Özel Hukuk Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Özel Hukuk Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Özel Hukuk Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 82511121 | İş Uyuşmazlıklarının Çözümünde Arabuluculuk ve Bilirkişilik Uygulamaları | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 7 | 7 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | anlatım, değerlendirme |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | bulunmamaktadır. |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Yalçın BOSTANCI |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Yalçın BOSTANCI | H-203 | [email protected] | 7274 | Perşembe 09:30 |
Dersin İçeriği
Arabuluculuk kavramının aktarılması ve arabuluculuk sürecinin detaylı incelenmesi.
Dersin Amacı
İş uyuşmazlıklarının çözümündeki arabuluculuğun anlatılması
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Hukukun temel kavramlarına hakim olmak ve güncel hayata ilişkin temel sorunlara hukuki bakış açıyla yaklaşmak | 4 |
| P2 | Özel hukuka ilişkin güncel mevzuat bilgisine uzmanlık düzeyinde ve uygulanması hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olmak | 4 |
| P5 | Teori ve uygulamayı birleştirebilmenin yanı sıra mesleki, toplumsal ve etik değerlere sahip olmak | 5 |
| P6 | Yargılama sürecinin aşamaları ve medeni yargılamaya hakim ilkeleri, medeni yargılama hukukunun temelini oluşturan mevzuatı bilmek ve yargılama sürecine ilişkin güncel gelişmeleri takip edebilmek | 3 |
| P10 | Özel hukuk uygulama alanına giren temel ilişkiler ve doğabilecek uyuşmazlıklar hakkında bilgi sahibi olmak ve çözüm yollarına ilişkin temel bilgiye hakim olmak | 5 |
| P13 | Kaynak araştırma ve bu kaynakları usulüne uygun şekilde akademik çalışmalarda kullanmak konusunda yetkin olmak | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Hukuki terimlere ait kullanma, karşılaştırma, yorumlama, sonuç çıkarma ve uygulayabilme becerisini kazanır. | P.1.1 | 1 |
| Ö2 | Gelişmiş bir adalet anlayışı çerçevesinde karşılıklı hak ve menfaatlerin dengelenmesini sağlama yeteneğini kazanır. | P.5.1 | 1 |
| Ö3 | Özel Hukuka ilişkin sorunlara analitik çözümler üretebilme yeteneğini geliştirir. | P.10.1 | 1 |
| Ö4 | Öğrenci, bireysel başarının yanı sıra sınıf içi etkinlikler, varsayımsal vaka çalışmaları, adliye çalışmaları ve diğer mesleki ve akademik ziyaretler aracılığıyla kolektif çalışma becerisi kazanır. | P.11.1 | 1 |
| Ö5 | Hukuk literatürünü takip edebilmek | P.13.1 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Barışçı çözüm yollarından arabuluculuk kavramı amacı ve önemi |
| 2 | 7036 sayılı İş Mahkemeleri Kanunu ile getirilen dava şartı olma hususunun incelenmesi |
| 3 | Arabuluculuk kapsamına giren ve girmeyen uyuşmazlıklar |
| 4 | Arabuluculuğa başvuruda yetki- görev, arabulucunun görevlendirilmesi |
| 5 | Arabuluculuk sürecinde uyulması gereken kurallar |
| 6 | Arabuluculuk faaliyetlerinin ücretlendirilmesi |
| 7 | Arabuluculuk faaliyetlerinin sonuçları |
| 8 | Arabuluculuk faaliyeti neticesinde gerekli tutanaklar |
| 9 | Bilirkişiliğin tanımı, bilirkişinin statüsü ve nitelikleri |
| 10 | Bilirkişinin seçilmesi |
| 11 | Bilirkişilerin reddi ve çekilme hakkı |
| 12 | Bilirkişi incelemesi ve rapor düzenlemesi |
| 13 | Bilirkişi görüşünün yargılamaya etkisi |
| 14 | Bilirkişilerin sorumluluğu |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Kılıçoğlu, Mustafa, İş Hukuku Uyuşmazlıklarında Zorunlu Arabuluculuk |
| Şahin, Tuğçem/Çelik, Yasin/Ruhi, Ahmet Cemal, İş Hukukunda Zorunlu Arabuluculuk | |
| Temel Arabuluculuk Bilgisi Dr. Yalçın Bostancı,Arş. Gör. Tunahan Çetinel 1. Baskı, Ocak 2024 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 100 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 28 | 4 | 112 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 60 | 60 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 11 | 11 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 225 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,50 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P5 | P10 | P11 | P13 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Hukuki terimlere ait kullanma, karşılaştırma, yorumlama, sonuç çıkarma ve uygulayabilme becerisini kazanır. | 5 | - | - | - | - |
| Ö2 | Gelişmiş bir adalet anlayışı çerçevesinde karşılıklı hak ve menfaatlerin dengelenmesini sağlama yeteneğini kazanır. | - | 3 | - | - | - |
| Ö3 | Özel Hukuka ilişkin sorunlara analitik çözümler üretebilme yeteneğini geliştirir. | - | - | 4 | - | - |
| Ö4 | Öğrenci, bireysel başarının yanı sıra sınıf içi etkinlikler, varsayımsal vaka çalışmaları, adliye çalışmaları ve diğer mesleki ve akademik ziyaretler aracılığıyla kolektif çalışma becerisi kazanır. | - | - | - | 2 | - |
| Ö5 | Hukuk literatürünü takip edebilmek | - | - | - | - | 5 |
