Odyoloji Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Odyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Odyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 82311106 | Odyologlar İçin Dil ve Konuşma Bozuklukları | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 7,5 | 7,5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Dil ve konuşma bozuklukları; apraksi, dizartri ve orofasiyal miyofonksiyonel bozukluk; akıcılık bozuklukları (stuttering ve cluttering); ses bozuklukları; öğrenme güçlükleri, otizm spektrum bozukluğu, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluklarında dil ve konuşma sorunları; selective mutism; yarık damak ve dudak; dil ve konuşma bozukluklarının değerlendirilmesi ile tedavisi
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; dil ve konuşma bozukluklarını tanımlama, klinik özellikleri, etiyolojisi, insidansı ve prevalansı, değerlendirilmesi ve tedavisine ilişkin bilgi ve beceri kazandırma
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Dil ve Konuşma Bozuklukları: Tanımlar ve Kavramlar |
| 2 | Artikülasyon ve Fonoloji İlişkisi |
| 3 | Gecikmiş Konuşma |
| 4 | Dilin Prozodik Özellikleri |
| 5 | Arttırıcı ve Alternatif İletişim (Augmentative and Alternative Communication-AAC) |
| 6 | Dil ve Konuşma Bozukluklarının Sınıflandırılması |
| 7 | Ara Sınav |
| 8 | Dil ve Konuşma Bozukluklarının Karakteristik Özellikleri ve Etiyolojisi |
| 9 | Konuşma Sesi Bozuklukları (Fonksiyonel/Artikülasyon-MotorYönü,Fonoloji-LinguistikYönü) |
| 10 | Çocukluk Çağı Konuşma Apraksisi (ÇKA)(Organik-Motor/Nörolojik-Planlama) |
| 11 | Disartri (Organik-Motor/Nörolojik-Yürütme) |
| 12 | Orofacial Myofunctional Disorders (Organik-Yapısal) |
| 13 | Kekemelik - Stuttering and Cluttering |
| 14 | Ses Bozuklukları - Voice |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Mario de Vicente. https://blog.cognifit.com/language-disorders-types-symptoms/ |
| Rebecca J. McCauley. (2001). Assessment of Language Disorders in Children. Lawrence Erlbaum Associates, Inc., Mahwah, New Jersey, 113-138 | |
| www.asha.com |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Laboratuvar | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
