Odyoloji Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Odyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Odyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 82305112 | Odyologlar için Algı ve Bilişsel Süreçler | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 7,5 | 7,5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Bahriye HORASANLI |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
İşitsel işlemleme, santral işitsel işlemleme, işitsel bilgilerin işlemlenmesi için gerekli anatomik yapılar, sentral işitsel işlemleme bozukluğu (SİİB) tanımı, tarihçesi, insidansı, nedenleri eşlik eden bozukluklar, sentral işitsel işlemleme bozukluğu olan bireylerin özellikleri, sınıflandırılması, değerlendirme prensipleri, değerlendirme yöntem ve teknikleri, kullanılan test bataryaları, işitsel işleme bozukluklarına yaklaşım ve rehabilitasyonu, işitsel işlemleme ve eğitim, işitsel nöropati tanım ve patofizyoloji / etiyolojisi, insidansı, karakteristik özellikleri, değerlendirme ve rehabilitasyonu
Dersin Amacı
Bu dersin amacı merkezi işitme sisteminin işitme, konuşma ve dile yönelik olarak anatomik ve fizyolojik temelleri ile işitsel işlemleme bozukluklarını değerlendirme yöntemlerini öğretmek ve temel yaklaşım stratejilerini öğretmek
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | İşitsel işlemleme, sentral işitsel işlemleme |
| 2 | İşitsel bilgilerin işlemlenmesi için gerekli anatomik yapılar kullanılan test bataryaları |
| 3 | Santral işitsel işlemleme bozukluğu (SİİB) tanımı |
| 4 | Tarihçesi, insidansı, nedenleri, eşlik eden bozukluklar |
| 5 | Santral işitsel işlemleme bozukluğu olan bireylerin özellikleri |
| 6 | Sınıflandırılması, değerlendirme prensipleri, değerlendirme yöntem ve teknikleri |
| 7 | Ara Sınav |
| 8 | Değerlendirme yöntem ve teknikleri |
| 9 | İşitsel işleme bozukluklarına yaklaşım ve rehabilitasyonu |
| 10 | İşitsel işleme bozukluklarına yaklaşım ve rehabilitasyonu |
| 11 | İşitsel nöropati tanım ve patofizyoloji / etiyolojisi, insidansı, karakteristik özellikleri |
| 12 | İşitsel nöropati tanım ve patofizyoloji / etiyolojisi, insidansı, karakteristik özellikleri |
| 13 | İşitsel işlemleme ve eğitim, değerlendirme ve rehabilitasyonu |
| 14 | İşitsel işlemleme ve eğitim, değerlendirme ve rehabilitasyonu |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | American Academy of Audiology (AAA). Practice guidelines for the diagnosis, treatment, and management of children and adults with central auditory processing disorder (CAPD). August 2010. Available at: http://www.audiology.org/publications-resources/document-library/central-auditory-processing-disorder |
| American Speech Language Hearing Assn (ASHA). (Central) auditory processing disorders: Working Group on Auditory Processing Disorders. 2005. Available at: http://www.asha.org/policy/TR2005-00043 | |
| American Speech-Language-Hearing Association. (2005). (Central) Auditory Processing Disorders—The Role of the Audiologist [Position statement]. Available at www.asha.org/members/deskref-journals/deskref/default | |
| Chermak, Gail D. Musiek, Frank E.,Central Auditory Processing Disorders New Perspectives, 1997 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Laboratuvar | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
