Odyoloji Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Odyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Odyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 82309108 | İleri Rehabilitatif Odyoloji | 1 | Bahar | 2 | 2+1+0 | 7,5 | 7,5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
İşitme kayıplı çocuk, yetişkin ve yaşlı bireyin re-habilitasyon yönünden değerlendirilmesi, re-habilitasyon programının hazırlanması, uygulaması ve takibi, bireysel ve aile danışmanlığı hizmetleri
Dersin Amacı
Odyolojik tanı ve değerlendirmeler sonrası hastanın re-habilitasyonuna yönelik değerlendirme ve uygulamalar konularında ayrıntılı bilgi ve beceri kazandırma
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Re-habilitatif odyoloji ve içeriğindeki konular, uygulamalar, hizmetler |
| 2 | 0-18 yaş çocukların gelişim özellikleri ve işitme kaybının çocuğun gelişimine etkileri |
| 3 | 0-18 yaş çocuklarında iletişim becerileri ve dil gelişimi |
| 4 | Çocuklarda re-habilitatif değerlendirme yöntem ve teknikleri |
| 5 | Çocuklarda re-habilitatif odyoloji programı ve materyali hazırlama, uygulama I |
| 6 | Çocuklarda re-habilitatif odyoloji programı ve materyali hazırlama, uygulama II |
| 7 | Yetişkin iştme kayıplıların özellikleri, re-habilitatif değerlendirme yöntem ve teknikleri |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Ara sınav değerlendirmesi |
| 10 | Yetişkin işitme kayıplılar için re-habilitatif program hazırlama |
| 11 | Geriatrik işitme kayıplı hastaların özellikleri, re-habilitatif değerlendirme yöntem ve teknikleri |
| 12 | Geriatrik işitme kayıplı hastaların özellikleri, re-habilitatif program hazırlama |
| 13 | İşitme kayıplı bireyler için danışmanlık hizmetleri |
| 14 | İşitme kayıplı bireye sahip aileler için danışmanlık hizmetleri |
| 15 | Genel sınava hazırlık |
| 16 | Genel Sınav |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Alpiner, J. G., McCarthy, P. A. (1993). Rehabilitative Audiology: Children and Adults. 2 nd Edition. Williams & Wilkins. |
| Hull, R. H. (1997). Aural Rehabilitation. 3 rd Edition. Singular Publishing Group, Inc | |
| Johnson, C. D., Seaton,J. B. (2012). Educational Audiology. 2 nd Edition, Delmar |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Laboratuvar | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
