İslam İktisadı ve Finans Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İslam İktisadı ve Finans Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İslam İktisadı ve Finans Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 83511116 | Ekonometri ve Modelleme | 1 | Bahar | 2 | 3+0+0 | 7,5 | 7,5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Selahattin BEKTAŞ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Dr. Öğr. Üyesi Selahattin BEKTAŞ | C-Z10 | [email protected] | 7339 |
Dersin İçeriği
Ekonometri ve modelleme kavramları, regresyon modelleri, zaman serileri analizi, panel veri analizi, model doğrulama ve değerlendirme, tahmin yöntemleri ve simülasyon teknikleri dersin ana başlıklarını oluşturmaktadır.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilere ekonometri ve modelleme tekniklerinin temel prensiplerini öğretmek ve ekonomik verileri analiz etmek için bu teknikleri uygulama yeteneği kazandırmaktır. Öğrenciler, regresyon analizleri, zaman serileri analizi ve panel veri analizi gibi yöntemleri öğrenerek, ekonomik ve finansal problemleri modelleyebilme ve çözebilme yetkinliğine sahip olacaklardır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | İslam İktisadı ve Finans alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma, sahip olduğu bilgileri kullanabilme | 5 |
| P2 | İslam İktisadı ve Finans alanında edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri kullanarak meseleleri tanımlama, veri toplama, değerlendirme, analiz etme, yorumlama ve çözüm önerisi geliştirebilme | 5 |
| P3 | İslam İktisadı ve Finans alanıyla ilgili farklı bilgi kaynaklarına erişip sayısal analiz ve araştırma yapabilme | 5 |
| P4 | Disiplin içi, çok disiplinli veya çok kültürlü gruplarda ve bireysel çalışabilme | 3 |
| P5 | Öğrenim dilinde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme, en az bir yabancı dil bilgisine sahip olabilme | 2 |
| P6 | Ahlaki değerler ve mesleki sorumluluk bilinci ile hareket edebilme | 3 |
| P7 | Alan uygulamalarının, evrensel ve toplumsal etkileri ile hukuki sonuçlarını bilme | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Analiz sonuçlarını İslam iktisadı ve finansı perspektifinden yorumlar. | P.2.5 | 1 |
| Ö2 | İslam iktisadı ve finansı ile ilgili akademik makalelere, kitaplara ve diğer bilgi kaynaklarına erişir. | P.3.1 | 1 |
| Ö3 | İslam finans ve iktisadı verilerini kullanarak sayısal analizler yapar. | P.3.2 | 1 |
| Ö4 | İslam iktisadı ve finansı ile ilgili verileri toplar ve yönetir. | P.3.4 | 1 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Ekonometriye Giriş ve Temel Kavramlar |
| 2 | Regresyon Analizine Giriş |
| 3 | Doğrusal Regresyon Modelleri ve Uygulamaları |
| 4 | Çoklu Regresyon ve Değişken Seçimi |
| 5 | Model Diagnostikleri ve Hipotez Testleri |
| 6 | Zaman Serileri Analizine Giriş |
| 7 | Durağanlık Testleri ve Zaman Serileri Modelleri |
| 8 | Panel Veri Analizine Giriş |
| 9 | Sabit ve Rastgele Etkiler Modelleri |
| 10 | Model Seçimi ve Tahmin Yöntemleri |
| 11 | Simülasyon Teknikleri ve Uygulamaları |
| 12 | Model Doğrulama ve Değerlendirme |
| 13 | Genel Değerlendirme ve Ugulama |
| 14 | Genel Değerlendirme ve Uygulama |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 40 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 50 | 50 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 91 | 91 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 225 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,50 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P3 |
|---|---|---|---|
| Ö1 | Analiz sonuçlarını İslam iktisadı ve finansı perspektifinden yorumlar. | 5 | 4 |
| Ö2 | İslam iktisadı ve finansı ile ilgili akademik makalelere, kitaplara ve diğer bilgi kaynaklarına erişir. | 5 | 4 |
| Ö3 | İslam finans ve iktisadı verilerini kullanarak sayısal analizler yapar. | 4 | 5 |
| Ö4 | İslam iktisadı ve finansı ile ilgili verileri toplar ve yönetir. | 5 | 4 |
