Odyoloji Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Odyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Odyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 82303114 | İşitme Kaybında Yardımcı Dinleme Cihazları | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 7,5 | 7,5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Dil ve konuşma fonksiyonlarından sorumlu organlar ve işleyiş mekanizması, çocuklarda ve yetişkinlerde iletişim, dil ve konuşma becerilerinin gelişimi ve değerlendirilmesi, fonasyon gelişimi, dile ait yapıların gelişimi, işitme kayıplı çocukların dil gelişimi özellikleri, çocuklarda dil ve konuşmanın değerlendirilmesi, dil ve konuşma bozuklukları
Dersin Amacı
Çocuklarda ve yetişkinlerde dil ve konuşma becerilerinin gelişimi, değerlendirme yöntem ve teknikleri, dil ve konuşma bozuklukları, işitme kayıplı çocuklarda dil gelişimini destekleyici program hazırlama konularında ayrıntılı bilgi ve beceri kazandırma.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Dil ve konuşma fonksiyonlarından sorumlu organlar ve işleyiş mekanizması |
| 2 | 0-18 yaş çocuklarda ve yetişkinlerde iletişim becerilerinin gelişimi |
| 3 | 0-18 yaş çocuklarda ve yetişkinlerde konuşmanın gelişimi I |
| 4 | Development of communication skills in children and adults 0-18 years II |
| 5 | 0-18 yaş çocuklarda ve yetişkinlerde dil gelişimi ve dilin bileşenleri I |
| 6 | 0-18 yaş çocuklarda ve yetişkinlerde dil gelişimi ve dilin bileşenleri II |
| 7 | İşitme kayıplı çocuklarda ve yetişkinlerde dil ve konuşma gelişimi I |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Ara sınav değerlendirmesi |
| 10 | İşitme kayıplı çocuklarda ve yetişkinlerde dil ve konuşma gelişimi II |
| 11 | Çocuklarda dil ve konuşma gelişiminin değerlendirilmesi |
| 12 | Yetişkinlerde dil ve konuşma gelişiminin değerlendirilmesi |
| 13 | Dil ve konuşma bozuklukları |
| 14 | Dil ve konuşma bozukluklarının değerlendirilmesi ve tedavisi |
| 15 | Genel sınava hazırlık |
| 16 | Genel Sınav |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | 1. Johnson, C. D., Seaton,J. B. (2012). Language development. 2nd Edition, Delmar. 2. Alpiner, J. G., McCarthy, P. A. (1993). Rehabilitative Audiology: Children and Adults. 2 nd Edition. Williams & Wilkins, sf. 237-311. 3. Hull, R. H. (1997). Aural Rehabilitation. 3 rd Edition. Singular Publishing Group, Inc, sf.213-226, 345-366. 4. Shipley, K. G.; McAfee, J. G. (2008). Assessment in Speech-Language Pathology: A Resource Manual |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Laboratuvar | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
