İş Sağlığı ve Güvenliği Tezli Yüksek Lisans (Disiplinlerarası)
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İş Sağlığı ve Güvenliği Tezli Yüksek Lisans (Disiplinlerarası) Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
İş Sağlığı ve Güvenliği Tezli Yüksek Lisans (Disiplinlerarası) Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 81311113 | Çevre Kirliliği ve Kontrolü | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 7,5 | 7,5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Dr. Öğr. Üyesi Fatma Didem TUNÇEZ |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Su Kirliliği Kaynakları ve Kontrolu, Katı ve Tehlikeli Atık Kaynakları ve Kontrolu, Toprak Kirliliği ve Kontrolu, Hava Kirliliği Kaynakları ve Kontrolu, Gürültü Kirliliği Kaynakları ve Kontrolu, Küresel Isınma ve İklim Değişikliği.
Dersin Amacı
Dersin amacı çevre kirliliği ve kontrolü konusunda bilgilenmelerini sağlayarak, sosyal içerikli bilgilerini arttırarak, çevre kirliliği ve kontrolü konusunda görüş sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | İşyeri ortam faktörleri, çalışma koşulları ve korunma ilkeleri ile ilgili güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirebilir ve derinleştirir. | 4 |
| P5 | İş Sağlığı ve Güvenliği konusundaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. | 4 |
| P6 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanında edindiği bilgi ve becerilerine uygun yöntemler ve araçlar kullanarak çalışanların sağlık ve güvenlik sorunlarını tespit eder, bunlara bağlı politika ve stratejiler geliştirerek çözüm önerileri üretir. | 4 |
| P11 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki öncelikli konularda araştırma, sunum ve yayın yapar. | 5 |
| P12 | İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili ulusal ve uluslararası politikaların belirlendiği çalışmalara katkıda bulunur. | 5 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki öncelikli konularda araştırma, sunum ve yayın yapar. | P.11.1 | 6 |
| Ö2 | İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili ulusal ve uluslararası politikaların belirlendiği çalışmalara katkıda bulunur. | P.12.1 | 1,6 |
| Ö3 | İş sağlığı ve güvenliği (İSG) ile ilgili temel kavramları, yönetmelikleri ve standartları tanımlar. | P.1.2 | 6 |
| Ö4 | Risk yönetimi modellerini ve yöntemlerini analiz ederek, hangi yöntemlerin hangi koşullarda daha etkili olduğunu değerlendirebilir. | P.5.4 | |
| Ö5 | Farklı biyolojik risk etmenleri için etkili kontrol stratejileri geliştirebilir ve bu stratejilerin uygulanabilirliğini değerlendirir. | P.6.7 | |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Çevre kirliliğinin tanımı. |
| 2 | Suların kirlenmesi, kirlenme etkileri. Su kirlenme modelleri. Su kirlenmesi kontrolü kavramı, yöntemleri ve denetimi. |
| 3 | Hava kirlenmesi, kirlenme etkileri ve kontrolü. |
| 4 | Toprak kirlenmesi, kirlenme etkileri ve kontrolü. |
| 5 | Katı atıklar. |
| 6 | Gürültü, etkileri ve kontrolü. |
| 7 | Radyoaktif kirlenme, etkileri ve kontrolü. |
| 8 | Çevresel etki. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Ödev | 1 | 40 (%) |
| Sunum | - | - |
| Ara Sınavlar | - | - |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 60 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 0 | 0 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 2 | 55 | 110 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 55 | 55 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 225 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,50 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P5 | P6 | P11 | P12 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Ö1 | İş sağlığı ve güvenliği (İSG) ile ilgili temel kavramları, yönetmelikleri ve standartları tanımlar. | 4 | - | - | - | - |
| Ö2 | Risk yönetimi modellerini ve yöntemlerini analiz ederek, hangi yöntemlerin hangi koşullarda daha etkili olduğunu değerlendirebilir. | - | 4 | - | - | - |
| Ö3 | Farklı biyolojik risk etmenleri için etkili kontrol stratejileri geliştirebilir ve bu stratejilerin uygulanabilirliğini değerlendirir. | - | - | 4 | - | - |
| Ö4 | İş Sağlığı ve Güvenliği alanındaki öncelikli konularda araştırma, sunum ve yayın yapar. | - | - | - | 5 | - |
| Ö5 | İş Sağlığı ve Güvenliği ile ilgili ulusal ve uluslararası politikaların belirlendiği çalışmalara katkıda bulunur. | - | - | - | - | 5 |
