İşletme Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İşletme Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İşletme Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 81511134 | Yönetim Teorileri | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 7 | 7 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Ders; etkileşimli vaka analizleri, grup tartışmaları ve akademik makale incelemeleri öğrenme yöntemleriyle yürütülür. Öğrencilerden teorik bilgilerini güncel örneklerle ilişkilendirmeleri ve yönetim alanyazınından bir makaleyi eleştirel biçimde analiz eden kısa araştırma raporu hazırlamaları beklenir. Ders süresince öğretim elemanı yönlendirici, kolaylaştırıcı ve tartışmayı teşvik edici bir rol üstlenir. |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | Ön koşul bulunmamaktadır. |
| Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hamide SELÇUK |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Hamide SELÇUK |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Yönetim düşüncesinin tarihsel evrimi
Klasik yönetim teorileri: Bilimsel yönetim, idari yönetim, bürokrasi
Neoklasik yaklaşım ve insan ilişkileri okulu
Sistem yaklaşımı, durumsallık yaklaşımı ve modern örgüt kuramları
Postmodern, eleştirel ve kültürel yaklaşımlar
Dijitalleşme, ağ örgütleri ve dijital taylorizm
Sürdürülebilirlik, etik ve yönetim teorilerinin geleceği
Klasik yönetim teorileri: Bilimsel yönetim, idari yönetim, bürokrasi
Neoklasik yaklaşım ve insan ilişkileri okulu
Sistem yaklaşımı, durumsallık yaklaşımı ve modern örgüt kuramları
Postmodern, eleştirel ve kültürel yaklaşımlar
Dijitalleşme, ağ örgütleri ve dijital taylorizm
Sürdürülebilirlik, etik ve yönetim teorilerinin geleceği
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin yönetim düşüncesinin tarihsel gelişimini, temel yönetim kuramlarını ve çağdaş yönetim yaklaşımlarını eleştirel bir bakış açısıyla analiz etmelerini sağlamaktır. Öğrenciler, klasik, neoklasik, modern ve postmodern yönetim teorilerini karşılaştırmalı olarak inceleyerek örgütsel yapılar, liderlik, karar verme, motivasyon, yenilik ve değişim süreçlerini teorik temelleriyle birlikte değerlendireceklerdir. Ayrıca ders, yönetim kuramlarının günümüz iş dünyasındaki uygulamalarına ve sürdürülebilir yönetim anlayışına katkısını tartışma fırsatı sunar.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Tanışma ve dersin çerçevesini tartışma- Örgüt Kavramı |
| 2 | Yönetim düşüncesinin tarihsel evrimi |
| 3 | Klasik yönetim teorileri: Bilimsel yönetim, idari yönetim, bürokrasi |
| 4 | Neoklasik yaklaşım ve insan ilişkileri okulu |
| 5 | Sistem yaklaşımı, durumsallık yaklaşımı ve modern örgüt kuramları |
| 6 | Sistem yaklaşımı, durumsallık yaklaşımı ve modern örgüt kuramları |
| 7 | Sistem yaklaşımı, durumsallık yaklaşımı ve modern örgüt kuramları |
| 8 | Çağdaş Yaklaşımlar - Toplam Kalite Yönetimi |
| 9 | Çağdaş Yaklaşımlar : Benchmarking Çağdaş Yaklaşımlar |
| 10 | Çağdaş Yaklaşımlar : Öğrenen Organizasyonlar |
| 11 | Çağdaş Yaklaşımlar : Kaynak Bağımlılığı Yaklaşımı-Vekalet Yaklaşımı |
| 12 | Çağdaş Yaklaşımlar : Şebeke- Sanal Organizasyonlar - Outsourcing |
| 13 | Örgütsel Adalet, Örgütsel Vatandaşlık |
| 14 | Örgütsel Sinizm, Örgütsel Sessizlik |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | İşletme Yöneticiliği; Tamer Koçel |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Alan Çalışması | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | 1 | 70 (%) |
| Sunum | - | - |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Kısa sınav (Quiz) | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 48 | 48 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 80 | 80 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 226 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,53 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
