Mekatronik Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Mekatronik Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Mekatronik Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 81811116 | İleri Hesaplamalı Mühendislik | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 7,5 | 7,5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Ahmet MERAM |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Ahmet MERAM | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
1- Giriş 1.1 Sonlu elemanlar metodunda temel düşünce 1.2 Sonlu elemanların tarihi 1.3 Basit yapıların sonlu elemanlara uygun hale getirilmesi 2- Sonlu eleman tiplerinin tanıtılması 3- Boyuna Eleman için enerji ifadelerinin elde edilmesi 3.1- Rijitlik ve Kütle matrislerinin elde edilmesi 3.2 Uygulama 4-Analiz Teknikleri 4.1 Modal Analiz 4.2 Harmonik Analiz 4.3 Transient Analiz 4.4 Uygulamalar 5-Burulma ve Eğilme Elemanları için enerji ifadelerinin elde edilmesi 5.1 Rijitlik ve Kütle matrislerinin elde edilmesi 5.2 Uygulamalar 6- Sonlu Elemanlar program tanıtımı 6.1 Program Uygulamaları 6.2 Program Uygulamaları 7- İki boyutlu problemler 7.1- Membran Elemanlar 7.2 Kabuk Elemanlar 8 3D Uygulamalar(Statik, Modal) 9. Rijit Gövde Analizi ve Program Uygulamaları
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, mühendislik problemlerin çözümü için sonlu elemanlar yöntemini ileri düzeyde kullanılma becerisini kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Temel Matematik bilgi ve teoremlerinin mühendislik uygulamalarını bilmeli | 4 |
| P6 | Rapor, makale, teknik doküman hazırlayabilmeli ve sunabilmeli | 4 |
| P7 | Temel bilimlerin ve teknolojinin güncel durumuna göre yenilikçi çözümler önerebilmeli | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Temel Matematik bilgi ve teoremlerinin mühendislik uygulamalarını bilme | P.2.2 | 1 |
| Ö2 | Bilimsel yazım kurallarına göre rapor, bildiri, makale yazabilme | P.6.1 | 1 |
| Ö3 | Mekatronik sistem tasarımı yapabilme | P.7.1 | 1 |
| Ö4 | Mekatronik sistem analizi yapabilme | P.7.2 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Giriş: Sonlu elemanlar metodunda temel düşünce Sonlu elemanların tarihi Basit yapıların sonlu elemanlara uygun hale getirilmesi |
| 2 | Sonlu eleman tiplerinin tanıtılması Boyuna Eleman için enerji ifadelerinin elde edilmesi |
| 3 | Rijitlik ve Kütle matrislerinin elde edilmesi Uygulama |
| 4 | Analiz Teknikleri: Modal Analiz Harmonik Analiz |
| 5 | Transient Analiz Uygulamalar. |
| 6 | Burulma ve Eğilme Elemanları için enerji ifadelerinin elde edilmesi Rijitlik ve Kütle matrislerinin elde edilmesi |
| 7 | Uygulamalar |
| 8 | Ara Sınav |
| 9 | Sonlu Elemanlar Program, giriş ve uygulamaları |
| 10 | İki boyutlu problemler, Membran Elemanlar |
| 11 | Uygulamalar |
| 12 | Kabuk Elemenlar ve Uygulamalar |
| 13 | Kabuk Elemanlar ve Uygulamalar |
| 14 | Sonlu Elemanlar Program Uygulamaları / Katı Elemanlar ve program uygulamaları |
| 15 | Final |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Finite Element Analysis: Theory and Application With Ansys, Saeed Moaveni, |
| Finite element modeling for stress analysis, Wiley. 5. T. J. R. Hughes, 2000, The Finite Element Method, Dover Publishers, New York. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 100 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 20 | 5 | 100 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 5 | 10 | 50 |
| Uygulama | 5 | 4 | 20 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 3 | 3 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 215 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,17 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 7 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P6 | P7 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Temel Matematik bilgi ve teoremlerinin mühendislik uygulamalarını bilme | 3 | - | - |
| Ö2 | Bilimsel yazım kurallarına göre rapor, bildiri, makale yazabilme | - | 4 | - |
| Ö3 | Mekatronik sistem tasarımı yapabilme | - | - | 4 |
| Ö4 | Mekatronik sistem analizi yapabilme | - | - | 5 |
