Çocuk Gelişimi Tezsiz Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 80311139 | Bilişsel Gelişim ve Beyin Temelli Öğrenme | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 3 | 7,5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Piaget, Vygotsky ve bilgi işlem kuramları; dikkat, bellek, yürütücü işlevler gibi bilişsel işlevler; nörogelişim; öğrenmenin beyinle ilişkisi; eğitimde beyin temelli uygulamalar ve sınıf içi stratejiler.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, çocuklarda bilişsel gelişimin temel bileşenlerini ve bu süreçlerin nörobilimsel temellerini inceleyerek, beyin temelli öğrenme yaklaşımlarını pedagojik uygulamalarla ilişkilendirmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı, amaç ve kapsam – Bilişsel gelişim kavramı |
| 2 | Bilişsel gelişim kuramlarına giriş (Piaget, Vygotsky, Bruner vb.) |
| 3 | Bilgi işleme kuramı ve öğrenme süreçleri |
| 4 | Beyin gelişimi ve nörobilimsel temeller |
| 5 | Sinir sistemi, nöronlar ve sinaptik gelişim |
| 6 | Bellek sistemleri (kısa süreli, uzun süreli, çalışma belleği) |
| 7 | Dikkat, algı ve yürütücü işlevlerin gelişimi |
| 8 | Dil gelişimi ve bilişsel süreçlerle ilişkisi |
| 9 | Sosyal biliş, zihin kuramı ve öğrenmeye etkisi |
| 10 | Beyin temelli öğrenme kuramı ve ilkeleri |
| 11 | Beyin temelli öğretim stratejileri ve sınıf içi uygulamalar |
| 12 | Duyguların, motivasyonun ve stresin öğrenmeye etkisi |
| 13 | Öğrenme güçlükleri ve beyin temelli yaklaşımlar |
| 14 | Bilişsel gelişim ve beyin temelli öğrenme ilişkisine bütüncül bakış |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Bilal Duman, Neden Beyin Temelli Öğrenme?, Pegem Akademi Yayıncılık |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 2 | 7 | 14 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 14 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 226 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,53 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
