İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Odyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
82307110 Santral İşitsel İşlemleme Bozuklukları 1 Güz 1 3+0+0 6 6
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
İşitsel işlemleme, santral işitsel işlemleme, işitsel bilgilerin işlemlenmesi için gerekli anatomik yapılar, sentral işitsel işlemleme bozukluğu (SİİB) tanımı, tarihçesi, insidansı, nedenleri eşlik eden bozukluklar, sentral işitsel işlemleme bozukluğu olan bireylerin özellikleri, sınıflandırılması, değerlendirme prensipleri, değerlendirme yöntem ve teknikleri, kullanılan test bataryaları, işitsel işleme bozukluklarına yaklaşım ve rehabilitasyonu, işitsel işlemleme ve eğitim, işitsel nöropati tanım ve patofizyoloji / etiyolojisi, insidansı, karakteristik özellikleri, değerlendirme ve rehabilitasyonu
Dersin Amacı
Bu dersin amacı merkezi işitme sisteminin işitme, konuşma ve dile yönelik olarak anatomik ve fizyolojik temelleri ile işitsel işlemleme bozukluklarını değerlendirme yöntemlerini öğretmek ve temel yaklaşım stratejilerini öğretmek
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 İşitsel işlemleme, sentral işitsel işlemleme
2 İşitsel bilgilerin işlemlenmesi için gerekli anatomik yapılar kullanılan test bataryaları
3 Santral işitsel işlemleme bozukluğu (SİİB) tanımı
4 Tarihçesi, insidansı, nedenleri, eşlik eden bozukluklar
5 Santral işitsel işlemleme bozukluğu olan bireylerin özellikleri
6 Sınıflandırılması, değerlendirme prensipleri, değerlendirme yöntem ve teknikleri
7 Ara Sınav
8 Değerlendirme yöntem ve teknikleri
9 İşitsel işleme bozukluklarına yaklaşım ve rehabilitasyonu
10 İşitsel işleme bozukluklarına yaklaşım ve rehabilitasyonu
11 İşitsel nöropati tanım ve patofizyoloji / etiyolojisi, insidansı, karakteristik özellikleri
12 İşitsel nöropati tanım ve patofizyoloji / etiyolojisi, insidansı, karakteristik özellikleri
13 İşitsel işlemleme ve eğitim, değerlendirme ve rehabilitasyonu
14 İşitsel işlemleme ve eğitim, değerlendirme ve rehabilitasyonu
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar American Academy of Audiology (AAA). Practice guidelines for the diagnosis, treatment, and management of children and adults with central auditory processing disorder (CAPD). August 2010. Available at: http://www.audiology.org/publications-resources/document-library/central-auditory-processing-disorder
American Speech Language Hearing Assn (ASHA). (Central) auditory processing disorders: Working Group on Auditory Processing Disorders. 2005. Available at: http://www.asha.org/policy/TR2005-00043
American Speech-Language-Hearing Association. (2005). (Central) Auditory Processing Disorders—The Role of the Audiologist [Position statement]. Available at www.asha.org/members/deskref-journals/deskref/default
Chermak, Gail D. Musiek, Frank E.,Central Auditory Processing Disorders New Perspectives, 1997
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Laboratuvar - -
Sunum - -
Seminer - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 0 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 0
Toplam Yük / 30 0
Dersin AKTS Kredisi: 0