Kamu Hukuku Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Kamu Hukuku Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Kamu Hukuku Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 81721134 | Hukuk Tarihine Hukuk Felsefesi Açısından Bir Bakış | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 7,5 | 7,5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. İbrahim Erol KOZAK |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Prof. Dr. İbrahim Erol KOZAK | - | [email protected] |
Dersin İçeriği
Yukardaki yaklaşım içinde, bu derste, pozitif hukukun tarihinden daha çok, bu yazılı hukukun arkasında yatan hukuk felsefesinin [hukuk metalitesinin] araştırılması, yorumlanması ve değerlendirilmesi üzerinde durulmaya çalışılacaktır. Özellikle kadîm dönemlere doğru gidildikçe bir toplumun hukuku ile o toplumun dini ve genel olarak kültürü iç-içe olduğundan, konu ister istemez, bir noktada kültür ve medeniyet tarihi mahiyetine dönüşmektedir. Böyle olunca derste işlenmesi geren konuların ne kadar şumullü olması gerektiği açıktır.
Dersin Amacı
Hukuk tarihini, ulaşabildiğimiz başlangıcından bugüne kadar pozitif hukukun [yazılı hukukun] tarihi olarak anladığımızda şu noktanın önemine dikkat çekmek icap eder. Her pozitif hukuk düzenlemesinin arkasında o düzenlemeye vücut veren bir hukuk felsefesinin [hukuk mentalitesinin] yattığı âşikârdır. Böyle olunca, hukuk tarihi aslında, arka planı ile değerlendirildiğinde, bir hukuk felsefesi tarihi olarak anlaşılmak ve yorumlamak gerekir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Hukuk nedir? Doğuşu, gelişimi… |
| 2 | Hukukun doğuşu ve gelişimine ilişkin belli başlı teoriler |
| 3 | Sümer'de ve Akkad'da Hukukî Hayat |
| 4 | Babil'de ve Assur'da Hukukî Hayat |
| 5 | Hitit'te ve Kadîm Mısır'da Hukukî Hayat |
| 6 | İbraniler'de Hukukî Hayat |
| 7 | İbranilerde Hukukî Hayat |
| 8 | Kadîm İran'da Hukukî Hayat |
| 9 | Kadîm Hint'te Hukukî Hayat |
| 10 | Kadîm Hint'te Hukukî Hayat |
| 11 | Kadîm Çin'de Hukukî Hayat |
| 12 | Kadîm Çin'de Hukukî Hayat |
| 13 | Kadîm Çin'de Hukukî Hayat |
| 14 | Genel Bir Değerlendirme |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | KOZAK, İBRAHİM EROL, GENEL HUKUK TARİHİ |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
