İslam İktisadı ve Finans Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İslam İktisadı ve Finans Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İslam İktisadı ve Finans Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 83510100 | Bilimsel Araştırma Yöntemleri | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 7,5 | 7,5 |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Abdullah TOPCUOĞLU |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Öğretim Eleman(lar)ı
| Adı Soyadı | Oda No. | E-Posta Adresi | Dahili | Görüşme Saatleri |
|---|---|---|---|---|
| Prof. Dr. Abdullah TOPCUOĞLU | C-105 | [email protected] | 7954 |
Dersin İçeriği
Dersin içeriğini bilimin toplumdaki işlevi ve bilim felsefesi, bilimsel araştırma süreci ve veri analiz teknikleri oluşturmaktadır.
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrencilere bilimsel araştırma sürecini ve sosyal bilimlerde yaygın olarak kullanılan veri analiz tekniklerini öğretmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P2 | İslam İktisadı ve Finans alanında edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri kullanarak meseleleri tanımlama, veri toplama, değerlendirme, analiz etme, yorumlama ve çözüm önerisi geliştirebilme | 5 |
| P3 | İslam İktisadı ve Finans alanıyla ilgili farklı bilgi kaynaklarına erişip sayısal analiz ve araştırma yapabilme | 4 |
| P4 | Disiplin içi, çok disiplinli veya çok kültürlü gruplarda ve bireysel çalışabilme | 3 |
| P5 | Öğrenim dilinde yazılı ve sözlü iletişim kurabilme, en az bir yabancı dil bilgisine sahip olabilme | 3 |
| P6 | Ahlaki değerler ve mesleki sorumluluk bilinci ile hareket edebilme | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | İslam finans ve iktisadı alanında gerekli verileri toplar. | P.2.2 | 6 |
| Ö2 | İslam iktisadı ve finansı konularında bağımsız araştırmalar yürütür. | P.3.3 | 6 |
| Ö3 | Sayısal analiz sonuçlarını eleştirel bir şekilde değerlendirir. | P.3.5 | 6 |
| Ö4 | Araştırma sonuçlarını bilimsel makale, rapor ve sunumlar şeklinde paylaşır. | P.3.6 | 6 |
| Ö5 | Akademik ve profesyonel ortamlarda etkili iletişim kurar. | P.5.5 | 6 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Bilimsel Yöntem ve Bilim Felsefesi |
| 2 | Bilimsel araştırma süreci |
| 3 | Araştırmanın Kavramsal Çerçevesi: Kuram, Model, Hipotez, Değişken |
| 4 | Araştırma Desen ve Yöntemleri |
| 5 | Evren ve Örneklem |
| 6 | Veri Toplama Teknikleri |
| 7 | SPSS ile veri analizine giriş |
| 8 | Parametrik Analizlerin Varsayımları |
| 9 | Korelasyon Analizi |
| 10 | Regresyon Analizi |
| 11 | Regresyon Analizi (2) |
| 12 | Faktör Analizi |
| 13 | T-Testi ve Varyans Analizi |
| 14 | Raporlaştırma |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Gürbüz, S. ve Şahin, F. (2018), ""Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri: Felsefe, Yöntem ve Analiz"", Seçkin: Ankara. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
| Toplam | 0 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 0 | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 0 | ||
| Toplam Yük / 30 | 0 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 0 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P2 | P3 | P5 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | İslam finans ve iktisadı alanında gerekli verileri toplar. | 4 | 3 | 3 |
| Ö2 | İslam iktisadı ve finansı konularında bağımsız araştırmalar yürütür. | 3 | 4 | 3 |
| Ö3 | Sayısal analiz sonuçlarını eleştirel bir şekilde değerlendirir. | 5 | 5 | 5 |
| Ö4 | Araştırma sonuçlarını bilimsel makale, rapor ve sunumlar şeklinde paylaşır. | 5 | 5 | 5 |
| Ö5 | Akademik ve profesyonel ortamlarda etkili iletişim kurar. | 4 | 5 | 5 |
