İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Odyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
82303114 İşitme Kaybında Yardımcı Dinleme Cihazları 1 Güz 1 3+0+0 7,5 7,5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) -
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Dil ve konuşma fonksiyonlarından sorumlu organlar ve işleyiş mekanizması, çocuklarda ve yetişkinlerde iletişim, dil ve konuşma becerilerinin gelişimi ve değerlendirilmesi, fonasyon gelişimi, dile ait yapıların gelişimi, işitme kayıplı çocukların dil gelişimi özellikleri, çocuklarda dil ve konuşmanın değerlendirilmesi, dil ve konuşma bozuklukları
Dersin Amacı
Çocuklarda ve yetişkinlerde dil ve konuşma becerilerinin gelişimi, değerlendirme yöntem ve teknikleri, dil ve konuşma bozuklukları, işitme kayıplı çocuklarda dil gelişimini destekleyici program hazırlama konularında ayrıntılı bilgi ve beceri kazandırma.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Dil ve konuşma fonksiyonlarından sorumlu organlar ve işleyiş mekanizması
2 0-18 yaş çocuklarda ve yetişkinlerde iletişim becerilerinin gelişimi
3 0-18 yaş çocuklarda ve yetişkinlerde konuşmanın gelişimi I
4 Development of communication skills in children and adults 0-18 years II
5 0-18 yaş çocuklarda ve yetişkinlerde dil gelişimi ve dilin bileşenleri I
6 0-18 yaş çocuklarda ve yetişkinlerde dil gelişimi ve dilin bileşenleri II
7 İşitme kayıplı çocuklarda ve yetişkinlerde dil ve konuşma gelişimi I
8 Ara Sınav
9 Ara sınav değerlendirmesi
10 İşitme kayıplı çocuklarda ve yetişkinlerde dil ve konuşma gelişimi II
11 Çocuklarda dil ve konuşma gelişiminin değerlendirilmesi
12 Yetişkinlerde dil ve konuşma gelişiminin değerlendirilmesi
13 Dil ve konuşma bozuklukları
14 Dil ve konuşma bozukluklarının değerlendirilmesi ve tedavisi
15 Genel sınava hazırlık
16 Genel Sınav
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar 1. Johnson, C. D., Seaton,J. B. (2012). Language development. 2nd Edition, Delmar. 2. Alpiner, J. G., McCarthy, P. A. (1993). Rehabilitative Audiology: Children and Adults. 2 nd Edition. Williams & Wilkins, sf. 237-311. 3. Hull, R. H. (1997). Aural Rehabilitation. 3 rd Edition. Singular Publishing Group, Inc, sf.213-226, 345-366. 4. Shipley, K. G.; McAfee, J. G. (2008). Assessment in Speech-Language Pathology: A Resource Manual
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Laboratuvar - -
Sunum - -
Seminer - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 0 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 0
Toplam Yük / 30 0
Dersin AKTS Kredisi: 0