Kamu Hukuku Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Kamu Hukuku Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Kamu Hukuku Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 81721136 | Karşılaştırmalı Anayasa Yargısı | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 7 | 7 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Hikmet TÜLEN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Hikmet TÜLEN | H-228 | [email protected] | 7586 | Perşembe 14.00 - 16.00 |
Dersin İçeriği
Anayasa yargısı kavramı, kavram ve uygulamanın tarihsel gelişimi, anayasa yargısı modelleri, anayasa yargısının işlevi ve meşruluğu, anayasa mahkemelerinin genel olarak görev ve yetkileri, Anayasa Mahkemelerinin kurumsal yapıları, Anayasa Mahkemesi üyeliği, Türkiye'de Anayasa yargısının kısa tarihi, kanunların anayasa uygunluğunun denetimi, bireysel başvuruların incelenmesi, Anayasa Mahkemesi ile Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi arasındaki ilişki ve etkileşim.
Dersin Amacı
Anayasa Yargısı konularının karşılaştırmalı yöntemle incelenmesidir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | X |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | Kamu hukuku alanı ile yakından ilgili sosyal bilimler alanlarına ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki etkileşimi kavrayarak bağlantı kurar. | 4 |
| P3 | Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri hukuk kuramı ve uygulamasına ilişkin konu ve sorunların analizinde kullanır. | 4 |
| P4 | Kamu hukuku alanı ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri, farklı disiplinlere ilişkin bilgilerle birlikte değerlendirerek yorumlayabilir ve bunlardan hareketle yeni bilgiler oluşturabilir. | 4 |
| P5 | Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 4 |
| P6 | Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | 4 |
| P7 | Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgiler ile hukuk kuram ve uygulamasına ilişkin güncel gelişmeleri alanındaki ve alan dışındaki gruplara yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır. | 5 |
| P8 | Hukuk kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle sorgulayarak gerektiğinde bunları geliştirir ve değiştirmek üzere girişimde bulunur. | 3 |
| P9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 3 |
| P10 | Hukuk alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 4 |
| P11 | Kamu hukuku alanına ve alt disiplinlerine ilişkin bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek içselleştirir. | 4 |
| P12 | Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 5 |
| P13 | Kamu hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve öngörülemeyen ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir, bu amaca yönelik çalışmalara liderlik yapar. | 3 |
| P14 | Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek etrafına öğretir. | 4 |
| P1 | Kamu hukuku alanına ve bu alanın alt disiplinlerine ait kavram, kurum ve yöntemlere ilişkin bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Kamu hukuku alanındaki kuramsal ve uygulamaya ilişkin güncel gelişmeleri açıklar ve bunları muhataplarına yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır. | P.7.1 | 5 |
| Ö2 | Kamu hukuku alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri bu alana ilişkin kuramsal ve uygulamaya ilişkin konu ve sorunların analizinde kullanır. | P.3.1 | 5 |
| Ö3 | Kamu hukuku kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle değerlendirme becerisi edinir. | P.8.1 | 5 |
| Ö4 | Kamu hukuku alanına ait bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde bilimsel ve etik değerlere uyulması gereğini içselleştirir. | P.11.1 | 5 |
| Ö5 | Kamu hukuku alanına ait kavramlar ile bu alandaki sorunların çözümlerine ilişkin bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | P.1.1 | 5 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Anayasa yargısı kavramı, kavram ve uygulamanın tarihsel gelişim süreci |
| 2 | Anayasa yargısının işlevi ve meşruluğu |
| 3 | Anayasa yargısı modelleri, anayasa mahkemelerinin genel olarak görev ve yetkileri |
| 4 | Anayasa Mahkemelerinin kurumsal yapıları, Anayasa Mahkemesi üyeliği |
| 5 | Kanunların anayasa uygunluğunun denetimi, , bireysel başvuruların incelenmesi |
| 6 | Türkiye'de Anayasa yargısının kısa tarihi |
| 7 | Anayasa Mahkemesi ile Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi arasındaki ilişki ve etkileşim |
| 8 | Dersin kapsamına giren konularda öğrenciler tarafından hazırlanacak ödevlerin sunumu ve tartışılması - 1 |
| 9 | Dersin kapsamına giren konularda öğrenciler tarafından hazırlanacak ödevlerin sunumu ve tartışılması - 2 |
| 10 | Dersin kapsamına giren konularda öğrenciler tarafından hazırlanacak ödevlerin sunumu ve tartışılması - 3 |
| 11 | Dersin kapsamına giren konularda öğrenciler tarafından hazırlanacak ödevlerin sunumu ve tartışılması - 4 |
| 12 | Dersin kapsamına giren konularda öğrenciler tarafından hazırlanacak ödevlerin sunumu ve tartışılması - 5 |
| 13 | Dersin kapsamına giren konularda öğrenciler tarafından hazırlanacak ödevlerin sunumu ve tartışılması - 6 |
| 14 | Dersin kapsamına giren konularda öğrenciler tarafından hazırlanacak ödevlerin sunumu ve tartışılması - 7 |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Anayasa Mahkemesi web sitesi ve bu sitede yer alan "Kararlar Bilgi Bankası" |
| Değişik yazarlarca "anayasa yargısı" ya da buna benzer başlıklar altında yazılmış ve anayasa yargısı konularına özgülenmiş olan kitaplar. | |
| Anayasa hukukunun genel konuları hakkında ya da Türk Anayasa Hukuku hakkında yazılmış kitapların "anayasa yargısı" konularına ayrılmış bölümleri. | |
| Anayasa yargısı konularında yazılmış akademik makaleler. | |
| Değişik ülkelerin Anayasa Mahkemelerinin kurumsal web siteleri |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | 1 | 40 (%) |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 70 | 70 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 70 | 70 |
| Diğer | 5 | 3 | 15 |
| Toplam İş Yükü: | 225 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,50 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P3 | P7 | P8 | P11 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Kamu hukuku alanına ait kavramlar ile bu alandaki sorunların çözümlerine ilişkin bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Ö2 | Kamu hukuku alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri bu alana ilişkin kuramsal ve uygulamaya ilişkin konu ve sorunların analizinde kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Ö3 | Kamu hukuku alanındaki kuramsal ve uygulamaya ilişkin güncel gelişmeleri açıklar ve bunları muhataplarına yazılı ve sözlü olarak sistemli biçimde aktarır. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| Ö4 | Kamu hukuku kavram ve kurumları, yerleşik hukuk uygulaması ve hukuk kurallarını eleştirel bir gözle değerlendirme becerisi edinir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Ö5 | Kamu hukuku alanına ait bilgilerin edinilmesi, işlenmesi ve değerlendirilmesi süreçlerinde bilimsel ve etik değerlere uyulması gereğini içselleştirir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
