İslam İktisadı ve Finans Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İslam İktisadı ve Finans Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İslam İktisadı ve Finans Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 83520103 | Seminer | 1 | Bahar | 2 | 2+0+0 | 7,5 | 7,5 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Doç. Dr. Kamola ERGUN |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Doç. Dr. Kamola BAYRAM | C-107 | [email protected] | 7808 |
Dersin İçeriği
Derste lisansüstü çalışma yapan öğrenciler bilimsel bir çalışmanın temellerinin nasıl inşa edildiğini, bunu somut hale nasıl getireceklerini (tez, rapor, bilimsel makale) ve sunacaklarını öğrenirler Lisansüstü eğitimde gerçekleştirilecek çalışmaların nasıl yapılacağının açıklanması, araştırma konusunun belirlenmesi ve tez formatının öğretilmesi.
Dersin Amacı
Öğrenciler, Lisansüstü eğitimde edindikleri bilgilerin bilimsel çalışmalarda nasıl ortaya koyulacağını öğrenirler.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | İslam İktisadı ve Finans alanında edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri kullanarak meseleleri tanımlama, veri toplama, değerlendirme, analiz etme, yorumlama ve çözüm önerisi geliştirebilme | 4 |
| P3 | İslam İktisadı ve Finans alanıyla ilgili farklı bilgi kaynaklarına erişip sayısal analiz ve araştırma yapabilme | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Araştırma sonuçlarını bilimsel makale, rapor ve sunumlar şeklinde paylaşır. | P.3.6 | 6 |
| Ö2 | Alanıyla ilgili konuları öğrenim dilinde yazılı olarak ifade eder. | P.5.1 | 6 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Araştırma konularının seçimi Tespiti ve Tanımı- (Konu ile ilgili Literatür Taraması) Konunun önemi ve yapılabilirliğin tespiti |
| 2 | Problem cümlesinde bulunması gereken nitelikler-Hipotezin Formüle Edilmesi Araştırma probleminin belirlenmesi |
| 3 | Bilginin sağlanmasında dikkat edilecek özellikler- Bilimsel Araştırma Çeşitleri |
| 4 | Bilginin sağlanmasında dikkat edilecek özellikler- Bilimsel Araştırma Çeşitleri |
| 5 | Araştırma yaklaşımları -Araştırma yönteminin tespit edilmesi |
| 6 | Araştırma yaklaşımları -Araştırma yönteminin tespit edilmesi |
| 7 | Verilerin Toplanması-Araştırmanın veri toplama biçimine göre sınıflandırılması |
| 8 | Sonuçlara Ulaşma ve Rapor Yazılması |
| 9 | Öğrenci çalışmalarının dinlenmesi ve tartışılması |
| 10 | Öğrenci çalışmalarının dinlenmesi ve tartışılması |
| 11 | Öğrenci çalışmalarının dinlenmesi ve tartışılması |
| 12 | Öğrenci çalışmalarının dinlenmesi ve tartışılması |
| 13 | Öğrenci çalışmalarının dinlenmesi ve tartışılması |
| 14 | Öğrenci çalışmalarının dinlenmesi ve tartışılması |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | BALCI, A. (2005). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler. Ankara: PegemA Yayıncılık |
| İslam, Y. (2005). Araştırma-Yazma ve Sunu Teknikleri Yönlendirilmiş Çalışma I-II Seçkin Yayıncılık, Ankara | |
| KARASAR, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Ödev | 1 | 100 (%) |
| Sunum | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 99 | 99 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 225 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,50 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P3 | P5 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Araştırma sonuçlarını bilimsel makale, rapor ve sunumlar şeklinde paylaşır. | 5 | 5 |
| Ö2 | Alanıyla ilgili konuları öğrenim dilinde yazılı olarak ifade eder. | 5 | 5 |
