Mekatronik Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Mekatronik Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Mekatronik Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 81810100 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 7,5 | 7,5 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Necati VARDAR |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Necati VARDAR | A-Z28 | [email protected] | 7334 |
Dersin İçeriği
Bilim nedir, bilgi nedir, bilimsel yöntem nedir, Bilimsel araştırma yapma; literatür tarama, kütüphane ve veri tabanlarını kullanma, Bilimsel bulguların yayınlanması; bilimsel yayınların kritik edilmesi, eleştirilmesi; bilimsel yayınların sunumu; bilimsel yayınlar için hakemlik yapma. Araştırma yöntemleri, ölçüme dayalı araştırma, deneye dayalı araştırma değerlendirme ve sonuç çıkartma ve sonuçların sunumu. İntihal, kaynak gösterme, makale yazımı, sunumu ve hakemlik süreçleri.
Dersin Amacı
Mühendislikte araştırma yöntemleri ve bilimsel çalışma ilkelerinin öğretilmesi.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P5 | İnternette patent ve literatür araştırması yapabilmeli | 5 |
| P6 | Rapor, makale, teknik doküman hazırlayabilmeli ve sunabilmeli | 5 |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Araştırma Teknikleri |
| 2 | Araştırma Teknikleri |
| 3 | Araştırma Teknikleri |
| 4 | AR-GE |
| 5 | AR-GE |
| 6 | İntihal, Bilimde Etik |
| 7 | İntihal, Bilimde Etik |
| 8 | İntihal, Bilimde Etik |
| 9 | Kaynak Gösterme Teknikleri |
| 10 | Kaynak Gösterme Teknikleri |
| 11 | Bilimsel Makale Hazırlama İlkeleri |
| 12 | Bilimsel Makale Hazırlama İlkeleri |
| 13 | iThenticate ve Turnitin Kullanımı |
| 14 | iThenticate ve Turnitin Kullanımı |
| 15 | iThenticate ve Turnitin Kullanımı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Ders Notları, David Thiel, Research Methods for Engineers, Cambridge University Press, 2014, Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları, TÜBA Bilim Etiği Komitesi, 2002. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 70 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 15 | 3 | 45 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 12 | 10 | 120 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 5 | 5 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 240 | ||
| Toplam Yük / 30 | 8 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
