Özel Hukuk Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Özel Hukuk Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Özel Hukuk Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
82510100 | Bilimsel Araştırma Teknikleri | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 7,5 | 7,5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Abdullah TOPCUOĞLU |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Dersin içeriğini bilimsel araştırma yaklaşımları, araştırma tasarımı, araştırma modelleri, birincil ve ikincil; nitel ve nicel veri toplama teknikleri, evren ve örneklem tespiti, nitel ve nicel veri analizi, raporlama gibi başlıklar oluşturmaktadır.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin, bir bilimsel araştırmanın tasarlanması modellenmesi ayrıca veri toplama, analiz ve raporlama gibi hususlarda nelere dikkat edilmesi gerektiği ile ilgili ileri düzeyde bilgi edinmesini ve uygulama yapabilmesini sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Sosyal Bilimlerde pozitivist, yorumsamacı ve Post-modern araştırma yaklaşımları |
2 | Nitel ve Nicel araştırma yaklaşımları |
3 | Araştırma Tasarımı |
4 | Araştırma modelleri ve modellemesi |
5 | Araştırmanın amacı, önemi, kapsamı, değişken tipleri ve hipotez yazımı |
6 | Veri tipleri, birincil ve ikincil veriler, nitel ve nicel veriler, veri toplama teknikleri |
7 | Araştırma modeli ve değişken türlerine göre uygun analiz seçimi |
8 | SPSS'le veri analizi |
9 | SPSS'le veri analizi |
10 | AMOS, LISREL ve Yapısal Eşitlik Modellemesi hakkında temel bilgiler |
11 | AMOS ve LISREL ile basit yapısal modellerin testi |
12 | İntihal, İntihal tipleri ve intihalden kaçınmak için yapılması gerekenler |
13 | Raporlama |
14 | Raporlama |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., & Yıldırım, E. (2007). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Sakarya Yayıncılık, Sakarya, 226. |
Field, A. (2009). Discovering statistics using SPSS. Sage publications. | |
İslamoğlu, A. H., & Alnıaçık, Ü. (2009). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar | - | - |
Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Toplam | 0 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |