İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Odyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
82301116 Nörofizyopatoloji 1 Güz 1 3+0+0 7,5 7,5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Füsun SUNAR
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Füsun SUNAR
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Genel insan anatomisi ve fizyolojisi bilgisinin yanında meslek içeriğindeki kulağın bölümleri ve yapıları, işitme ve denge sistemi organları, işitme ve denge sistemi mekanizmalarının işleyişive fonksiyonlarını, anatomisi, fizyolojisi ve fizyopatolojisi.
Dersin Amacı
Ders kapsamında; periferal ve sentral işitme sistemi, işitme ve dengenin anatomisi, fizyoloji, ve fizyopatolojisi konularında bilgi sahibi olmak.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Periferal işitme sistemi organları: Dış kulak anatomisi
2 Periferal işitme sistemi organları:Orta kulak ve pnömatik sistem anatomisi
3 Periferal işitme sistemi organları: İç kulak anatomisi I
4 Periferal işitme sistemi organları: İç kulak anatomisi II
5 Sentral işitme sinir sistemi: embriyoloji, anatomive fizyolojisiI
6 Sentral işitme sinir sistemi: embriyoloji, anatomi ve fizyolojisi II
7 Efferent işitme sistemi: embriyoloji, anatomi ve fizyolojisi
8 Ara Sınav
9 Ara sınav değerlendirmesi
10 Vestibüler ve denge sistemi: embriyoloji, anatomi ve fizyolojisi I
11 Vestibüler ve denge sistemi: embriyoloji, anatomi ve fizyolojisi II
12 İşitme ve dengenin fizyolojisi ve patofizyolojisi I
13 İşitme ve dengenin fizyolojisi ve patofizyolojisi II
14 İşitme ve dengenin fizyoloji ve patofizyolojisi III
15 Genel sınava hazırlık
16 Genel Sınav
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar . Jerger, J., Mueller H. G. (2014) Audiology: Science to Practice.2nd Edition. Plural Publishing Inc.
Hall, J. W. III. (2014) Introduction to Audiology Today. Pearson.
1. Jerger, J., Mueller H. G. (2014) Audiology: Science to Practice.2nd Edition. Plural Publishing Inc. 2. Hall, J. W. III. (2014) Introduction to Audiology Today. Pearson. 3. Baloh, R. W., Halmagyi, G. M. (1996). Disoders of the vestibular System, New York: Oxford University. 4. Furman, J. M., Cass, S. P. (2003). Vestibular disorders: a case study approach, Oxford University Press. 5. Luxon, L. M., Davies, R. A. (2003). Handbook of Vestibular Rehabilitation, Whurr Publishers Ltd. 6. Herdman, S. J. (2000). Vestibular Rehabilitation. Philadelphia Davis Company.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Laboratuvar - -
Sunum - -
Seminer - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 0 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 0
Toplam Yük / 30 0
Dersin AKTS Kredisi: 0