Özel Hukuk Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Özel Hukuk Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Özel Hukuk Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
82511130 | İş Hukukunda Çalışma ve Dinlenme Süreleri | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 7 | 7 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | Teorik bilgilerin yanında uygulamaya dönük bilgiler ve Yargıtay kararları paylaşılmaktadır. |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Sevde BULUN TOKKAŞ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında normal çalışma süresi, fazla çalışma ve fazla sürelerle çalışma, gece çalışması, hazırlama, tamamlama ve temizleme işlerinde çalışma, telafi çalışması, kısa çalışma ile işçinin ücretini alarak dinlenmesini sağlayan dinlenme sürelerinden ara dinlenmesi, hafta tatili, ulusal bayram ve genel tatiller ve yıllık ücretli izin incelenecektir.
Dersin Amacı
Çalışma süresi kavramı İş Kanununda tanımlanmamıştır ancak işçinin işverenin emir ve talimatı altına girdiği andan çıktığı ana kadar geçen süre, çalışma süresi olarak kabul edilir. Dinlenme süresi ise, İş Hukukunda hakim olan işçiyi koruma ilkesinin bir sonucu olup, 1982 Anayasasında işçinin dinlenme hakkı, sosyal bir hak olarak kabul edilmiş ve güvence altına alınmıştır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Hukukun temel kavramlarına hakim olmak ve güncel hayata ilişkin temel sorunlara hukuki bakış açıyla yaklaşmak | 5 |
P2 | Özel hukuka ilişkin güncel mevzuat bilgisine uzmanlık düzeyinde ve uygulanması hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olmak | 3 |
P8 | Güncel yaşamın ve iş hayatının gerekleri ile yasal düzenlemeleri bağdaştırabilmek ve birbirine uyumlu olmalarını sağlamak üzere eleştirel bakış açısı kazandırmak | 5 |
P9 | İş hukuku ilişkisi, tarafları ve uygulaması hakkında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olmak ve karşılaşılan uyuşmazlıklar ve çözüm yollarına ilişkin güncel gelişmeler ve eğilimlerden haberdar omak | 5 |
P10 | Özel hukuk uygulama alanına giren temel ilişkiler ve doğabilecek uyuşmazlıklar hakkında bilgi sahibi olmak ve çözüm yollarına ilişkin temel bilgiye hakim olmak | 2 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Hukuki terimlere ait kullanma, karşılaştırma, yorumlama, sonuç çıkarma ve uygulayabilme becerisini kazanır. | P.1.1 | |
Ö2 | Özel hukuka ilişkin ulusal ve uluslararası boyutları, mahkeme içtihatları ve uygulamaları takip etmek suretiyle anlama ve işleme yeteneğini kazanır. | P.2.1 | |
Ö3 | Gelişmiş bir adalet anlayışı çerçevesinde karşılıklı hak ve menfaatlerin dengelenmesini sağlama yeteneğini kazanır. | P.8.1 | |
Ö4 | Çalışma hayatında karşılaşılabilecek uyuşmazlıklar hakkında mevzuatı önleyici ve çözüm üretici şekilde kullanabilecek bilgiye sahip olur. | P.9.1 | |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Normal Çalışma Süresi |
2 | Fazla Çalışma |
3 | Fazla Sürelerle Çalışma |
4 | Gece Çalışması |
5 | Hazırlama,Tamamlama ve Temizleme İşlerinde Çalışma |
6 | Telafi Çalışması |
7 | Kısa Çalışma |
8 | Ara Dinlenmesi |
9 | Hafta Tatili |
10 | Hafta Tatili Ücreti- Hafta Tatilinde İşçinin Çalışması |
11 | Ulusal Bayram ve Genel Tatiller |
12 | Yıllık Ücretli İzin |
13 | Yıllık Ücretli İzin Süreleri |
14 | Yıllık İzin Ücreti |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Prof. Dr. Nuri ÇELİK, İş Hukuku Dersleri |
Prof. Dr. Öner EYRENCİ – Prof. Dr. Savaş TAŞKENT – Prof. Dr. Devrim ULUCAN, Bireysel İş Hukuku | |
Prof.Dr. Haluk Hadi SÜMER, İş Hukuku | |
Prof.Dr.Hamdi MOLLAMAHMUTOĞLU/Doç.Dr. Muhittin ASTARLI/Dr.Ulaş BAYSAL, İş Hukuku | |
Prof.Dr.Kenan TUNÇOMAĞ/Prof.Dr.Tankut CENTEL, İş Hukukunun Esasları | |
Prof.Dr.Sarper SÜZEK, İş Hukuku | |
Prof.Dr.Ünal NARMANLIOĞLU, İş Hukuku Ferdi İş İlişkileri I |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 5 | 27 | 135 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 14 | 14 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 225 | ||
Toplam Yük / 30 | 7,50 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P8 | P9 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Hukuki terimlere ait kullanma, karşılaştırma, yorumlama, sonuç çıkarma ve uygulayabilme becerisini kazanır. | 4 | 3 | 3 | 3 |
Ö2 | Özel hukuka ilişkin ulusal ve uluslararası boyutları, mahkeme içtihatları ve uygulamaları takip etmek suretiyle anlama ve işleme yeteneğini kazanır. | 2 | 1 | 1 | 1 |
Ö3 | Gelişmiş bir adalet anlayışı çerçevesinde karşılıklı hak ve menfaatlerin dengelenmesini sağlama yeteneğini kazanır. | 4 | 4 | 5 | 4 |
Ö4 | Çalışma hayatında karşılaşılabilecek uyuşmazlıklar hakkında mevzuatı önleyici ve çözüm üretici şekilde kullanabilecek bilgiye sahip olur. | 5 | 5 | 5 | 5 |