İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Odyoloji Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
82300117 İleri Otoloji ve Nöro-otoloji 1 Güz 1 3+0+0 7 7
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Mehmet Suat ÖZBİLEN
Yardımcı(lar) -
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı Oda No. E-Posta Adresi Dahili Görüşme Saatleri
Prof. Dr. Mehmet Suat ÖZBİLEN - [email protected] 7523
Dersin İçeriği
Periferik ve santral işitme sistemlerinin ve yollarının değerlendirilmesi, işitme kaybına veya vestibüler rahatsızlıklara neden olan otolojik ve nörootolojik hastalıkların uygun yöntemlerle tanılanması ve tedavisi.
Dersin Amacı
Ders kapsamında; otolojik ve nörootolojik hastalıkların, uygun değerlendirme yöntemleri, tanılanması ile vestibüler rehabilitasyon yaklaşımları ve uygulamaları konularında ayrıntılı bilgi ve beceri gelişimini sağlama.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 İşitme ve vestibüler sistem anatomi, fizyoloji ve histolojisi I
2 İşitme ve vestibüler sistem anatomi, fizyoloji ve histolojisi II
3 Otolojik ve Nörootolojik sistem hastalıkları ve bozuklukları I
4 Otolojik ve Nörootolojik sistem hastalıkları ve bozuklukları II
5 Otolojik ve Nörootolojik sistem hastalıkları ve bozuklukları III
6 Otolojik ve Nörootolojik sistem hastalıkları klinik tanı test prosedürleri ve protokolleri I
7 Otolojik ve Nörootolojik sistem hastalıkları klinik tanı test prosedürleri ve protokolleri II
8 Ara Sınav
9 Ara sınav değerlendirmesi
10 Otolojik ve Nörootolojik problemi olan hastanın klinik değerlendirme yöntem ve teknikleri I
11 Otolojik ve Nörootolojik problemi olan hastanın klinik değerlendirme yöntem ve teknikleri II
12 İşitsel ve vestibüler rehabilitasyon I
13 İşitsel ve vestibüler rehabilitasyon II
14 İşitsel ve vestibüler rehabilitasyon III
15 Genel sınava hazırlık
16 Genel Sınav
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar 1. Jerger, J., Mueller H. G. (2014) Audiology: Science to Practice.2nd Edition. Plural Publishing Inc. 2. Hall, J. W. III. (2014) Introduction to Audiology Today. Pearson. 3. Baloh, R. W., Halmagyi, G. M. (1996). Disoders of the vestibular System, New York: Oxford University. 4. Furman, J. M., Cass, S. P. (2003). Vestibular disorders: a case study approach, Oxford University Press. 5. Luxon, L. M., Davies, R. A. (2003). Handbook of Vestibular Rehabilitation, Whurr Publishers Ltd. 6. Herdman, S. J. (2000). Vestibular Rehabilitation. Philadelphia Davis Company.
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Laboratuvar - -
Sunum - -
Seminer - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 0 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 0
Toplam Yük / 30 0
Dersin AKTS Kredisi: 0