Odyoloji Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Odyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Odyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 82310107 | İleri Tanısal Odyoloji | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 7,5 | 7,5 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Füsun SUNAR |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Burak ÖZTÜRK |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Odyoloji tarihi, meslek tanımı, odyolojik temel tanımlar ve terminoloji, ses fiziği, psikoakustik, sinyal ve gürültü çeşitleri, işitme kaybı, tipleri ve dereceleri, işitme kaybı tanılamasında kullanılan testler, işitme cihazları, işitme sistemi anatomi ve fizyolojisi.
Dersin Amacı
Odyoloji bilim alanıyla ilgili temel konular, tarihçe, tanımlar, terminoloji değerlendirme yöntem ve teknikleri konularında ayrıntılı bilgi ve beceri kazandırma.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Odyoloji alanları, meslek tanımları mevzuatı |
| 2 | Odyoloji kariyer alanları ve uygulamalar |
| 3 | Odyoloji bilimi tarihi |
| 4 | Odyoloji temel tanımlar ve terminoloji |
| 5 | Temel fizik ve akustik fizik |
| 6 | Psikoakustik |
| 7 | Sinyal ve gürültü çeşitleri |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Ara sınav değerlendirmesi |
| 10 | İşitme anatomi ve fizyolojisi |
| 11 | İşitme kayıpları tipleri ve dereceleri |
| 12 | İşitme kaybı değerlendirme yöntem ve prensipleri (tanısal testler) I |
| 13 | İşitme kaybı değerlendirme yöntem ve prensipleri (elektrofizyolojik testler) |
| 14 | İşitme kaybı tedavi ve rehabilitasyonu temel yaklaşım ve prensipler |
| 15 | Genel sınava hazırlık |
| 16 | Genel Sınav |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | 1. Martin, F. N., Clark J. G. (2003). Introduction to Audiology. Allyn&Bacon. 2. Katz, J. (2002). Handbook of Clinical Audiology. Lippincott, Williams&Wilkins. 3. Jerger, J., Mueller H. G. (2014) Audiology: Science to Practice. 2nd Edition. Plural Publishing Inc. 4. Hall, J. W. III. (2014) Introduction to Audiology Today. Pearson. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Laboratuvar | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
