Çocuk Gelişimi Tezsiz Yüksek Lisans
Dersin Ayrıntıları

KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Çocuk Gelişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
Ders Bolognaları

| Ders Kodu | Ders Adı | Yıl | Dönem | Yarıyıl | T+U+L | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 80311137 | Ebeveyn Destek Programları | 1 | Güz | 1 | 3+0+0 | 3 | 7,5 |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans (TYYÇ: 7. Düzey / QF-EHEA: 2. Düzey / EQF-LLL: 7. Düzey) |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Yöntem ve Teknikler | Anlatım, soru cevap, tartışma |
| Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze |
| Ön Koşullar | - |
| Dersin Koordinatörü | - |
| Dersi Veren(ler) | Prof. Dr. Filiz ERBAY |
| Yardımcı(lar) | - |
Dersin İçeriği
Ebeveynlik türleri ve stilleri, ebeveyn eğitim programları (örneğin Triple-P, Incredible Years), ebeveyn-çocuk etkileşimi, aile içi iletişim modelleri, toplumsal destek sistemleri, ebeveyn danışmanlığında kullanılan yöntemler, kültürel bağlamda ebeveyn desteği.
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, ebeveynlerin çocuk gelişimi sürecinde karşılaştıkları zorluklara yönelik geliştirilen destek programlarını kuramsal ve uygulamalı yönleriyle inceleyerek, öğrencilere bu alanda analiz ve planlama becerisi kazandırmaktır.
Dersin Alan Öğretimini Sağlamaya Yönelik Katkısı
| Temel Meslek Dersleri | X |
| Uzmanlık / Alan Dersleri | X |
| Destek Dersleri | |
| Aktarılabilir Beceri Dersleri | X |
| Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
Dersin Haftalık İçeriği
| Hafta | Konu |
|---|---|
| 1 | Ebeveyn destek programlarının amacı ve önemi |
| 2 | Ebeveynlik kavramı, ebeveyn rolleri ve ebeveynlik stilleri |
| 3 | Aile yapısı, aile işlevleri ve ebeveyn-çocuk ilişkisi |
| 4 | Ebeveyn destek programlarının kuramsal temelleri (ekolojik sistem, bağlanma, sosyal öğrenme vb.) |
| 5 | Erken çocukluk döneminde ebeveyn destek programlarının rolü |
| 6 | Ulusal ve uluslararası ebeveyn destek programlarının örnekleri |
| 7 | Aile eğitimi, ebeveyn danışmanlığı ve rehberlik çalışmaları |
| 8 | Pozitif ebeveynlik yaklaşımları ve uygulamaları |
| 9 | Risk altındaki çocuk ve aileler için destek programları |
| 10 | Ebeveynlere yönelik psiko-eğitim programları ve içerikleri |
| 12 | Ebeveyn destek programlarında kullanılan yöntem ve teknikler (atölye, seminer, ev ziyaretleri, dijital uygulamalar) |
| 13 | Vaka örnekleri ve ebeveyn destek programı tasarlama uygulaması |
| 14 | Genel değerlendirme, ebeveyn destek programlarının etkilerinin ölçülmesi ve sürdürülebilirliği |
Ders Kitabı veya Malzemesi
| Kaynaklar | Tülin Güler Yıldız, Aile Eğitimi ve Katılımı, Pegem Akademi Yayıncılık. |
AKTS / Çalışma Yükü Tablosu
| Etkinlik | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Hafta Sayısı ve Saati | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, Kütüphane, Pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Ödev | 2 | 7 | 14 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 | 0 |
| Atölye | 0 | 0 | 0 |
| Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Dönem Sonu Sınavı | 1 | 14 | 14 |
| Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü: | 226 | ||
| Toplam Yük / 30 | 7,53 | ||
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 | ||
