Özel Hukuk Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Özel Hukuk Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Özel Hukuk Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
82511138 | Haksız Fiil Sorumluluğu | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 7,5 | 7,5 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Fırat KORKMAZ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Fırat KORKMAZ | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Borçların kaynaklarından haksız fiil. Haksız fiilin farklı hukuk sistemlerindeki yeri. Türk Borçlar hukukunda haksız fiil. Haksız fiilin unsurları. davranış kavramı. Davranış kavramına dair teoriler. illiyet bağı kavramı buna ilişkin teoriler ve özellikle uygun illiyet bağı teorisi. Zarar Kavramı. Zararın faile atfedilebilirliği meselesi ve bunun teknik boyutunun irdelenmesi. Hukuka aykırılık kavramı. Davranışın ve sonucun hukuka aykırılığı teorileri. objektif ve subjektif hukuka aykırılık teorileri. Üçüncü hukuka aykırılık teorisi. Kusur kavramı. objektif ve subjektif kusur teorileri. Kusur illiyet bağı ve hukuka aykırılık kavramlarının birbirleriyle karışması ve birbirlerinden ayrılması hususlarının incelenmesi.
Dersin Amacı
Borçların kaynaklarından olan haksız fiillerden doğan sorumluluk incelenecektir. Bu bağlamda haksız fiilin mahiyeti ve özellikleri, haksız fiilin unsurları ve bunlar hakkındaki teorik görüşler tahlil edilerek ortaya konulacaktır. Haksız fiil sorumluluğunun son derece karmaşık teorik yapısının anlaşılabilmesi dersin ana amaçlarından bir tanesidir. Bunun için haksız fiilin unsurlarının birbirleriyle bağlantısı ve sorumluluğu kurma tekniğinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Hukukun temel kavramlarına hakim olmak ve güncel hayata ilişkin temel sorunlara hukuki bakış açıyla yaklaşmak | 5 |
P2 | Özel hukuka ilişkin güncel mevzuat bilgisine uzmanlık düzeyinde ve uygulanması hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olmak | 5 |
P5 | Teori ve uygulamayı birleştirebilmenin yanı sıra mesleki, toplumsal ve etik değerlere sahip olmak | 3 |
P10 | Özel hukuk uygulama alanına giren temel ilişkiler ve doğabilecek uyuşmazlıklar hakkında bilgi sahibi olmak ve çözüm yollarına ilişkin temel bilgiye hakim olmak | 4 |
P13 | Kaynak araştırma ve bu kaynakları usulüne uygun şekilde akademik çalışmalarda kullanmak konusunda yetkin olmak | 4 |
P14 | Akademik düşünme ve tahlil yeteneğine sahip olmak ve akademik çalışma kurallarını bilimsel çalışmalarda uygulayabilmek | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Hukuki terimlere ait kullanma, karşılaştırma, yorumlama, sonuç çıkarma ve uygulayabilme becerisini kazanır. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Özel hukuka ilişkin ulusal ve uluslararası boyutları, mahkeme içtihatları ve uygulamaları takip etmek suretiyle anlama ve işleme yeteneğini kazanır. | P.2.1 | 1 |
Ö3 | Gelişmiş bir adalet anlayışı çerçevesinde karşılıklı hak ve menfaatlerin dengelenmesini sağlama yeteneğini kazanır. | P.5.1 | 1 |
Ö4 | Özel Hukuka ilişkin sorunlara analitik çözümler üretebilme yeteneğini geliştirir. | P.10.1 | 1 |
Ö5 | Hukuk literatürünü takip edebilmek | P.13.1 | 1 |
Ö6 | Teknik hukuk bilgisine sahip olma bunu sürekli olarak geliştirme ve güncelleme ve bunla birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | P.14.1 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Haksız fiil kavramı |
2 | Farklı Hukuk Sistemlerinde Haksız fiil |
3 | Davranış unsuru |
5 | Zarar Unsuru |
6 | Hukuka Aykırılık Unsuru |
9 | Kusur Unsuru |
12 | hukuka aykırılık kusur, illiyet bağı unsurları arasındaki bağlantılar |
13 | Zararın tazmini |
14 | Dönem Sonu Sınavı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | borçlar hukuku Bilgisi/ şahin akıncı |
Borçlar Hukuku Genel hükümler / Fikret Eren |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 70 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 7 | 98 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınav | 1 | 9 | 9 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 225 | ||
Toplam Yük / 30 | 7,50 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P5 | P10 | P13 | P14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Hukuki terimlere ait kullanma, karşılaştırma, yorumlama, sonuç çıkarma ve uygulayabilme becerisini kazanır. | 5 | 3 | 2 | 4 | 2 | 2 |
Ö2 | Özel hukuka ilişkin ulusal ve uluslararası boyutları, mahkeme içtihatları ve uygulamaları takip etmek suretiyle anlama ve işleme yeteneğini kazanır. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 |
Ö3 | Gelişmiş bir adalet anlayışı çerçevesinde karşılıklı hak ve menfaatlerin dengelenmesini sağlama yeteneğini kazanır. | 5 | 3 | 4 | 2 | 2 | 5 |
Ö4 | Özel Hukuka ilişkin sorunlara analitik çözümler üretebilme yeteneğini geliştirir. | 5 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 |
Ö5 | Hukuk literatürünü takip edebilmek | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | 3 |
Ö6 | Teknik hukuk bilgisine sahip olma bunu sürekli olarak geliştirme ve güncelleme ve bunla birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 |