İşletme Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İşletme Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İşletme Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
81520102 | Seminer | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 7,5 | 7,5 |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
Dersin Dili | Türkçe |
Yöntem ve Teknikler | - |
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
Ön Koşullar | - |
Dersin Koordinatörü | - |
Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Hafize Ufuk KORKMAZ |
Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Derste lisansüstü çalışma yapan öğrenciler bilimsel bir çalışmanın temellerinin nasıl inşa edildiğini, bunu somut hale nasıl getireceklerini (tez, rapor, bilimsel makale) ve sunacaklarını öğrenirler Lisansüstü eğitimde gerçekleştirilecek çalışmaların nasıl yapılacağının açıklanması, araştırma konusunun belirlenmesi ve tez formatının öğretilmesi.
Dersin Amacı
Öğrenciler, Lisansüstü eğitimde edindikleri bilgilerin bilimsel çalışmalarda nasıl ortaya koyulacağını öğrenirler.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri | |
Uzmanlık / Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta | Konu |
---|---|
1 | Araştırma konularının seçimi Tespiti ve Tanımı- (Konu ile ilgili Literatür Taraması) Konunun önemi ve yapılabilirliğin tespiti |
2 | Problem cümlesinde bulunması gereken nitelikler-Hipotezin Formüle Edilmesi Araştırma probleminin belirlenmesi |
3 | Bilginin sağlanmasında dikkat edilecek özellikler- Bilimsel Araştırma Çeşitleri |
4 | Bilginin sağlanmasında dikkat edilecek özellikler- Bilimsel Araştırma Çeşitleri |
5 | Araştırma yaklaşımları -Araştırma yönteminin tespit edilmesi |
6 | Araştırma yaklaşımları -Araştırma yönteminin tespit edilmesi |
7 | Verilerin Toplanması-Araştırmanın veri toplama biçimine göre sınıflandırılması |
8 | Sonuçlara Ulaşma ve Rapor Yazılması |
9 | Öğrenci çalışmalarının dinlenmesi ve tartışılması |
10 | Öğrenci çalışmalarının dinlenmesi ve tartışılması |
11 | Öğrenci çalışmalarının dinlenmesi ve tartışılması |
12 | Öğrenci çalışmalarının dinlenmesi ve tartışılması |
13 | Öğrenci çalışmalarının dinlenmesi ve tartışılması |
14 | Öğrenci çalışmalarının dinlenmesi ve tartışılması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar | BALCI, A. (2005). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler. Ankara: PegemA Yayıncılık |
İslam, Y. (2005). Araştırma-Yazma ve Sunu Teknikleri Yönlendirilmiş Çalışma I-II Seçkin Yayıncılık, Ankara | |
KARASAR, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Atölye | 0 | 0 | 0 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü: | 0 | ||
Toplam Yük / 30 | 0 | ||
Dersin AKTS Kredisi: | 0 |