İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Mekatronik Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
81811120 İleri Robot Görme 1 Bahar 2 3+0+0 7 7
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Amir Yavariabdi
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üyesi Amir YAVARIABDI
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Görüntü tipleri ve özellikleri, Görüntü kayıt sistemlerinin özellikleri, görüntünün geometrik olarak düzeltilmesi, Görüntü iyileştirme teknikleri, Lineer diferansiyel denklemler, Görüntü füzyon metotları, Özellik çıkarma ve Eşleştirme Tabanlı Yöntemler, Optik Akış yöntemleri, Denetimli ve denetimsiz sınıflandırma metotları, Yapay sinir ağları ile sınıflandırma, derin öğrenme nesnesi tespiti metotları
Dersin Amacı
1. Bilgisayarla görmenin problemlerini çalışmak
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Program Yeterlilikleri Düzey
P3 Mekatronik sistemlerde kullanılan elektriksel ve elektronik bileşenleri bilmeli, bileşen seçimi yapabilmeli 5
P5 İnternette patent ve literatür araştırması yapabilmeli 5
P7 Temel bilimlerin ve teknolojinin güncel durumuna göre yenilikçi çözümler önerebilmeli 5
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
No Öğrenme Çıktıları Prog. Yet. İlişkisi Ölçme Yöntemi **
Ö1 Tek veya bir çok kamera kullanarak imgelerin edinilebilmesi P.3.13
Ö2 Alçak, orta ve yüksek seviyeli görüntü problemlerini çözmede literatürdeki algoritma ve teknikleri uygulayabilme P.5.1
Ö3 İlgilenilen nesnelerin saptanabilmesi ve tanınabilmesi, imge dizilerinden hareket içeriğinin çıkartılabilmesi ve imgelerden üç boyutlu yapı bilgisinin çıkartılabilmesi P.7.3
Ö4 İmge bölütleme, imge eşleştirme ve nesne saptama veya nesne tanıma yapabilen programlar yazabilme P.7.4
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Giriş, Robot Vizyona Bakış ( DiğerAlanlarla İlgisi)
2 Robot Vizyona Bakış ( GörüntüOluşumu ve Algılama,Yansıtmalar, Parlaklık, Lensler,Görüntü Algılama
3 İkili Görüntüler ve Özellikleri (Temelleri, Geometrik Özellikleri,Topolojik Özellikleri)
4 Sınır Tanıma (Diferansiyelİşlemler)
5 Sınır Tanıma (Ayrık Yaklaşımlar)
6 Görüntü füzyon: transfer fonksiyonları
7 Görüntü füzyon: difüzyon denklemi
8 Görüntü füzyon: Thin-Plate Spline
9 Özellik çıkarma ve Eşleştirme Tabanlı Yöntemler
10 Optik Akış yöntemleri: Horn-Schunck algorithm and Lucas- Kanade algorithm
11 Stereo Görüntüleme
12 Yapay sinir Girişi
13 derin öğrenme nesnesi tespiti: RCNN, SSD, YOLO
14 Öğrenci Sunumları
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Computer Vision: Algorithms and Applications, Richard Szeliski,Springer-Verlag, 2010.
Machine vision: theory, algorithms, practicalities, Davies, E. R. (E. Roy), Elsevier, 2005
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı (%)
Devam - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Ödev - -
Sunum - -
Projeler 1 50 (%)
Seminer - -
Kısa sınav (Quiz) - -
Ara Sınavlar - -
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 50 (%)
Toplam 100 (%)
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 13 19 247
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 1 2 2
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 2 2
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 251
Toplam Yük / 30 8,37
Dersin AKTS Kredisi: 8
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri
En Düşük Düşük Orta Yüksek En Yüksek
1 2 3 4 5
# Öğrenme Çıktıları P3 P5 P7
Ö1 Tek veya bir çok kamera kullanarak imgelerin edinilebilmesi 3 - -
Ö2 Alçak, orta ve yüksek seviyeli görüntü problemlerini çözmede literatürdeki algoritma ve teknikleri uygulayabilme - 3 -
Ö3 İlgilenilen nesnelerin saptanabilmesi ve tanınabilmesi, imge dizilerinden hareket içeriğinin çıkartılabilmesi ve imgelerden üç boyutlu yapı bilgisinin çıkartılabilmesi - - 5
Ö4 İmge bölütleme, imge eşleştirme ve nesne saptama veya nesne tanıma yapabilen programlar yazabilme - - 5