Mekatronik Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Mekatronik Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Mekatronik Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 81830104 | Tez Çalışması | 2 | Güz | 3 | 0+0+0 | 30 | 30 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Tez Yazımı |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Dersin ön koşulu bulunmamaktadır. |
| Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Ali Bülent UŞAKLI |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Ali Bülent UŞAKLI |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Disiplinler arası bölüm olarak Mekatronik mühendisliği ile ilgili temel konular
Dersin Amacı
Mekatronik mühendisliği alanında tez hazırlamak
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Temel Matematik bilgi ve teoremlerinin mühendislik uygulamalarını bilmeli | 5 |
| P6 | Rapor, makale, teknik doküman hazırlayabilmeli ve sunabilmeli | 5 |
| P7 | Temel bilimlerin ve teknolojinin güncel durumuna göre yenilikçi çözümler önerebilmeli | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Temel Matematik bilgi ve teoremlerinin mühendislik uygulamalarını bilme | P.2.2 | 7 |
| Ö2 | Bilimsel yazım kurallarına göre rapor, bildiri, makale yazabilme | P.6.1 | 7 |
| Ö3 | Mekatronik sistem tasarımı yapabilme | P.7.1 | 7 |
| Ö4 | Mekatronik sistem analizi yapabilme | P.7.2 | 7 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Tez Çalışması - 1 |
| 2 | Tez Çalışması - 2 |
| 3 | Tez Çalışması - 3 |
| 4 | Tez Çalışması - 4 |
| 5 | Tez Çalışması - 5 |
| 6 | Tez Çalışması - 6 |
| 7 | Tez Çalışması - 7 |
| 8 | Tez Çalışması - 8 |
| 9 | Tez Çalışması - 9 |
| 10 | Tez Çalışması - 10 |
| 11 | Tez Çalışması - 11 |
| 12 | Tez Çalışması - 12 |
| 13 | Tez Çalışması - 13 |
| 14 | Tez Çalışması - 14 |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları, TÜBA Bilim Etiği Komitesi, 2002. |
| David Thiel, Research Methods for Engineers, Cambridge University Press, 2014 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | 1 | 100 (%) |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 1 | 300 | 300 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 280 | 280 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 1 | 10 | 10 |
| Proje | 1 | 300 | 300 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 895 | ||
| Toplam Yük / 30 | 29,83 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 30 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P6 | P7 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Temel Matematik bilgi ve teoremlerinin mühendislik uygulamalarını bilme | 5 | - | - |
| Ö2 | Bilimsel yazım kurallarına göre rapor, bildiri, makale yazabilme | - | 5 | - |
| Ö3 | Mekatronik sistem tasarımı yapabilme | - | - | 5 |
| Ö4 | Mekatronik sistem analizi yapabilme | - | - | 5 |
