Çocuk Gelişimi Tezsiz Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 80311141 | Kapsayıcı Eğitim ve Gelişimsel Destek Programları | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 3 | 7,5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Kapsayıcı eğitimin temel ilkeleri, özel gereksinimli bireylerin tanılanması, bireyselleştirilmiş eğitim planları (BEP), gelişimsel destek stratejileri, disiplinler arası ekip çalışması, aile ve toplum katılımı.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, farklı gelişimsel özelliklere sahip çocukların eğitime eşit katılımını destekleyen kapsayıcı eğitim yaklaşımlarını tanıtmak ve gelişimsel destek programlarının planlanmasına yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Kapsayıcı eğitim kavramı ve tarihsel gelişimi |
| 2 | Kapsayıcılığın felsefi, etik ve hukuki temelleri |
| 3 | Özel gereksinimli bireylerin sınıflandırılması |
| 4 | Bireyselleştirilmiş eğitim planları (BEP) |
| 5 | Disiplinler arası ekip çalışmaları |
| 6 | Aile ve toplumun eğitime katılımı |
| 7 | Gelişimsel destek programlarının planlanması |
| 8 | Gelişimsel destek programlarının planlanması |
| 9 | Etkin uygulama örneklerinin analizi |
| 10 | Sınıf içi farklılaştırılmış öğretim stratejileri |
| 11 | Kapsayıcı ortam tasarımı |
| 12 | İzleme ve değerlendirme süreçleri |
| 13 | Vaka analizleri |
| 14 | Vaka analizleri |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Z. Fulya TEMEL, Neriman ARAL. Gelişimsel Destek Programları Tanımlar Ve Programlar, Hedef CS. |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 2 | 7 | 14 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 14 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 226 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,53 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
