İşleminiz Devam Ediyor.
Lütfen Bekleyiniz...
Dersin Ayrıntıları
KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Ders Kodu Ders Adı Yıl Dönem Yarıyıl T+U+L Kredi AKTS
80311139 Bilişsel Gelişim ve Beyin Temelli Öğrenme 1 Güz 1 3+0+0 3 7,5
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey)
Dersin Dili Türkçe
Yöntem ve Teknikler Anlatım, soru cevap, tartışma
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Ön Koşullar -
Dersin Koordinatörü -
Dersi Veren(ler) Prof. Dr. Filiz ERBAY
Yardımcı(lar) -
Dersin İçeriği
Piaget, Vygotsky ve bilgi işlem kuramları; dikkat, bellek, yürütücü işlevler gibi bilişsel işlevler; nörogelişim; öğrenmenin beyinle ilişkisi; eğitimde beyin temelli uygulamalar ve sınıf içi stratejiler.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, çocuklarda bilişsel gelişimin temel bileşenlerini ve bu süreçlerin nörobilimsel temellerini inceleyerek, beyin temelli öğrenme yaklaşımlarını pedagojik uygulamalarla ilişkilendirmektir.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık / Alan Dersleri X
Destek Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Dersin Haftalık İçeriği
Hafta Konu
1 Dersin tanıtımı, amaç ve kapsam – Bilişsel gelişim kavramı
2 Bilişsel gelişim kuramlarına giriş (Piaget, Vygotsky, Bruner vb.)
3 Bilgi işleme kuramı ve öğrenme süreçleri
4 Beyin gelişimi ve nörobilimsel temeller
5 Sinir sistemi, nöronlar ve sinaptik gelişim
6 Bellek sistemleri (kısa süreli, uzun süreli, çalışma belleği)
7 Dikkat, algı ve yürütücü işlevlerin gelişimi
8 Dil gelişimi ve bilişsel süreçlerle ilişkisi
9 Sosyal biliş, zihin kuramı ve öğrenmeye etkisi
10 Beyin temelli öğrenme kuramı ve ilkeleri
11 Beyin temelli öğretim stratejileri ve sınıf içi uygulamalar
12 Duyguların, motivasyonun ve stresin öğrenmeye etkisi
13 Öğrenme güçlükleri ve beyin temelli yaklaşımlar
14 Bilişsel gelişim ve beyin temelli öğrenme ilişkisine bütüncül bakış
Ders Kitabı veya Malzemesi
Kaynaklar Bilal Duman, Neden Beyin Temelli Öğrenme?, Pegem Akademi Yayıncılık
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
Etkinlik Sayı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Hafta Sayısı ve Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) 14 8 112
Ara Sınav 1 14 14
Kısa Sınav 0 0 0
Ödev 2 7 14
Uygulama 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Proje 0 0 0
Atölye 0 0 0
Sunum/Seminer Hazırlama 2 15 30
Alan Çalışması 0 0 0
Dönem Sonu Sınavı 1 14 14
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü: 226
Toplam Yük / 30 7,53
Dersin AKTS Kredisi: 8