Özel Hukuk Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Özel Hukuk Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Özel Hukuk Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
82511114 | Sendikalar Hukukunda Güncel Gelişmeler | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 7 | 7 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | anlatım, tartışma, değerlendirme |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | ön koşul bulunmamaktadır. |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Yalçın BOSTANCI |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Yalçın BOSTANCI | H-203 | [email protected] | 7274 | Perşembe 09:30 |
Dersin İçeriği
6356 sayılı Sendikalar ve Toplu İş Sözleşmesi Kanununun yürürlüğe girmesi ile 2821 sayılı Sendikalar Kanunu yürürlükten kaldırılmıştır. Buna göre Sendikalar Hukukunda köklü değişiklikler yapılmıştır. Söz konusu ders kapsamında 6356 sayılı Kanun ile sendikalar hukukunda yapılan değişiklikler yanında sendikalar hukukunun temel kavramları Yargıtay kararları da dikkate alınmak suretiyle incelenecektir. Buna göre sendikaların kuruluşu, faaliyetleri ve teşkilat yapısı, sendikalara üyelik ve sendikal güvenceler konuları ayrıntıları ile incelenecek temel konular arasındadır.
Dersin Amacı
Sendikalar hukukunda meydana gelen gelişmeleri uygulama örnekleriyle takip edebilmek
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | X |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Hukukun temel kavramlarına hakim olmak ve güncel hayata ilişkin temel sorunlara hukuki bakış açıyla yaklaşmak | 3 |
P8 | Güncel yaşamın ve iş hayatının gerekleri ile yasal düzenlemeleri bağdaştırabilmek ve birbirine uyumlu olmalarını sağlamak üzere eleştirel bakış açısı kazandırmak | 5 |
P9 | İş hukuku ilişkisi, tarafları ve uygulaması hakkında uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olmak ve karşılaşılan uyuşmazlıklar ve çözüm yollarına ilişkin güncel gelişmeler ve eğilimlerden haberdar omak | 5 |
P11 | Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim becerisine sahip olmak. | 1 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Gelişmiş bir adalet anlayışı çerçevesinde karşılıklı hak ve menfaatlerin dengelenmesini sağlama yeteneğini kazanır. | P.5.1 | |
Ö2 | Gelişmiş bir adalet anlayışı çerçevesinde karşılıklı hak ve menfaatlerin dengelenmesini sağlama yeteneğini kazanır. | P.8.1 | |
Ö3 | Öğrenci, bireysel başarının yanı sıra sınıf içi etkinlikler, varsayımsal vaka çalışmaları, adliye çalışmaları ve diğer mesleki ve akademik ziyaretler aracılığıyla kolektif çalışma becerisi kazanır. | P.11.1 | |
Ö4 | Çalışma hayatında karşılaşılabilecek uyuşmazlıklar hakkında mevzuatı önleyici ve çözüm üretici şekilde kullanabilecek bilgiye sahip olur. | P.9.1 | |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Sendika üyeliği hakkında Güncel Gelişmeler |
2 | İşyeri sendika temsilciliği hakkında Güncel Gelişmeler |
3 | Sendika yöneticiliği hakkında Güncel Gelişmeler |
4 | Sendika Genel Kuruluna İlişkin Güncellemeler |
5 | İşletme Toplu İş Sözleşmeleri Hakkında Güncel Gelişmeler |
6 | Grup Toplu İş Sözleşmeleri Hakkında Güncel Gelişmeler |
7 | Sendikalar Hukukunda Yetki Hakkında Güncel Gelişmeler |
8 | Toplu İş Sözleşmesinden Yararlanma Hakkında Güncel Gelişmeler |
9 | Teşmil Hakkında Güncel Gelişmeler |
10 | Toplu İş Sözleşmesi Hükümleri Hakkında Güncel Gelişmeler |
11 | Grev Kararı Alma ve Uygulanması Hakkında Güncel Gelişmeler |
12 | Sendikalar Hukukunda Arabuluculuk Hakkında Güncel Gelişmeler |
13 | Kanundışı Grev ve Lokavt Hakkında Güncel Gelişmeler |
14 | Sendikalar Hukukunda Genel Güncel Gelişmeler |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Prof. Dr. Haluk Hadi SÜMER, İş Hukuku |
Prof.Dr. Turhan ESENER, Yard.Doç.Dr.Yeliz BOZKURT GÜMRÜKÇÜOĞLU, Sendika Hukuku |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 100 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 30 | 3 | 90 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 1 | 33 | 33 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 60 | 60 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 225 | ||
Toplam Yük / 30 | 7,50 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P5 | P8 | P9 | P11 |
---|---|---|---|---|---|
Ö1 | Gelişmiş bir adalet anlayışı çerçevesinde karşılıklı hak ve menfaatlerin dengelenmesini sağlama yeteneğini kazanır. | 3 | 3 | 3 | 3 |
Ö2 | Gelişmiş bir adalet anlayışı çerçevesinde karşılıklı hak ve menfaatlerin dengelenmesini sağlama yeteneğini kazanır. | 3 | 3 | 3 | 3 |
Ö3 | Çalışma hayatında karşılaşılabilecek uyuşmazlıklar hakkında mevzuatı önleyici ve çözüm üretici şekilde kullanabilecek bilgiye sahip olur. | 5 | 5 | 5 | 5 |
Ö4 | Öğrenci, bireysel başarının yanı sıra sınıf içi etkinlikler, varsayımsal vaka çalışmaları, adliye çalışmaları ve diğer mesleki ve akademik ziyaretler aracılığıyla kolektif çalışma becerisi kazanır. | 1 | 1 | 2 | 1 |