Ebelik Tezli Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ebelik Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ebelik Tezli Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 83911114 | Yenidoğan Sağlığı ve Hastalıkları | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 7,5 | 7,5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | - |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | - |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Öğrenim Kazanımlarının Program Kazanımları ile Olan İlişkileri
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Program Yeterlilikleri | Düzey |
|---|---|---|
| P1 | Ebelik mesleği ile ilişkili kavram, teori ve modelleri kavrayarak bakım sürecinde kullanabilir. | 4 |
| P2 | Ebelik alanında lisans yeterliliklerine dayalı olarak uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgilerini izlem ve bakım sürecinde kullanabilir. | 4 |
| P8 | Ebelik bilimine özgü konularda tarama, raporlama ve etkili sunum yapabilir. | 3 |
Dersin Öğrenim Kazanımları
| Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir: | |||
|---|---|---|---|
| No | Öğrenme Çıktıları | Prog. Yet. İlişkisi | Ölçme Yöntemi ** |
| Ö1 | Yenidoğan sağlığı ve hastalıklarına ilişkin kavramları bilir. | P.1.3 | 1 |
| Ö2 | Yenidoğanın izlem basamaklarını bilir. | P.2.7 | 1 |
| Ö3 | Riskli yenidoğanın izlem ve bakım basamaklarını bilir. | P.2.12 | 1 |
| Ö4 | Ebelik bilimine özgü konularda tarama, raporlama ve etkili sunum yapabilir. | P.8.1 | 3 |
| ** Yazılı Sınav: 1, Sözlü Sınav: 2, Ev Ödevi: 3, Lab./Sınav: 4, Seminer/Sunum: 5, Dönem Ödevi: 6, Uygulama: 7 | |||
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Dünya'da ve Türkiye'de yenidoğan sağlığı durumu |
| 2 | Yenidoğan fizyolojisi (sağlıklı yenidoğan ve genel özellikleri), Yenidoğanda ağrı yönetimi |
| 3 | Yenidoğan bakım ilkeleri, yenidoğanın ilk değerlendirmesi ve doğum odasında bakım, kanıta dayalı uygulamalar, Atravmatik bakım, Bireyselleştirilmiş gelişimsel bakım, Yenidoğanda ağrı yönetimi |
| 4 | - Yenidoğan ilaç uygulama ilkeleri - Yenidoğanda Etik, Malpraktis, Yaşam Hakkı |
| 5 | - Ulusal ve uluslararası bağışıklama programları - Ulusal ve uluslararası tarama programları |
| 6 | - Rehberler ışığında yüksek riskli yenidoğan sınıflaması, bakımı, bağışıklama - Yüksek riskli yenidoğan taburculuğa hazırlanma ve evde bakım |
| 7 | - Konjenital anomalili yenidoğan bakım ve izlem - Anomalili yenidoğana sahip ebeveyne yönelik ebelik hizmetleri |
| 8 | - Ara sınav |
| 9 | - Yenidoğan resisütasyonu - Güncel ERC yönergesine göre yenidoğanda kardiyopulmoner resüsitasyon (CPR) |
| 10 | - Yenidoğanın ağır solunum sistemi hastalıklarının tedavi ve ebelik bakımı - Yenidoğanın ağır dolaşım sistemi hastalıklarının tedavi ve ebelik bakımı |
| 11 | - Yenidoğanda hiperbilirubinemi tanı, tedavisi ve bakımı (güncel rehberler ışığında) - Yenidoğanda kalıtsal metabolik hastalıklar tanı, tedavi ve bakımı (güncel rehberler ışığında) |
| 12 | - Annelik duygusu, Adölesan annelik ve ebelik yaklaşımı - Babalık Duygusu, Adölesan Babalık ve Ebelik Yaklaşımı |
| 13 | - Yenidoğanda beslenme ve anne sütüne ilişkin güncel yaklaşımlar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Özkan, H. ve Genç, R. (2020). Ebeler İçin Yenidoğan Sağlığı ve Hastalıkları, Nobel Kitabevi, Ankara. |
Değerlendirme Yöntemi ve Geçme Kriterleri
| Yarıyıl Çalışmaları | Sayısı | Katkı (%) |
|---|---|---|
| Devam | - | - |
| Laboratuvar | - | - |
| Uygulama | - | - |
| Derse Özgü Staj (Varsa) | - | - |
| Ödev | - | - |
| Sunum | 1 | 30 (%) |
| Projeler | - | - |
| Seminer | - | - |
| Dinleme | - | - |
| Ara Sınavlar | 1 | 30 (%) |
| Yarıyıl Sonu Sınavı | 1 | 40 (%) |
| Toplam | 100 (%) | |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 56 | 56 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 1 | 56 | 56 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 56 | 56 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 238 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,93 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
Ders - Öğrenme Çıktıları İlişkisi
| İlişki Düzeyleri | ||||
| En Düşük | Düşük | Orta | Yüksek | En Yüksek |
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| # | Öğrenme Çıktıları | P1 | P2 | P8 |
|---|---|---|---|---|
| Ö1 | Yenidoğan sağlığı ve hastalıklarına ilişkin kavramları bilir. | 4 | - | - |
| Ö2 | Yenidoğanın izlem basamaklarını bilir. | - | 4 | - |
| Ö3 | Riskli yenidoğanın izlem ve bakım basamaklarını bilir. | - | 4 | - |
| Ö4 | Ebelik bilimine özgü konularda tarama, raporlama ve etkili sunum yapabilir. | - | - | 4 |
