Çocuk Gelişimi Tezsiz Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 80311145 | Çocuk Gelişiminde Araştırma Planlama | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 3 | 7,5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Bilimsel yöntem, araştırma türleri, problem cümlesi oluşturma, örneklem seçimi, veri toplama araçları, geçerlik-güvenirlik, etik kurallar, bulguların yorumlanması ve raporlama teknikleri.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, çocuk gelişimi alanında bilimsel araştırma süreçlerini planlayabilen, veri toplayan, analiz eden ve raporlayan araştırmacıların yetişmesine katkı sağlamaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Bilimsel araştırmanın tanımı ve önemi |
| 2 | Araştırma türleri: Nitel, nicel ve karma yöntem |
| 3 | Problem belirleme ve hipotez oluşturma |
| 4 | Evren ve örneklem seçimi |
| 5 | Veri toplama araçları ve özellikleri |
| 6 | Geçerlik ve güvenirlik kavramları |
| 7 | Geçerlik ve güvenirlik kavramları |
| 8 | Etik ilkeler ve onam alma süreçleri |
| 9 | Veri analizi türleri |
| 10 | Bulguların yazımı ve tablolarla sunumu |
| 11 | Tartışma ve sonuç bölümlerinin hazırlanması |
| 12 | Kaynakça düzenleme ve APA stili |
| 13 | Tam metin araştırma raporu yazımı |
| 14 | Tam metin araştırma raporu yazımı |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Aysel Aziz, Araştırmanın Yazılması ve Sunumu, Hiperlink Yayınları. |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 2 | 7 | 14 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 14 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 226 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,53 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
