Makine Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Makine Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Makine Mühendisliği Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
83311121 | Kırılma Mekaniği | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 7 | 7 |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Remzi ŞAHİN |
Dersi Veren(ler) | - |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Doğrusal olmayan ve sünek kırılma mekaniği. Yapısal bütünlük
konularında uygulamalar; R6, COD tasarım eğrileri. Kırık başlangıcının
mekaniği. Kırılma hızları ve kararlılığı. Kırılma hızı, sıcaklık ve çevresel
şartların kırılma tokluğu üzerindeki etkileri.
konularında uygulamalar; R6, COD tasarım eğrileri. Kırık başlangıcının
mekaniği. Kırılma hızları ve kararlılığı. Kırılma hızı, sıcaklık ve çevresel
şartların kırılma tokluğu üzerindeki etkileri.
Dersin Amacı
Kırılma mekaniğindeki daha ileri analiz yöntemlerinin kullanılması için
gerek bilgi ve anlayışın kazandırılması, ve pratik mühendislik
problemlerinde uygulanması.
gerek bilgi ve anlayışın kazandırılması, ve pratik mühendislik
problemlerinde uygulanması.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
İlişki Düzeyleri | ||||
En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Program Yeterlilikleri | Düzey |
---|---|---|
P1 | Makine mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 4 |
P3 | Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; farklı mühendislik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. | 4 |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Elastisite tekrarı. |
2 | Düzlem gerilim ve gerinim problemleri. |
3 | Karışık Modda kırılma |
4 | Kırık ucu plastisite: Irwin yaklaşımı ve şerit akma modeli |
5 | Plastik bölge büyüklüğü |
6 | Kırık-ucu açılma deplasmanı (KUAD), J-integrali ve KUAD |
7 | J-integral hesabı, Metallerde Kırılma mekaniği |
8 | Kararsızlık ve R-eğrisi kavramı |
9 | Kararsızlık ve R-eğrisi kavramı |
10 | Yapısal bütünlük uygulamaları; R6 |
11 | KUAD tasarım eğrileri. |
12 | Kırık başlangıç mekaniği. |
13 | Kırık hızı ve kararlılığı |
14 | Kırılma hızı, sıcaklık ve çevresel şartların kırılma tokluğu üzerindeki etkileri. |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | Principles of Fracture Mechanics, R. J. Sanford, Pearson (Prentice Hall), 1st Ed., 2003 |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
---|---|---|
Devam | - | - |
Laboratuvar | - | - |
Uygulama | - | - |
Ödev | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Seminer | - | - |
Kısa sınav (Quiz) | - | - |
Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
Toplam | 100 (%) |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 1 | 60 | 60 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 212 | ||
Toplam Yük / 30 | 7,07 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 7 |