Kamu Hukuku Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Kamu Hukuku Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Kamu Hukuku Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 81721139 | İdarenin Sorumluluğu | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 7 | 7 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Derste karma yöntem kullanılacaktır. Konu bütünlüğü ve öğrencilerin derse hazırlanmalarını sağlamak maksadıyla önce eğitici tarafından İdarenin sorumluluğu konusunda genel bilgilendirme yapılacaktır. Öğrenciler ise ilk haftadan itibaren verilen/seçilen belirli konular üzerinde araştırma yapacak, bu araştırmaların ilk ve özet ürünlerini makale taslağı/bildiri şeklinde belli günlerde sunacaktır. Her konu eğitici gözetiminde öğrenciler tarafından tartışılacaktır. Sunulan bu makale taslakları yeni araştırmalar ile yapılan katkılar ve eleştiriler çerçevesinde genişletilecek ve dönem sonunda değerlendirilmek üzere eğiticiye teslim edilecektir. Ders esnasında öğrencilerin aktif katılımı esastır. Öğrenci belli bir konuyu araştırıp metin haline getirmek suretiyle makale ve tez yazma konusunda belli bir alt yapı edinmiş ve çalışma deneyimi kazanmış olacaktır. Öğrencinin sunum ödevi ara sınav olarak değerlendirilecek, makale çalışması olarak final sınavının ağırlıklı kısmını oluşturacaktır. Final sınavı ayrıca aktarılan ve çalışılan konuların yazılı olarak ölçümü şeklinde olacaktır. |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | İdare Hukuku Genel Esasları ve İdari Yargılama Hukuku derslerini almış olmak. |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Celal IŞIKLAR |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Celal IŞIKLAR | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Dersin konusu GENEL OLARAK Türkiye idaresinin işlem ve eylemlerinden dolayı sorumluluğunu içermektedir. ÖZELDE ise alt konu olarak; - idari sorumluğun tanım, özellikleri, türleri, - kusur ve kusursuz sorumluluk türlerine ilişkin ilke ve esaslar, - - bu sorumluluk bağlamında Türk hukukundaki yaptırım ve giderim yolu olarak tam yargı davaları ile -Maddi ve Manevi Tazminatın tanımı, türleri, usul ve esaslarının yanı sıra - Tazminat hesaplama ilkeleri, şekli ve usulü konularını kapsamakta ve içermektedir. Ayrıca bu derste spesifik olarak idarenin depremin ve deprem dışındaki (sel, heyelan, çığ vb.) doğal afetlerden, terör eylemlerinden, sağlık hizmetlerinden, imar faaliyetlerinden ve idari işlemlerden doğan zararlardan dolayı sorumluluğu konuları tartışılmaktadır.
Dersin Amacı
İdarenin faaliyetleriyle kişi ve topluluklara verdiği zararlardan dolayı hukuki sorumluluğunun kaynak, usul ve esaslarını açıklamak; bu sorumluluğu ilişkin yargısal yaptırım yolu alarak tam yargı davalarını izah etmektir. Dersin hedefi öğrencilere idarenin sorumluluğu konusunda teorik bilgiler yanında içtihatlarla yargı pratiği kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Kamu hukuku alanı ile yakından ilgili sosyal bilimler alanlarına ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki etkileşimi kavrayarak bağlantı kurar. | 5 |
| P3 | Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri hukuk kuramı ve uygulamasına ilişkin konu ve sorunların analizinde kullanır. | 5 |
| P4 | Kamu hukuku alanı ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri, farklı disiplinlere ilişkin bilgilerle birlikte değerlendirerek yorumlayabilir ve bunlardan hareketle yeni bilgiler oluşturabilir. | 5 |
| P5 | Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 5 |
| P6 | Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | 5 |
| P7 | Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile hukuk kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır. | 5 |
| P8 | Hukuk kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | 5 |
| P9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 5 |
| P10 | Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 5 |
| P11 | Kamu hukuku alanına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | 5 |
| P12 | Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 5 |
| P13 | Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve öngörülemeyen ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir, bu amaca yönelik çalışmalara liderlik yapar. | 5 |
| P14 | Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek etrafına öğretir. | 5 |
| P1 | Kamu hukuku alanına ve bu alanın alt disiplinlerine ait kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 4 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Kamu hukuku alanındaki kuramsal ve uygulamaya ilişkin güncel gelişmeleri açıklar ve bunları muhataplarına yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır. | P.7.1 | 1 |
| Ö2 | Kamu hukuku alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri bu alana ilişkin kuramsal ve uygulamaya ilişkin konu ve sorunların analizinde kullanır. | P.3.1 | 1 |
| Ö3 | Kamu hukuku kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle değerlendirme becerisi edinir. | P.8.1 | 1 |
| Ö4 | Kamu hukuku alanına ait bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde bilimsel ve etik değerlere uyulması gereğini içselleştirir. | P.11.1 | |
| Ö5 | Kamu hukuku alanına ait kavramlar ile bu alandaki sorunların çözümlerine ilişkin bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | P.1.1 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | 1. Dersin konusu, amacı ve icra şeklinin açıklanması 2. Genel olarak idarenin sorumluğu: Tanım, özellikleri, türleri |
| 2 | A) Hizmet Kusuru |
| 3 | B) Kusursuz sorumluluk |
| 4 | Tam yargı davaları |
| 5 | Maddi ve Manevi Tazminat: Tanımı, türleri, usul ve esasları |
| 6 | Tazminat hesaplama İlkeleri, Şekli Ve Usulü |
| 7 | Mücbir Sebep - Umulmayan Hâl - Zarar Görenin ( Ölen Dâhil) Davranışı (Müterafik Kusur) |
| 8 | - İdarenin Depremin Verdiği Zararlardan Dolayı Sorumluluğu - İdarenin Deprem Dışındaki (Sel, Heyelan, Çığ vb.) Doğal Afetlerden Dolayı Sorumluluğu |
| 9 | İdarenin 2330 sayılı Nakdi Tazminat Ve Aylık Bağlanması Hakkında Kanun kapsamında sorumluluğu ve Tazminat Yükümlülüğü |
| 10 | İdarenin Terör Eylemlerinden Dolayı Sorumluluğu |
| 11 | İdarenin Sağlık Hizmetlerinden Dolayı Sorumluluğu |
| 12 | İdarenin İmar Faaliyetlerinden Dolayı Sorumluluğu |
| 13 | İdari İşlemlerden Doğan Zararlardan Dolayı sorumluluk ve TYD.lar |
| 14 | Genel değerlendirme ve sonuçların özetlenmesi, geri besleme ve tamamlama |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | İdare Hukuku Ders Kitapları |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | 14 | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 70 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 11 | 154 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 3 | 9 | 27 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 225 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,50 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P7 | P8 | P11 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Kamu hukuku alanına ait kavramlar ile bu alandaki sorunların çözümlerine ilişkin bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | - | - | - | - | - |
| Ö2 | Kamu hukuku alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri bu alana ilişkin kuramsal ve uygulamaya ilişkin konu ve sorunların analizinde kullanır. | - | - | - | - | - |
| Ö3 | Kamu hukuku alanındaki kuramsal ve uygulamaya ilişkin güncel gelişmeleri açıklar ve bunları muhataplarına yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır. | - | - | - | - | - |
| Ö4 | Kamu hukuku kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle değerlendirme becerisi edinir. | - | - | - | - | - |
| Ö5 | Kamu hukuku alanına ait bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde bilimsel ve etik değerlere uyulması gereğini içselleştirir. | - | - | - | - | - |
