Çocuk Gelişimi Tezsiz Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 80311146 | Çocuk Hakları, Etik ve Psiko- Sosyal Müdahaleler | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 3 | 7,5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Çocuk hakları sözleşmeleri, çocuğun üstün yararı ilkesi, meslek etiği, istismar ve ihmal, travma sonrası müdahale, çocuk koruma sistemleri, destek programlarının planlanması.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, çocuk haklarının teorik ve yasal temellerini tanıtmak, etik ilkeleri tartışmak ve çocuklara yönelik psiko-sosyal destek hizmetlerini vaka temelli ele almaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 2 | Birleşmiş Milletler Çocuk Hakları Sözleşmesi |
| 5 | Meslek etiği ve etik ikilemler |
| 6 | Çocuk ihmali ve istismarı türleri |
| 7 | Çocuk ihmali ve istismarı türleri |
| 8 | Travma sonrası stres tepkileri |
| 9 | Psiko-sosyal destek modelleri |
| 10 | Okul temelli müdahale yaklaşımları |
| 11 | Çocuk koruma ve yönlendirme sistemleri |
| 12 | Vaka analizi ve profesyonel müdahale planı |
| 13 | Grup çalışmaları ve sunumlar |
| 14 | Grup çalışmaları ve sunumlar |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Deborah Harcourt, Çocuklarla Yapılan Araştırmalarda Etik, Nobel Akademik Yayıncılık |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 2 | 7 | 14 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 14 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 226 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,53 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
