İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Odyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
82302115 İleri Düzey Aile Danışmanlığı 1 Güz 1 3+0+0 7,5 7,5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Füsun SUNAR
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Hatice YALÇIN
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Aile danışmanının rolleri, ailenin ihtiyaçlarının belirlenmesi, çevresi içinde birey, güçlendirme, sosyal işlevsellik, sosyal eylem, öz saygı, maneviyat gibi temel kavramların tanımlanması, çocuklarla iletişim, planlı değişim süreci, aile danışmanlığına yönelik ihtiyaç, müdahale yaklaşımları (sistem yaklaşımı, ekolojik yaklaşım, çözüm odaklı yaklaşım, geştalt terapi, bilişsel davranışçı yaklaşım, krize müdahale, sosyal inşaacılık gibi).
Dersin Amacı
Aile kurumunun tüm üyeleriyle birlikte biyopsikososyal etki boyutlarıyla birlikte ele alınması, aile üyelerinin sorun çözme becerilerinin, güçlendirme kapasitelerinin, yaşamı yönetme ve kontrol altına alma becerilerinin artırılmasına yönelik yaklaşımların, uygulama modellerinin, görüşme tekniklerinin tartışılması
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Aile danışmanının rolleri ve aile danışmanlığındaki temel kavramların (biyopsikososyal bütüncül bakış, çevresi içinde birey, güç, öz saygı, sosyal eylem, sosyal işlevsellik, yaşam boyu öğrenme, maneviyat, kültürel çeşitlilik, otantik kimlik) tartışılması
2 Ailenin yaşam döngüsü, aile içi sorunların tartışılması, kültürel, sosyal, ekonomik, siyasi ve hukuki yansımalarının ele alınması
3 Aile danışmanlığı kuramlarına ilişkin sınıflandırma, aile danışmanlığı gereksinim nedenlerinin tartışılması
4 Yaşantısal Aile Danışması
5 Gestalt Terapi, Psikoanalitik aile danışması
6 Sistem yaklaşımı, ekolojik yaklaşım ve güçlendirme yaklaşımı
7 Bilişsel davranışçı yaklaşım, çözüm odaklı yaklaşım ve sosyal inşaacılık yaklaşımı
8 Vize haftası
9 Aile içi iletişimi etkileyen faktörler, etkili aile içi iletişim, aile içi iletişim sorunu yaşayan bireylerle uygulama örnekleri
10 Çocuklarla iletişim, ebeveynlik tarzlarının çocuklar ve ergenler üzerindeki yansımaları, duygusal zekanın ve psikolojik dayanıklılığın gelişimi
11 Sosyal grup çalışması ve grup odaklı müdahale yönteminin dinamiklerinin tartışılması
12 Vaka yönetimi sürecinin incelenmesi
13 Manevi yetkinlik eğitimi
14 Kültürel yetkinlik eğitimi
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Nazlı, S. (2016). Aile Danışmanlığı. Anı Yayınları.
Nazlı, S. (2017). Aile Danışmanlığı Uygulamaları. Anı Yayınlar.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Laboratuvar - -
Sunum - -
Seminer - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 0 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 0
Toplam Yük / 30 0
Dersin AKTS Kredisi: 0