelleme ve bunla birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | - | - | - | - | - | 5 |
