İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Odyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
82311106 Odyologlar İçin Dil ve Konuşma Bozuklukları 1 Güz 1 3+0+0 7,5 7,5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Dil ve konuşma bozuklukları; apraksi, dizartri ve orofasiyal miyofonksiyonel bozukluk; akıcılık bozuklukları (stuttering ve cluttering); ses bozuklukları; öğrenme güçlükleri, otizm spektrum bozukluğu, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluklarında dil ve konuşma sorunları; selective mutism; yarık damak ve dudak; dil ve konuşma bozukluklarının değerlendirilmesi ile tedavisi
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; dil ve konuşma bozukluklarını tanımlama, klinik özellikleri, etiyolojisi, insidansı ve prevalansı, değerlendirilmesi ve tedavisine ilişkin bilgi ve beceri kazandırma
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Dil ve Konuşma Bozuklukları: Tanımlar ve Kavramlar
2 Artikülasyon ve Fonoloji İlişkisi
3 Gecikmiş Konuşma
4 Dilin Prozodik Özellikleri
5 Arttırıcı ve Alternatif İletişim (Augmentative and Alternative Communication-AAC)
6 Dil ve Konuşma Bozukluklarının Sınıflandırılması
7 Ara Sınav
8 Dil ve Konuşma Bozukluklarının Karakteristik Özellikleri ve Etiyolojisi
9 Konuşma Sesi Bozuklukları (Fonksiyonel/Artikülasyon-MotorYönü,Fonoloji-LinguistikYönü)
10 Çocukluk Çağı Konuşma Apraksisi (ÇKA)(Organik-Motor/Nörolojik-Planlama)
11 Disartri (Organik-Motor/Nörolojik-Yürütme)
12 Orofacial Myofunctional Disorders (Organik-Yapısal)
13 Kekemelik - Stuttering and Cluttering
14 Ses Bozuklukları - Voice
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Mario de Vicente. https://blog.cognifit.com/language-disorders-types-symptoms/
Rebecca J. McCauley. (2001). Assessment of Language Disorders in Children. Lawrence Erlbaum Associates, Inc., Mahwah, New Jersey, 113-138
www.asha.com
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Laboratuvar - -
Sunum - -
Seminer - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 0 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 0
Toplam Yük / 30 0
Dersin AKTS Kredisi: 0