Makine Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Makine Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Makine Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
83311149 | İklimlendirme Sistemlerinin Esasları ve Uygulamaları | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 7 | 7 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Remzi ŞAHİN |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Sadık ATA |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
---|---|---|---|---|
Dr. Öğr. Üyesi Sadık ATA | A-230 | [email protected] | 7329 | Pazartesi 09:00 |
Dersin İçeriği
İklimlendirme Temel Kavramları, TS825 Binalarda Isı Yalıtım Projesi, Isı Kaybı Projesi ve Radyatör Seçimi, Psikrometri Diyagram Uygulamaları, İklimlendirme Sistem Tasarımı Uygulamaları
Dersin Amacı
Öğrencilerin, iklimlendirme sistemlerinin çalışma prensibini ve uygulamalarını öğrenmesi amaçlanır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Makine mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
---|---|---|---|
No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
Ö1 | Bir bina projesinin TS 825'e uygunluğunu gösterebilecektir. | P.1.1 | 1 |
Ö2 | Yönetmeliklere uygun ısıtma tesisatı projesi yapabilecektir. | P.1.2 | 1 |
Ö3 | Psikrometrik diyagram kullanarak iklimlendirme hesaplarını yapabilecektir. | P.1.3 | 1 |
** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | İklimlendirme Sistem Temel Kavramları |
2 | TS825 Binalarda Isı Yalıtım Projesi |
3 | TS825 Binalarda Isı Yalıtım Projesi |
4 | TS825 Binalarda Isı Yalıtım Projesi |
5 | Isı Kaybı Projesi ve Radyatör Seçimi |
6 | Isı Kaybı Projesi ve Radyatör Seçimi |
7 | Isı Kaybı Projesi ve Radyatör Seçimi |
8 | Vize |
9 | İklimlendirme İşlemleri |
10 | İklimlendirme İşlemleri |
11 | İklimlendirme Sistem Tasarımı-Uygulama Soruları |
12 | İklimlendirme Sistem Tasarımı-Uygulama Soruları |
13 | İklimlendirme Sistem Tasarımı-Uygulama Soruları |
14 | Genel Değerlendirme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Çuhadaroğlu, B ve Demirtaş, C, Isıtma Havalandırma İklimlendirme-Esaslar ve Örnek Problemler, KTÜ Mühendislik Fakültesi Ders Notu:11, Trabzon, 2018 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | 1 | 30 (%) |
Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav | 1 | 45 | 45 |
Kısa Sınav | 1 | 36 | 36 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 60 | 60 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 225 | ||
Toplam Yük / 30 | 7,50 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Öğrenme Çıktıları | P1 |
---|---|---|
Ö1 | Bir bina projesinin TS 825'e uygunluğunu gösterebilecektir. | 5 |
Ö2 | Yönetmeliklere uygun ısıtma tesisatı projesi yapabilecektir. | 5 |
Ö3 | Psikrometrik diyagram kullanarak iklimlendirme hesaplarını yapabilecektir. | 5 |