İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Mekatronik Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
81830104 Tez Çalışması 2 Güz 3 0+0+0 30 30
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi -
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Tez Yazımı
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Ali Bülent UŞAKLI
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Ali Bülent UŞAKLI
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Disiplinler arası bölüm olarak Mekatronik mühendisliği ile ilgili temel konular
Dersin Amacı
Mekatronik mühendisliği alanında tez hazırlamak
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P2 Temel Matematik bilgi ve teoremlerinin mühendislik uygulamalarını bilmeli 5
P6 Rapor, makale, teknik doküman hazırlayabilmeli ve sunabilmeli 5
P7 Temel bilimlerin ve teknolojinin güncel durumuna göre yenilikçi çözümler önerebilmeli 4
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Temel Matematik bilgi ve teoremlerinin mühendislik uygulamalarını bilme P.2.2 7
Ö2 Bilimsel yazım kurallarına göre rapor, bildiri, makale yazabilme P.6.1 7
Ö3 Mekatronik sistem tasarımı yapabilme P.7.1 7
Ö4 Mekatronik sistem analizi yapabilme P.7.2 7
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Tez Çalışması - 1
2 Tez Çalışması - 2
3 Tez Çalışması - 3
4 Tez Çalışması - 4
5 Tez Çalışması - 5
6 Tez Çalışması - 6
7 Tez Çalışması - 7
8 Tez Çalışması - 8
9 Tez Çalışması - 9
10 Tez Çalışması - 10
11 Tez Çalışması - 11
12 Tez Çalışması - 12
13 Tez Çalışması - 13
14 Tez Çalışması - 14
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları, TÜBA Bilim Etiği Komitesi, 2002.
David Thiel, Research Methods for Engineers, Cambridge University Press, 2014
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler 1 100 (%)
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı - -
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 1 300 300
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 280 280
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 1 10 10
Proje 1 300 300
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 1 5 5
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 895
Toplam Yük / 30 29,83
Dersin AKTS Kredisi: 30
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P2 P6 P7
Ö1 Temel Matematik bilgi ve teoremlerinin mühendislik uygulamalarını bilme 5 - -
Ö2 Bilimsel yazım kurallarına göre rapor, bildiri, makale yazabilme - 5 -
Ö3 Mekatronik sistem tasarımı yapabilme - - 5
Ö4 Mekatronik sistem analizi yapabilme - - 5