Çocuk Gelişimi Tezsiz Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 80311143 | Çocukluk Döneminde Geliştiren Bakım | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 3 | 7,5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Gelişimsel bakım ilkeleri, bağlanma kuramı, duyarlılık ve tepki verme, fiziksel çevre düzenlemeleri, beslenme, uyku ve hijyenin gelişimle ilişkisi, bakımda kültürel farklılıklar, bakımveren-çocuk etkileşimi.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, erken çocukluk döneminde çocuğun fiziksel, duygusal ve bilişsel gereksinimlerini temel alarak gelişimi destekleyen bakım ilkelerini tanımlamak ve uygulamaya dönük beceriler geliştirmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | |
| Destek Dersleri | X |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Geliştiren bakım kavramı ve önemi |
| 2 | Bağlanma kuramı ve bakım ilişkisi |
| 3 | Duyarlı bakımın ilkeleri |
| 4 | Fiziksel çevrenin düzenlenmesi |
| 5 | Beslenme ve uyku düzeni |
| 6 | Hijyen uygulamaları ve sağlık |
| 7 | Kültürel farklılıklar ve bakım yaklaşımları |
| 8 | Kültürel farklılıklar ve bakım yaklaşımları |
| 9 | Anne-baba ve bakımveren etkileşimi |
| 10 | Kriz dönemlerinde bakımın rolü |
| 11 | Çocuk bakımında etik ilkeler |
| 12 | Uygulama örneklerinin değerlendirilmesi |
| 13 | Vaka analizleri |
| 14 | Vaka analizleri |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Sevda Dursun, Çocuk Bakımı ve Eğitimi El Kitabı, Hayat Yayınları. |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 2 | 7 | 14 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 14 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 226 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,53 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
